Διδάκτωρ Γνωσιακής Επιστήμης (Doctor of Philosophy
in Cognitive Science), Πανεπιστήμιο Brown,
Η.Π.Α., Σεπτέμβριος 1996 (απονομή Μάιος 1997). Θέμα διατριβής: «Perspectives on syllables, stress, and interactions
in speech perception: experimental and connectionist approaches».
[Brown library reference]
[Dissertation]
Μεταπτυχιακός τίτλος Μηχανικού (Master of Science in Engineering), Πανεπιστήμιο Brown, Η.Π.Α., 1995. Θέμα διατριβής: «Performance of the LEMS HMM speech recognizer with
PLP features and with multiple-window log-spaced DFT spectra».
[Brown library reference]
[Thesis]
Μεταπτυχιακός τίτλος Γνωσιακών Επιστημών (Master of Science in Cognitive Science), Πανεπιστήμιο Brown, Η.Π.Α., 1993. Θέμα διατριβής: «An assessment of the perceptual role
of individual acoustic features of infant cries».
[Brown library reference]
[Thesis]
Πτυχίο Τμήματος Φυσικής, Πανεπιστήμιο Πάτρας, 1991. Θέμα διπλωματικής εργασίας: «Σχεδίαση και υλοποίηση σε πραγματικό χρόνο κωδικοποιητή-αποκωδικοποιητή φωνής γραμμικής προγνωστικής μεθόδου κωδικοποίησης με τον επεξεργαστή ψηφιακού σήματος TMS320C25».
Επιστημονικός υπεύθυνος (ως το Μάιο 2010) για το ΙΕΛ στο πρόγραμμα Long Lasting Memories για την ανάπτυξη και δοκιμαστική εφαρμογή συστήματος νοητικής και φυσικής άσκησης ηλικιωμένων σε περιβάλλον υποστηριζόμενης διαβίωσης. Ιούνιος 2009–Δεκέμβριος 2011.
Επιστημονικός υπεύθυνος
προγράμματος
(προϋπολογισμού 170000 €) για την κατασκευή και στάθμιση λογισμικού («ΛΑΜΔΑ») αυτοματοποιημένης διερεύνησης
ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην παραγωγή, επεξεργασία και πρόσληψη γραπτού και προφορικού λόγου,
για μαθητές Β′ Δημοτικού–Β′ Γυμνασίου.
Σχεδίαση, υλοποίηση και στάθμιση εργαλείων (Οκτώβριος 2006–Δεκέμβριος 2007).
Συντονισμός πρότασης χρηματοδότησης τριετούς ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου Ortho-Logo-Paedia (OLP),
για υποστήριξη λογοθεραπείας με απεικόνιση της ομιλίας σε υπολογιστή.
Συντονισμός του έργου (Ιανουάριος 2002–Δεκέμβριος 2004).
Διαχείριση και ευθύνη προγράμματος ανάπτυξης λογισμικού («ΒΛΕΜΑ») για τον αυτόματο εντοπισμό
μαθητών Β′–Γ′ Δημοτικού με πιθανά μαθησιακά προβλήματα και διερεύνηση της δυνατότητας εμπορικής αξιοποίησης.
Σχεδίαση, επίβλεψη υλοποίησης και δοκιμαστική εφαρμογή για περαιτέρω αξιολόγηση του λογισμικού (Ιούνιος 2003–Δεκέμβριος 2004).
Διαχείριση και ευθύνη προγράμματος ανάπτυξης λογισμικού («εΜαΔυς») για τον αυτόματο εντοπισμό μαθητών
Α′ Γυμνασίου με πιθανά μαθησιακά προβλήματα (Ιανουάριος–Σεπτέμβριος 2000).
Σχεδίαση, επίβλεψη υλοποίησης και δοκιμαστική εφαρμογή για αξιολόγηση του λογισμικού (Οκτώβριος 2000–Ιούνιος 2004).
Συντονισμός ευρωπαϊκού έργου έρευνας και ανάπτυξης Combined Word and Image Spotting
για την αυτόματη δεικτοδότηση, αρχειοθέτηση και ανάκτηση πολυμεσικού υλικού (το έργο έληξε με επιτυχία το Σεπτέμβριο του 2003
αφού επιλέχθηκε ως παράδειγμα “best practice” του τομέα).
Συντονισμός προγράμματος έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης «Combined Word and Image Spotting» του 5ου προγράμματος-πλαισίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Συμμετοχή στην ομάδα ανάπτυξης λογισμικού σύνθεσης ελληνικής ομιλίας για τη βελτίωση του προϊόντος «Εκφωνητής» και τη δημιουργία της βάσης διφωνημάτων για το νέο σύστημα.
Σχεδίαση και υλοποίηση λογισμικού αυτόματης αναγνώρισης γλώσσας κειμένου.
Ανάπτυξη πρωτοκόλλου εξέτασης ακουστικής επεξεργασίας (ευρεσιτεχνία) για βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του προγράμματος εξάσκησης.
Ανάπτυξη και αξιολόγηση αλγορίθμων επεξεργασίας ομιλίας για παραγωγή ερεθισμάτων άσκησης.
Ανάπτυξη λογισμικού πειραματικού ελέγχου ψυχοφυσικών δοκιμασιών για έλεγχο και εξάσκηση ακουστικής αντίληψης.
Υλοποίηση στοχαστικής προσομοίωσης για τη μελέτη και βελτιστοποίηση ασκήσεων.
Εξωτερική χρηματοδότηση
Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και μέλος της ερευνητικής ομάδας στο ερευνητικό έργο "Reading fluency: How does it develop and how can it be fostered?", διάρκειας 5 ετών (#435-2016-1117 στο πλαίσιο του προγράμματος Insight Grants, συνολικός προϋπολογισμός έργου 300.126$CAN, PI: George Georgiou), Social Sciences and Humanities Research Council of Canada, 2016–2021.
Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και μέλος της ερευνητικής ομάδας στο ερευνητικό έργο «Μοντελοποίηση συναισθημάτων και συμπεριφοράς της λεξικοποίησης και των επικοινωνιακών λειτουργιών σε πρώιμη παιδική ηλικία με εφαρμογή στο φάσμα των αυτιστικών διαταραχών και της ανίχνευσης της γλωσσικής καθυστέρησης» (babyAffect), διάρκειας 18 μηνών (στο πλαίσιο του προγράμματος «Αριστεία ΙΙ», συνολικός προϋπολογισμός έργου 236.000€). Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας/ΕΣΠΑ, 2014–2015.
Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και υπεύθυνος της ομάδας «Γλώσσα» (με χρηματοδότηση 173.500 €) στο έργο «Γνωσιακοί μηχανισμοί αντίληψης, αναπαράστασης και οργάνωσης της γνώσης» (COGMEK), διάρκειας 45 μηνών (στο πλαίσιο του προγράμματος «Θαλής», συνολικός προϋπολογισμός έργου 520.000 €). Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων/ΕΣΠΑ (2012–2015).
Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και μέλος της ομάδας «Νευροψυχολογία» (με χρηματοδότηση 165.700 €) στο έργο «Διεπιστημονική μελέτη της αφασίας στην ελληνική γλώσσα» (APHASIA), διάρκειας 45 μηνών (στο πλαίσιο του προγράμματος «Θαλής», συνολικός προϋπολογισμός έργου 520.000 €). Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων/ΕΣΠΑ (2012–2015).
Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και υπεύθυνος για τη συμμετοχή του ΙΕΛ (με χρηματοδότηση 169.972 €) στο έργο Long Lasting Memories, διάρκειας 30 μηνών (αρ. σύμβασης 238904 στο πρόγραμμα CIP/ICT PSP/2008/1, συνολικός προϋπολογισμός έργου 4,5 εκ. €). Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2009–2011.
Συντάκτης πρότασης και υπεύθυνος υποέργου, με χρηματοδότηση 170.000 €, στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Ενέργεια 1.1.3 (κωδικός έργου MIS 109940, ανάδοχος Πανεπιστήμιο Πατρών). Υπουργείο Παιδείας, 2006–2007.
Συντάκτης πρότασης και υπεύθυνος έργου 02 ΠΡΑΞΕ 39, με χρηματοδότηση 44.000 €, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα». Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, 2003–2004.
Συντονιστής πρότασης, συντονιστής έργου και υπεύθυνος για τη συμμετοχή του ΙΕΛ (με χρηματοδότηση 205.734 €) στο έργο Otho-Logo-Paedia, διάρκειας 36 μηνών (σύμβαση QLG5-CT-2001-01971 στον άξονα Ποιότητα ζωής του 6ου Προγράμματος-Πλαισίου της Ε.Ε., συνολικός προϋπολογισμός έργου 2,1 εκ. €). Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2002.
Συντάκτης πρότασης και υπεύθυνος έργου, με χρηματοδότηση 15 εκ. δρχ., στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ (Ενέργειες 1.1.β και 1.4.γ, αναδοχος Παιδαγωγικό Ινστιτούτο). Υπουργείο Παιδείας, 2000.
Δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με σύστημα κριτών
Altani, A., Protopapas, A., & Georgiou, G. K. (υπό έκδοση).
The contribution of executive functions to naming digits, objects, and words. Reading and Writing. doi: 10.1007/s11145-016-9666-4
[Περίληψη]
[Διορθωμένο δοκίμιο]
Protopapas, A., Orfanidou, E., Taylor, J. S. H., Karavasilis, E., Kapnoula, E. C., Panagiotaropoulou, G., Velonakis, G., Poulou, L. S., Smyrnis, N., & Kelekis, D. (2016).
Evaluating cognitive models of visual word recognition using fMRI: Effects of lexical and sublexical variables. NeuroImage,128, 328–341.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Protopapas, A., Cheimariou, S., Economou, A., Kakavoulia, M., & Varlokosta, S. (2016).
Functional categories related to verb inflection are not differentially impaired in Greek aphasia.
Language and Cognition8 (1): 124–141. doi:10.1017/langcog.2014.46
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Protopapas, A., Vlahou, E. L., Moirou, D., & Ziaka, L. (2014).
Word reading practice reduces Stroop interference in children.
Acta Psychologica148: 204–208.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Fotiadis, F. A., & Protopapas, A. (2014).
The effect of newly trained verbal and nonverbal labels for the cues in probabilistic category learning.
Memory and Cognition42 (1): 112–125.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Nikolinakos, D., Georgiadou, A., Protopapas, A., Tzavaras, A., & Potagas, C. (2013).
A case of color-taste synesthesia. Neurocase. doi:10.1080/13554794.2012.667123
Neurocase19 (3): 282–294.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Protopapas, A., Mouzaki, A., Sideridis, G. D., Kotsolakou, A., & Simos, P. G. (2013).
The role of vocabulary in the context of the simple view of reading.
Reading & Writing Quarterly29 (2): 168–202.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Protopapas, A., Simos, P. G., Sideridis, G. D., & Mouzaki, A. (2012).
The components of the simple view of reading: A confirmatory factor analysis.
Reading Psychology33 (3): 217–240.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Georgiou, G. K., Protopapas. A., Papadopoulos, T. C., Skaloumbakas, C., & Parrila, R. (2010).
Auditory temporal processing and dyslexia in an orthographically consistent language.
Cortex46 (10): 1330–1344.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Seitz, A. R., Protopapas, A., Tsushima, Y., Vlahou, E. L., Gori, S., Grossberg, S., & Watanabe, T. (2010).
Unattended exposure to components of speech sounds yields same benefits as explicit auditory training.
Cognition115 (3): 432–443.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Protopapas, A., Archonti, A., & Skaloumbakas, C. (2007).
Reading ability is negatively related to Stroop interference.
Cognitive Psychology54 (3): 251–282.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Protopapas, A., Sideridis, G. D., Simos, P. G., & Mouzaki, A. (2007).
Development of lexical mediation in the relation between reading comprehension and word reading skills in Greek.
Scientific Studies of Reading11 (3): 165–197.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Sideridis, G. D., Mouzaki, A., Simos, P., & Protopapas, A. (2006).
Classification of students with reading comprehension difficulties:
The roles of motivation, affect, and psychopathology.
Learning Disability Quarterly29 (3): 159–180.
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Varlokosta, S., Valeonti, N., Kakavoulia, M., Lazaridou, M., Economou, A., & Protopapas, A. (2006).
The breakdown of functional categories in Greek aphasia: Evidence from agreement, tense and aspect.
Aphasiology20 (8): 723–743.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
B. D. McCandliss, J. A. Fiez, A. Protopapas, M. Conway, & J. L.
McClelland (2002). Success and failure in teaching the [r]-[l] contrast
to Japanese adults: Tests of a Hebbian model of plasticity and stabilization
of spoken language perception.
Cognitive, Affective, and Behavioral Neuroscience2 (2): 89–108.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
R. A. Poldrack, E. Temple, A. Protopapas, S. Nagarajan, P. Tallal, M. M.
Merzenich, & J. D. E. Gabrieli (2001). Relations between
the neural bases of dynamic auditory processing and phonological processing:
Evidence from fMRI. Journal of
Cognitive Neuroscience13: 687–697.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
E. R. Pickett, E. Kuniholm, A. Protopapas, J. Friedman, & P. Lieberman (1998).
Selective speech motor,
syntax, and cognitive deficits associated with bilateral damage to the putamen
and the head of the caudate nucleus: a case study.
Neuropsychologia36 (2): 173–188.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
P. Lieberman, A. Protopapas, B. G.Kanki, E. Reed, & J. W.Youngs (1994).
Cognitive defects at altitude.
Nature372: 325.
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Βιβλία
Μουζάκη, Α., & Πρωτόπαπας, Α. (Επιμ.) (2010). Ορθογραφία: μάθηση και διαταραχές. Αθήνα: Gutenberg. ISBN: 978-960-01-1389-1.
[Περιεχόμενα]
[Γλωσσάρι]
[Παραγγελία από τον εκδότη]
S. Vosniadou, D. Kayser, & A. Protopapas (Επιμ.) (2007).
Proceedings of the European Cognitive Science Conference 2007.
Lawrence Erlbaum/Taylor & Francis. ISBN: 978-1-84169-696-6.
[Περιεχόμενα]
[Εύρεση στο Amazon]
R. L. Palmer & A. Protopapas (2008). The Lemon and Lime Library.
London, UK: Speechmark. ISBN 978-0-86388-548-8.
[Εύρεση στο Amazon]
Κεφάλαια βιβλίων
Parrila, R., & Protopapas, A. (υπό έκδοση).
Dyslexia and word reading problems.
Στο K. Cain, D. Compton, & R. Parrila (Επιμ.),
Theories of reading development. John Benjamins.
[Τελικό κείμενο]
Protopapas, A. (υπό έκδοση). Learning to read Greek.
Στο L. T. W. Verhoeven & C. A. Perfetti (Επιμ.),
Reading acquisition across languages and writing systems: An international handbook. Cambridge University Press.
[Τελικό κείμενο]
Protopapas, A. (2016).
From diacritics to the mental lexicon: Where is the stress?
Στο J. Thomson & L. Jarmulowics (Επιμ.),
Linguistic rhythm and literacy (pp. 237–264). John Benjamins.
[Τελικό κείμενο]
Πρωτόπαπας, Α. (2016). Ατυχής συγκυρία: Νευροψυχολογία και αγγλική γλώσσα στην αναγνώριση λέξεων.
Στο Κ. Πόταγας & Μ. Πετρίδης (Επιμ.), Νευροψυχολογία|Ψυχανάλυση|Μεταίχμιο: Ασυνέχειες|Συνέχεια (για τον Θανάση Τζαβάρα) (σελ. 145–157). Αθήνα: νήσος.
[Τυπογραφικό δοκίμιο]
Α. Πρωτόπαπας (2014). Γλώσσα.
Στο Π. Ρούσσος (Επιμ.),
Γνωστική ψυχολογία: Οι ανώτερες γνωστικές διεργασίες (σελ. 13–80).
Αθήνα: Τόπος.
M. Terkourafi, E. C. Kapnoula, P. Panagiotopoulou, & A. Protopapas (2013).
Triangulating the GRID: A corpus-based cognitive linguistic analysis of five Greek emotion terms.
Στο J. Fontaine, K. R. Scherer, & C. Soriano (Επιμ.),
Components of emotional meaning: A sourcebook (σελ. 437–449). Oxford University Press.
[Τελικό κείμενο]
P. Panagiotopoulou, M. Terkourafi, & A. Protopapas (2013).
Familiarity and disappointment: A culture-specific dimension of emotional experience in Greece?
Στο J. Fontaine, K. R. Scherer, & C. Soriano (Επιμ.),
Components of emotional meaning: A sourcebook (σελ. 467–472). Oxford University Press.
[Τελικό κείμενο]
Α. Πρωτόπαπας (2011). Μια ιστορία για γάτες (και άλλα στιγμιότυπα).
Στο Κ. Πόταγας & Ι. Ευδοκιμίδης (Επιμ.), Λόγος και μνήμη (σελ. 256–260). Θεσσαλονίκη:/συνάψεις
[Τυπογραφικό δοκίμιο]
Α. Πρωτόπαπας (2010). Η διαφάνεια του ελληνικού ορθογραφικού συστήματος. Στο Α. Μουζάκη & Α. Πρωτόπαπας (Επιμ.),
Ορθογραφία: μάθηση και διαταραχές
(σελ. 67–104). Αθήνα: Gutenberg.
A. Πρωτόπαπας (2008). Ανάγνωση: από την εικόνα στη λέξη.
Στο Ι. Ευδοκιμίδης & Κ. Πόταγας (επιμ.) Συζητήσεις για το λόγο (σελ. 199–218).
Θεσσαλονίκη: Συνάψεις/Κοινός Τόπος.
[Τυπογραφικό δοκίμιο]
Α. Πρωτόπαπας (2008). Η ανάπτυξη της αντίληψης της ομιλίας.
Στο Δ. Νικολόπουλος (Επιμ.), Γλωσσική ανάπτυξη και διαταραχές (σελ. 65–133).
Αθήνα: Τόπος.
[Δημοσιευμένο κεφάλαιο]
H. Papageorgiou, P. Prokopidis, A. Protopapas & G. Carayannis (2005).
Multimedia indexing and retrieval using natural language, speech and image
processing methods. Στο G. Stamou & S. Kollias (επιμ.) Multimedia Content and
Semantic Web: Methods, Standards and Tools (Κεφάλαιο 11, σελ. 279–297). Wiley.
[Τυπογραφικό δοκίμιο]
M. M. Merzenich, S. L. Miller, W. M. Jenkins, G. Saunders, A. Protopapas,
B. Peterson, & P. Tallal (1998). Amelioration of the acoustic
and speech reception deficits underlying language-based learning impairments.
Στο C. von Euler, I. Lundberg, & R. Llinas (επιμ.),
Basic Mechanisms in Cognition and Language (σελ. 143–172). Amsterdam: Elsevier.
[Δημοσιευμένο κεφάλαιο]
Δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων
Panagiotaropoulou, G., Koutras, Katsamanis, A., Maragos, P., Zlatintsi, A., Protopapas, P., Karavasilis, E., & Smyrnis, N. (2016).
fMRI-based perceptual validation of a computational model for visual and auditory saliency in videos. IEEE International Conference on Image Processing (ICIP 2016). Phoenix, Arizona, 25–28 Σεπτεμβρίου. [Άρθρο] στα πρακτικά.
Vinos, M. Andrikopoulou, A. Papaeliou, C. F., & Protopapas, A. (2016).
Modeling impairments in lexical development.
38th Annual Meeting of the Cognitive Science Society. Philadelphia, Pennsylvania, 10–13 Αυγούστου. [Άρθρο] στα πρακτικά.
Fotiadis, F. A., & Protopapas, A. (2016).
No effect of verbal labels for the shapes on Type II categorization tasks.
38th Annual Meeting of the Cognitive Science Society. Philadelphia, Pennsylvania, 10–13 Αυγούστου. [Άρθρο] στα πρακτικά.
Vinos, M., Tsilionis, E., & Protopapas, A. (2015).
A connectionist semantic network modeling the influence of category member distance on induction strength.
13th International Conference on Cognitive Modeling.
Groningen, Κάτω Χώρες, 9–11 Απριλίου 2015.
[Άρθρο]
στα πρακτικά,
N. A. Taatgen, M. K. van Vugt, J. P. Borst, & K. Mehlhorn (Επιμ.), σελ. 1–6.
Protopapas, A., & Kapnoula, E. C. (2013).
Exploring word recognition with selected stimuli: The case for decorrelated parameters.
35th Annual Conference of the Cognitive Science Society.
Βερολίνο, Γερμανία, 31 Ιουλίου–1 Αυγούστου.
[Περίληψη]
[Άρθρο]
στα πρακτικά,
M. Knauff, M. Pauen, N. Sebanz, & I. Wachsmuth (Επιμ.), σελ. 1169–1174.
Ziaka, L., Moirou, D., Vlahou, E. L., & Protopapas, A. (2013).
Word reading practice reduces Stroop interference in children.
35th Annual Conference of the Cognitive Science Society.
Βερολίνο, Γερμανία, 31 Ιουλίου–1 Αυγούστου.
[Περίληψη]
[Άρθρο]
στα πρακτικά,
M. Knauff, M. Pauen, N. Sebanz, & I. Wachsmuth (Επιμ.), σελ. 1659–1663.
Katidioti, I., Simpson, I. C., & Protopapas, A. (2012).
Dual-route connectionist model of Greek spelling.
ICCM 2012 – 11th International Conference on Cognitive Modeling.
Βερολίνο, Γερμανία, 13–15 Απριλίου.
[Άρθρο]
στα πρακτικά,
N. Rußwinkel, U. Drewitz, & H. van Rijn (Επιμ.), σελ. 315–316.
[Αναρτημένη ανακοίνωση]
A. Protopapas & E. Nomikou (2009).
Rules vs. lexical statistics in Greek nonword reading.
31st Annual Conference of the Cognitive Science Society. Amsterdam, Netherlands, 29 July–1 August.
[Περίληψη]
[Άρθρο] στα πρακτικά, N.A. Taatgen & H. van Rijn (Eds.), σελ. 1030–1035.
Α. Πρωτόπαπας (2007). Διαστάσεις των αναγνωστικών δεξιοτήτων και δυσκολιών στην ελληνική γλώσσα. 11ο Συνέδριο του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών. Αθήνα, 23–25 Νοεμβρίου.
[Περίληψη]
[Άρθρο]
στο Μ. Βλασσοπούλου, Α. Γιαννετοπούλου, Μ. Διαμαντή, Λ. Κιρπότιν, Ε. Λεβαντή, Κ. Λευθέρη, & Γ. Σακελλαρίου «Γλωσσικές δυσκολίες και γραπτός λόγος στο πλαίσιο της σχολικής μάθησης» (σελ. 164–179). Εκδόσεις Γρηγόρη.
A. Economou, S. Varlokosta, A. Protopapas, & M. Kakavoulia (2007).
Factors affecting the production of verb inflections in Greek aphasia.
Annual Meeting of the Academy of Aphasia,
Washington, DC, 21–23 Οκτωβρίου.
[Άρθρο] στο Brain and Language103 (1–2): 53–54.
Α. Πρωτόπαπας, Χ. Σκαλούμπακας, Σ. Γερακάκη, Σ. Αλεξανδρή, Α. Γρηγοριάδου, & Χ. Τσαγκαράκη (2006).
Λογισμικό αυτοματοποιημένου εντοπισμού μαθητών δημοτικού με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες: Ανάπτυξη και εφαρμογή.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση». Θεσσαλονίκη, 5–8 Οκτωβρίου.
[Περίληψη]
[Άρθρο]
στα πρακτικά, επιμ. Δ. Ψύλλος & Β. Δαγδιλέλης, σελ. 156–163.
A. Protopapas, S. Varlokosta, A. Economou, & M. Kakavoulia (2006).
Towards empirical dimensions for the classification of aphasic performance.
ISCA Tutorial and Research Workshop on Experimental Linguistics, Αθήνα 28–30 Αυγούστου.
[Περίληψη]
[Άρθρο] στα πρακτικά, επιμ. Α. Μποτίνης, σελ. 205–208.
A. Chalamandaris, A. Protopapas, P. Tsiakoulis, & S. Raptis (2006).
All Greek to me! An automatic Greeklish to Greek transliteration system.
5th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2006).
Genoa, Ιταλία, 24–26 Μαΐου.
[Περίληψη]
[Άρθρο] στα πρακτικά, επιμ.
E. Hinrichs, N. Ide, M. Palmer, & J. Pustejovsky (σελ. 1226–1229).
A. Mouzaki, A. Protopapas & I. Spantidakis (2005).
The role of oral language development in reading comprehension:
Evidence from Greek elementary school students.
14th Annual World Congress on Learning Disabilities, Boston, MA, 28–29 Οκτωβρίου.
[Περίληψη]
[Άρθρο] στα πρακτικά, επιμ.
D. Scanlon & G. D. Sideridis (σελ. 65–74).
Δ. Τσαντούλα, Α. Πρωτόπαπας & Α. Μουζάκη (2004). Δείκτες προαναγνωστικής ετοιμότητας κατά την προσχολική ηλικία.
Ευρωπαϊκό Συνέδριο «η ευρωπαϊκή διάσταση της ειδικής αγωγής». Θεσσαλονίκη, 19–21 Νοεμβρίου 2004.
[Περίληψη]
[Αναρτημένη ανακοίνωση]
[Άρθρο] στα πρακτικά, επιμ. Μ. Τζουριάδου, (σελ. 208–217). University Studio Press (εκδ. 2007).
Α. Πρωτόπαπας, Χ. Σκαλούμπακας, Μ. Ηλιοπούλου, & Π. Βρόντος. (2004). Αυτόματη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών με λογισμικό:
Έλεγχος αξιοπιστίας με επαναλαμβανόμενη χορήγηση. 4ο πανελλήνιο συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση».
Αθήνα, 29 Σεπτεμβρίου–3 Οκτωβρίου.
[Περίληψη]
[Άρθρο]
στα πρακτικά, επιμ. Μ. Γρηγοριάδου, Α. Ράπτης, Σ. Βοσνιάδου, & Χ. Κυνηγός. τ. Α′ (σελ. 229–238).
H. Papageorgiou & A. Protopapas (2004). The CIMWOS multimedia indexing system.
3rd International Conference on Image and Video Retrieval. Δουβλίνο, Ιρλανδία, 21–23 Ιουλίου.
21–23 July. [Άρθρο]στα πρακτικά
(Lecture Notes in Computer Science 3115, Springer), επιμ.
P. Enser, Y. Kompatsiaris, N.E. O'Connor, A.F. Smeaton, & A.W.M. Smeulders
(σελ. 619–627).
H. Papageorgiou & A. Protopapas (2003). CIMWOS: A multimedia, multimodal
and multilingual indexing and retrieval system. 4th European Workshop
on Image Analysis for Multimedia Interactive Services. Λονδίνο, 9–11 Απριλίου.
[Άρθρο]
στο E. Izquierdo (επιμ.) Digital Media Processing for Multimedia Interactive
Services (σελ. 563–568). World Scientific Publishing Co.
H. Papageorgiou, A. Protopapas & T. Netousek (2003). Retrieving video
segments based on combined text, speech and image processing. 2003
Broadcast Engineering Conference. Las Vegas, NV, 5–10 Απριλίου.
[Άρθρο] στα πρακτικά, NAB 2003 Broadcast
Engineering Conference Proceedings, σελ. 177–182.
Α. Πρωτόπαπας, Χ. Σκαλούμπακας, Δ. Νικολόπουλος (2003).
Αυτόματη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών με το λογισμικό εΜαΔύς: Εγκυρότητα και προοπτικές.
9ο Συνέδριο του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών. Αθήνα, 17–18 Ιανουαρίου.
[Άρθρο] στο Μ. Γλύκας & Γ. Καλομοίρης (επιμ.)
Διαταραχές Επικοινωνίας και Λόγου: Πρόληψη, Έρευνα, Παρέμβαση και Νέες Τεχνολογίες στην Υγεία (σελ. 71–91). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Χ. Σκαλούμπακας, Α. Πρωτόπαπας & Δ. Νικολόπουλος (2003).
Παρουσίαση μιας κλίμακας μαθησιακής αξιολόγησης για την εξέταση των μαθησιακών δυσκολιών και στοιχεία από τη χορήγησή της σε μαθητές πρώτης γυμνασίου.
9ο Συνέδριο του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών. Αθήνα, 17–18 Ιανουαρίου.
[Άρθρο] στο Μ. Γλύκας & Γ. Καλομοίρης (επιμ.)
Διαταραχές Επικοινωνίας και Λόγου: Πρόληψη, Έρευνα, Παρέμβαση και Νέες Τεχνολογίες στην Υγεία (σελ. 55–70). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Α. Πρωτόπαπας, Χ. Σκαλούμπακας, Δ. Νικολόπουλος, Α. Αρχοντή και Τ. Τριανταφυλλάκος (2002).
Λογισμικό ανίχνευσης μαθητών με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες: πρώτα αποτελέσματα από δοκιμαστική εφαρμογή σε μαθητές 1ης Γυμνασίου.
3ο πανελλήνιο συνέδριο με διεθνή συμμετοχή «οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση».
Ρόδος, 26–29 Σεπτεμβρίου.
[Άρθρο] στα πρακτικά, επιμ. Α. Δημητρακοπούλου, τ. Α′ (σελ. 433–442).
A.-M. Öster, D. House, A. Protopapas & A. Hatzis (2002).
Presentation of a new EU project for speech therapy: OLP (Ortho-Logo-Paedia).
2002
Annual Swedish Phonetics Meeting. Στοκχόλμη, Σουηδία, 29–31 Μαΐου.
[Άρθρο] στο
Proceedings from Fonetik 2002, Speech Music and Hearing Quarterly Progress
and Status Report, TMH-QPSR, Vol. 44., σελ. 45-48.
A. Protopapas, M. Karamanis, C. Skaloumbakas, D. Nikolopoulos, &
A. Kriba (2001). A distributed computer-based screening system for
learning disabilities with centralised data processing.
EdMedia 2001. Tampere,
Φινλανδία, 25–30 Ιουνίου.
[Άρθρο]
στα πρακτικά ED-MEDIA 2001, vol. 2 σελ. 1436–1441. ISBN 1-88-0094-42-6.
Α. Πρωτόπαπας, Δ. Νικολόπουλος, Χ. Σκαλούμπακας, Μ. Καραμάνης και Ά. Κριμπά (2001).
Σχεδίαση και υλοποίηση ενός συστήματος αυτόματου εντοπισμού μαθητών με πιθανά μαθησιακά προβλήματα.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Αλεξανδρούπολη, 24–27 Μαΐου.
[Άρθρο] για τα πρακτικά,
[αναδημοσιευμένο] στο Ενημερωτικό Δελτίο Γλωσσικής Τεχνολογίας
Λογοπλοήγηση9: 24–33, Σεπτέμβριος 2002, και στο Επικοινωνία: Λόγος – Φωνή – Ομιλία του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών, τ. 14, σελ. 5–15.
A. Protopapas, S. Finney, & P. D. Eimas (1995). Effects of syllabic
position in the perception of spoken English. 5th European
Conference on Speech Communication and Technology. Μαδρίτη, Ισπανία,
18–21 Σεπτεμβρίου.
[Άρθρο] στο
Proceedings of EUROSPEECH'95, Vol. 3 (σελ. 2301–2304).
A. Protopapas & P. Lieberman (1995). Effects of vocal F0
manipulations on perceived emotional stress. ESCA/NATO Tutorial
and Research Workshop on Speech under Stress. Λισσαβώνα, Πορτογαλία, 14–15 Σεπτεμβρίου.
[Άρθρο]
στα πρακτικά, σελ. 1–4.
S. L. Miller, B. E. Peterson, & A. Protopapas (2001).
Apparatus for enhancing phoneme differences according to acoustic
processing profile for language learning impaired subject.
Ευρεσιτεχνία Η.Π.Α. με αριθμό 6,289,310 και ημερομηνία έκδοσης 11 Σεπτεμβρίου.
A. Protopapas (2000). Aural training method and apparatus to improve
a listener's ability to recognize and identify similar sounds.
Ευρεσιτεχνία Η.Π.Α. με αριθμό 6,119,089 και ημερομηνία έκδοσης 12 Σεπτεμβρίου.
B. A. Wright, M. M. Merzenich, S. Nagarajan, & A. Protopapas (2000).
Method and apparatus for diagnosing and remediating language-based
learning impairments.
Ευρεσιτεχνία Η.Π.Α. με αριθμό 6,109,107 και ημερομηνία έκδοσης 29 Αυγούστου.
S. L. Miller, B. E. Peterson, & A. Protopapas (2000).
Universal screen for language learning impaired subjects.
Ευρεσιτεχνία Η.Π.Α. με αριθμό 6,036,496 και ημερομηνία έκδοσης 14 Μαρτίου.
A. Protopapas (2000). Method and apparatus that exaggerates differences
between sounds to train listener to recognize and identify similar sounds.
Ευρεσιτεχνία Η.Π.Α. με αριθμό 6,021,389 και ημερομηνία έκδοσης 1 Φεβρουαρίου.
A. Protopapas, M. M. Merzenich, & M. Ahissar (1999).
Techniques for predicting reading deficit based on acoustical measurements.
Ευρεσιτεχνία Η.Π.Α. με αριθμό 5,868,683 και ημερομηνία έκδοσης 9 Φεβρουαρίου.
Σημειώσεις μαθημάτων
Αθ. Πρωτόπαπας (2012). Οδηγίες χρήσης του R,μέρος 1ο,
μέρος 2ο,
μέρος 3ο,
μέρος 4ο.
Υποστηρικτικές σημειώσεις για προπτυχιακό εισαγωγικό μάθημα στη στατιστική.
Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αθ. Πρωτόπαπας (2003/2016). Εισαγωγή στη θεωρία και μεθοδολογία των γνωσιακών επιστημών
([σημειώσεις]
για μεταπτυχιακό μάθημα γνωσιακής επιστήμης, σελ. vi+132).
Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αθ. Πρωτόπαπας (2003). Εισαγωγή στη φωνητική
([σημειώσεις]
για μεταπτυχιακό μάθημα φωνητικής, σελ. 50+ii).
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αθ. Πρωτόπαπας (2004). Εργαστήριο ακουστικής φωνητικής
([εργαστηριακές σημειώσεις], σελ. 53+iii).
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Αθ. Πρωτόπαπας (2000/2001). [Σημειώσεις]
για το μάθημα Σύγχρονα Θέματα Νευροεπιστημών (σελ. 106+vi).
Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Άλλες δημοσιεύσεις
Protopapas, A. (2015). Linear mixed-effects modeling considerations. Διαδικτυακή ανάρτηση (Rpub) στη διεύθυνση http://rpubs.com/protopap/118909.
A. Protopapas (2015). Ο νους ως μηχανή: Θεωρία, νευροαπεικόνιση και φαινομενολογία στη γνωσιακή επιστήμη (κύριο άρθρο). Νόησις8: 11–73.
[Τελικό κείμενο]. Απάντηση στα σχόλια, σελ. 149–158.
Protopapas, A. (2014). An introductory explanation of contrast coding in R linear models.
Διαδικτυακή ανάρτηση (Rpub) στη διεύθυνση http://rpubs.com/protopap/84177
Μ. Κακαβούλια, Α. Οικονόμου, Σ. Σταμούλη, Α. Πρωτόπαπας, Γ. Φωκά-Καβαλιεράκη, & Σ. Βαρλοκώστα (2014).
Πρωτόκολλο εκμαίευσης αφηγηματικού λόγου στην Ελληνική από άτομα με αφασία: Αρχές, μεθοδολογικά ζητήματα και προκαταρκτικά αποτελέσματα.
ΓΛωΣΣοΛοΓία22: 41–60.
[Αγγλική περίληψη]
[Δημοσιευμένο κείμενο]
Ι. Βογινδρούκας, Α. Πρωτόπαπας, & Σ. Σταυρακάκη (2011).
Εικόνες δράσης: Δοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειας (ελληνική έκδοση του Renfrew Action Picture Test).
Χανιά: Γλαύκη. ISBN: 378-960-99659-2-7.
[Παραγγελία από Γλαύκη]
Α. Πρωτόπαπας (2010).
Ο θεωρητικός διαποτισμός της φιλοσοφίας της αντίληψης (σχόλιο).
Νόησις6: 183–195.
[Δημοσιευμένο κείμενο]
Α. Πρωτόπαπας (2009).
Το πρόγραμμα των νευρωνικών σύστοιχων της συνείδησης: Πλήρης άγνοια ή απαισιοδοξία; (σχόλιο)
Νόησις5: 97–114.
[Δημοσιευμένο κείμενο]
Ι. Βογινδρούκας, Α. Πρωτόπαπας, & Γ. Σιδερίδης (2009).
Δοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίου (ελληνική έκδοση του Renfrew Word Finding Vocabulary Test).
Χανιά: Γλαύκη. ISBN: 378-960-86663-6-8.
[Παραγγελία από Γλαύκη]
Α. Πρωτόπαπας & Χ. Σκαλούμπακας (2008).
Η αξιολόγηση της αναγνωστικής ευχέρειας για τον εντοπισμό αναγνωστικών δυσκολιών.
Ψυχολογία15 (3): 267–289.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Γ. Δ. Σιδερίδης, Α. Μουζάκη, Α. Πρωτόπαπας, & Π. Σίμος (2008).
Ψυχομετρική διερεύνηση μιας ορθογραφικής δοκιμασίας για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου.
Ψυχολογία15 (3): 290–315.
[Περίληψη]
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Α. Μουζάκη, Α. Πρωτόπαπας, & Δ. Τσαντούλα (2008).
Προσχολικοί δείκτες πρόγνωσης της ανάπτυξης αναγνωστικών δεξιοτήτων κατά την Α′ Δημοτικού.
Επιστήμες της Αγωγής 1/2008: 71–88.
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Α. Πρωτόπαπας & Χ. Σκαλούμπακας (2007).
Λογισμικό ανίχνευσης μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών (ΛΑΜΔΑ): Οδηγός εξεταστή.
ΕΠΕΑΚ ΙΙ Ενέργεια 1.1.3 Κατηγορία πράξεων α, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
[Τελικό κείμενο]
Χ. Σκαλούμπακας & Α. Πρωτόπαπας (2007).
Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών (ΛΑΜΔΑ): Περιγραφή εργαλείου.
ΕΠΕΑΚ ΙΙ Ενέργεια 1.1.3 Κατηγορία πράξεων α, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
[Τελικό κείμενο]
Α. Μουζάκη, Α. Πρωτόπαπας, & Γ. Σιδερίδης (2007).
Διερεύνηση των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών μιας δοκιμασίας ορθογραφικής δεξιότητας μαθητών της Β′, Γ′, Δ′, και Ε′ τάξης του δημοτικού σχολείου.
Επιστήμες της Αγωγής 1/2007: 129–146.
[Δημοσιευμένο άρθρο]
A. Protopapas (2007). apa.cls: A genuine LaTeX solution for psychological research articles.
Εύτυπον 16–19: 33–52.
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Αθ. Πρωτόπαπας (1998). Η κατηγορία εγγράφου apa: Μια γνήσια λύση LaTeX σε ένα σύγχρονο πρόβλημα προετοιμασίας κειμένου.
Εύτυπον1: 23–26.
[Δημοσιευμένο άρθρο]
Εργασίες σε εξέλιξη (υπό προετοιμασία, κρίση ή αναθεώρηση)
Protopapas, A., Markatou, A., Samaras, E., & Piokos, A. Shape and color naming are inherently asymmetrical: Evidence from practicebased interference. Υπό κρίση.
Altani, A., Georgiou, G. K., Ciping, D., Cho, J.-R., Katopodi, K., Wei, W., & Protopapas, A. Is processing of symbols and words influenced by writing system? Evidence from Chinese, Korean, English, and Greek. Υπό κρίση.
Ziaka, L., & Protopapas, A. Within-task ego depletion in Stroop interference. Υπό αναθεώρηση.
Loui, S., & Protopapas, A. Morphological processing of inflected and derived verbs and nouns in Greek. Υπό προετοιμασία.
Protopapas, A., Mitsi, A., Tsitsopoulou, S. M., Koustoumbardis, M., Leventi, M., & Seitz, A. R. Incidental orthographic learning during a color detection task. Υπό αναθεώρηση.
Grimani, A., & Protopapas, A. Derivational suffixes as cues to stress position in reading Greek. Υπό κρίση.
Kapnoula, E. C., Protopapas, A., Saunders, S., & Coltheart, M. Lexical and sublexical effects on visual word recognition in Greek: Comparing human behavior to the Dual Route Cascaded (DRC) model. Υπό αναθεώρηση.
Αδημοσίευτες εργασίες
Α. Πρωτόπαπας (2009). Η ελευθερία της βούλησης ως φυσικό-νοητικό φαινόμενο.
Κείμενο διάλεξης στα πλαίσια του τριακοστού τρίτου κύκλου διαλέξεων
«Βιοϊατρικές επιστήμες και φιλοσοφία» της ομάδας «Γουδή».
Α. Πρωτόπαπας (2007). Ο ρόλος της διαίσθησης στη μελέτη της συνείδησης.
Κείμενο διάλεξης στα πλαίσια του εικοστού ένατου κύκλου διαλέξεων
«Βιοϊατρικές επιστήμες και φιλοσοφία» της ομάδας «Γουδή».
Α. Πρωτόπαπας (2006). Προϋποθέσεις και υποθέσεις για τη μελέτη της συνείδησης: Η βούληση και η κατασκευή του υποκειμενικού εαυτού.
Κείμενο διάλεξης στο ετήσιο
συμπόσιο για τη συνείδηση στο Ξυλόκαστρο.
Α. Πρωτόπαπας (2004). Η κατασκευή των εμπειριών από τον εγκέφαλο: συνέπειες για τη φαινομενολογία και τη νευροαπεικόνιση.
Κείμενο διάλεξης στα πλαίσια κύκλου διαλέξεων
«Βιοϊατρικές επιστήμες και φιλοσοφία» της ομάδας «Γουδή».
Ι. Βογινδρούκας, Ι. Τσαμουρτζή, Β. Παπαγεωργίου & Α. Πρωτόπαπας (2004). Δυσκολίες ανάπτυξης της γλώσσας σε ελληνόπουλα προσχολικής ηλικίας.
Κείμενο.
Α. Πρωτόπαπας (2004). OLPy: Εγχειρίδιο χρήσης (έκδοση 1r5).
[Έγγραφο] του
OLP με κωδικό QL1971-ILS-IN-C-097-a5.
Α. Πρωτόπαπας & Μ. Βολιώτη (2004). OLP: Ένα πρόγραμμα για την υποστήριξη της λογοθεραπείας με επεξεργασία του ήχου σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
[Κείμενο]
Μέλος επταμελούς επιτροπής εξέλιξης: Σε θέση Επίκουρου Καθηγητή, Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, 2014. Σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή, Τμήμα ΜΙΘΕ ΕΚΠΑ, 2013-2014. Σε θέση μόνιμου Επίκουρου Καθηγητή, Τμήμα Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, 2015.
Εξωτερικός αξιολογητής για υποψηφιότητα σε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή, Τμήμα Λογοθεραπείας, ΤΕΙ Πάτρας, 2014.
Μέλος επταμελούς εξεταστικής επιτροπής διδακτορικής διατριβής: Σωφρόνη Ελένη, 4 Ιουλίου 2012, Νιργιανάκη Ελευθερία, 6 Φεβρουαρίου 2013.
Μέλος της οργανωτικής επιτροπής του 2ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Γνωσιακών Επιστημών
(EuroCogSci 07, Δελφοί 23–27 Μαΐου),
υπεύθυνος για τη διαδικασία κρίσης των εργασιών και συν-επιμελητής των πρακτικών.
Μέλος επιτροπής εμπειρογνωμώνων του Υπουργείου Παιδείας για το σχεδιασμό και ορισμό προδιαγραφών των επιμέρους πράξεων
των ενεργειών 1.1.3 και 1.1.4 του Μέτρου 1.1 του ΕΠΕΑΕΚ για τις ανάγκες τις ειδικής αγωγής.
Σεπτέμβριος 2004–Μάρτιος 2005. (ΦΕΚ 1407/Β/13-9-2004).
Εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας στην ομάδα «Working group on Health and Persons with special needs» της ευρωπαϊκής επιτροπής IST. 2000–2002.
Εθνικός εκπρόσωπος στη δράση COST Action 278 («Spoken Language Interaction in Telecommunication») ως μέλος της διαχειριστικής επιτροπής. 2001–2002.
Εθνικός εκπρόσωπος στη δράση COST Action 249 («Continuous Speech Recognition over the Telephone») ως μέλος της διαχειριστικής επιτροπής. Ιανουάριος–Μάιος 2000.
Εμπειρία σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές
Γνώση προγραμματισμού σε ευρύ πεδίο εφαρμογών, όπως επεξεργασίας γραπτού κειμένου, αλγορίθμων ψηφιακής επεξεργασίας σημάτων ομιλίας, αναγνώρισης και σύνθεσης ομιλίας, ελέγχου ψυχοφυσικών πειραματικών διαδικασιών και δημιουργίας ακουστικών ερεθισμάτων, στατιστικών μοντέλων και μεθόδων (Markov, Monte Carlo), νευρωνικών δικτύων, αριθμητικής ανάλυσης, δυναμικών συστημάτων, κ.ά.
Δημιουργός του διαδικτυακού τόπου «Ψυχογλωσσολογικοί πόροι του ΙΕΛ», όπου παρέχονται εργαλεία επεξεργασίας και πίνακες μετρήσεων για την επιλογή και των έλεγχο των ιδιοτήτων ψυχογλωσσολογικών ερεθισμάτων.
Δημιουργός του προγράμματος CheckVocal για τον έλεγχο της ακρίβειας και του χρόνου φωνητικών αποκρίσεων σε πειραματικά έργα ελεγχόμενα από το λογισμικό παρουσίασης ερεθισμάτων DMDX.
Δημιουργός (σε συνεργασία με τον Α. Χαρίτση) της πρώτης ολοκληρωμένης ελληνικής γραμματοσειράς (grtex και grtt, στο foundry hrnet) για χρήση από φυλλομετρητή διαδικτύου σε περιβάλλον X-windows.
Διδασκαλία του μαθήματος «Εισαγωγή στη γνωστική ψυχολογία».
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Ρόδος).
Χειμερινό εξάμηνο 1999.
Βοηθός διδασκαλίας στα μαθήματα
CG145 «Research in psycholinguistics» (εαρινό εξάμηνο 1995),
CG123 «The production, perception, and analysis of speech» (χειμερινό εξάμηνο 1994),
CG48 «Human thinking and problem solving» (εαρινό εξάμηνο 1993) και
CG1 «Introduction to cognitive science» (χειμερινό εξάμηνο 1992).
Brown University (Providence, Rhode Island, ΗΠΑ).
Πιστοποιητικό παρακολούθησης σειράς εκπαιδευτικών σεμιναρίων από το Center for the Advancement of College Teaching.
Brown University, Μάιος 1992.
Κριτής σε επιστημονικά περιοδικά, συνέδρια και προτάσεις χρηματοδότησης
Λειτουργική νευροαπεικόνιση της επεξεργασίας γραπτών λέξεων. Προσκεκλημένη διάλεξη σε κύκλο εκδηλώσεων «συζητήσεις για το λόγο στο Αιγινήτειο», Αιγινήτειο Νοσοκομείο, Αθήνα, 14 Μαΐου 2016.
Ορθογραφία και δυσλεξία. Σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων «Ψυχο...παιδία» του Τμήματος Ψυχολογίας. Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 11 Ιουνίου 2015.
Task-irrelevant learning in spoken and written language: Nonnative phonetics and orthographic patterns. Department of Psychology, University of California Riverside, 15 Ιουλίου 2014.
Μνήμη, μάθηση και πλαστικότητα του εγκεφάλου. Συζήτηση με τους Ε. Σκουλάκη και Ε. Σκαλιόρα. 1ο Φεστιβάλ Επιστημών, Αθήνα, 2 Μαΐου 2014.
Μπορεί η ομοιοπαθητική να είναι επιστημονική; Διάλογος με τον A. Tournier. 1ο Φεστιβάλ Επιστημών, Αθήνα, 2 Μαΐου 2014.
Ο δρόμος από την ορθογραφία στη λαθογραφία: Στρωμένος με καλές προθέσεις; Προσκεκλημένη διάλεξη σε κύκλο εκδηλώσεων με θέμα «Λόγος και λάθος». Αιγινήτειο Νοσοκομείο, 20 Απριλίου 2013.
Επίδραση του νου στον κόσμο: Η ελευθερία της βούλησης ως φυσικό-νοητικό φαινόμενο. Σειρά διαλέξεων Τμήματος ΜΙΘΕ. Πανεπιστήμιο Αθηνών, 9 Απριλίου 2013.
Τι είναι και τι δεν είναι η δυσλεξία. Ομιλία στο πλαίσιο του B′ κύκλου διαλέξεων «Γλώσσα και εγκέφαλος» του τομέα Γλωσσολογίας (τμήμα Φιλολογίας) του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αθήνα, 8 Μαρτίου 2013.
Greek reading acquisition. Προσκεκλημένη ομιλία σε συνάντηση εργασίας με τίτλο «The cross-linguistic study of reading acquisition» του Netherlands Institute for Advanced Study in the Humanities and Social Sciences, Wassenaar (Ολλανδία), 10 Ιανουαρίου 2013.
Νευροαπεικόνιση στην ψυχογλωσσολογία: δυνατότητες και υπερβολές.
Προσκεκλημένη ομιλία στην 1η ημερίδα ψυχογλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών, 22 Ιουνίου 2012.
From diacritics to the mental lexicon: Where is the stress? Radcliffe workshop on linguistic rhythm and literacy. Harvard University, 12 Ιουνίου 2010.
Μελετώντας τη μηχανή του νου. Ομιλία στο συμπόσιο «Αναζητώντας την εξίσωση: Νους, εγκέφαλος, συμπεριφορά» του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και του CAID-Κέντρου Κοινωνίας, Επιστήμης & Τέχνης. Πάντειο Πανεπιστήμιο, 26 Φεβρουαρίου 2010.
Ακουστική ανάλυση φωνής. Κλινική ΩΡΛ Ιπποκρατείου Νοσοκομείου, 12 Μαΐου 2009.
A voice assessment protocol for Greek. Προσκεκλημένη παρουσίαση στο 2nd Practical Symposium on Voice and Swallowing and their Disorders. Συνεδριακό συγκρότημα του ιατρικού κέντρου Αθήνας, Κεφαλάρι, 28 Μαρτίου 2009.
Τι μαθαίνω όταν μαθαίνω να διαβάζω ελληνικά; Προσκεκλημένη διάλεξη σε διημερίδα με θέμα «Διαταραχές λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες» που οργανώθηκε από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Λογοπεδικών ως προσυνεδριακή εκδήλωση του 28ου Διεθνούς Συνεδρίου IALP. Συνεδριακό Κέντρο Αγροτικής Τράπεζας, Καστρί, 1 Νοεμβρίου 2008.
Ακουστική ανάλυση φωνής. 2η διεπιστημονική ημερίδα για τη φωνή, Πεζούλα Δήμου Νεβρόπολης Αγράφων, 11–12 Ιουλίου 2008.
Παρουσίαση του λογισμικού ΛΑΜΔΑ. Προσκεκλημένη διάλεξη σε ημερίδα του Ε.Κ. «Αθηνά» με θέμα «Ψηφιακή καινοτομία για την κοινωνία της γνώσης». Ίδρυμα Ευγενίδου, 28 Μαΐου 2008.
Development of processing written stress diacritics: delayed decoding or precocious sight-word reading? Psycholinguistic Research Group Seminar Series, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο του York, U.K., 31 Μαρτίου 2008.
Επιμόρφωση (5 ώρες) ψυχολόγων και εκπαιδευτικών στο λογισμικό ανίχνευσης μαθησιακών δεξιοτήτων και αδυναμιών (ΛΑΜΔΑ). Αθήνα, 1–2 Μαρτίου και Θεσσαλονίκη, 15–16 Μαρτίου 2008.
Ανάγνωση: από την εικόνα στη λέξη. Κύκλος εκδηλώσεων «Συζητήσεις για το Λόγο», Μονάδα Νευροψυχολογίας της Νευρολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αιγινήτειο Νοσοκομείο, 1 Μαρτίου 2008.
Εγκέφαλος, γονίδια και δυσλεξία. Σεμιναριακός κύκλος Εταιρείας Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων (ΕΨΥΥΠΕ) για τις μαθησιακές δυσκολίες. Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, Αθήνα, 15 Ιανουαρίου 2007.
Implicit learning of a non-native speech contrast.
Speech Group Seminar Series, Research Laboratory of Electronics, Massachusetts Institute of Technology.
Cambridge, MA, 23 Οκτωβρίου 2006.
Assessment of difficulties in reading and spelling Greek.
Research workshop on “Written language in transparent orthographies,” San Marino, 14 Σεπτεμβρίου 2006.
Discriminability and feedback in learning phonetic categories: Old data, new questions.
Speech Research Laboratory, Department of Psychology, Indiana University. 15 Ιουλίου 2005.
Reading Greek.
Reading & Language Group. Learning, Research, and Development Center, University of Pittsburgh.
25 Μαρτίου 2005.
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής στην υπηρεσία του λογοθεραπευτή.
Προσκεκλημένη διάλεξη σε Διημερίδα του Τμήματος Λογοθεραπείας του ΤΕΙ Ηπείρου με θέμα «Ο Ρόλος του Λογοθεραπευτή στη Σύγχρονη Λογοθεραπευτική Αγωγή». Ιωάννινα, Μάιος 2003.
Γνωστικοί μηχανισμοί λύσης προβλημάτων.
Διαλέξεις σε εκπαιδευτικούς στα πλαίσια σεμιναρίου ογανωμένου από το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ του Πανεπιστημίου Πατρών. Ιανουάριος 2000.
Αναπτυξιακές και επίκτητες διαταραχές της γλώσσας (με την Α. Οικονόμου).
Διάλεξη στα πλαίσια μεταπτυχιακού σεμιναρίου στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Νοέμβριος 1999.
Θεωρία και πείραμα στις γνωστικές διεργασίες της ανάγνωσης και στη δυσλεξία.
Διαλέξεις σε εκπαιδευτικούς σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας στα πλαίσια σεμιναρίων οργανωμένων από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Φεβρουάριος–Ιούνιος 1999.
Κλινικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές της ψηφιακής επεξεργασίας σήματος ομιλίας.
Διάλεξη στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικών του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Μάρτιος 1999.
Acoustic processing is related to reading and language ability. Cognitive Psychology Colloquium, Department of Psychology, University of California Santa Cruz. Οκτώβριος 1998.
Acoustic processing is related to reading and language ability. Hearing Seminar, Center for Computer Research in Music and Acoustics, Stanford University. Ιούνιος 1998.
Syllabic structure and the perception of English. Speech Group Seminar, International Computer Science Institute, University of California Berkeley. Νοέμβριος 1996.