ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Δημήτρης Χασάπης
Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικής Εκπαίδευσης


| Βιβλία | Δημοσιεύσεις | Ομιλίες | Ανοικτά Μαθήματα |  Βιογραφικό Σημείωμα | Επικοινωνία |


 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά Περιοδικά με κριτές

 

 

Chassapis, D. (2016). Conceiving mathematics classrooms as activity systems, International Journal for Mathematics in Education, 7, 27- 42.

 

Νιαχοπέτρου Γ. & Χασάπης Δ. (2015), Παρανοήσεις και προλήψεις στην πιθανολογική σκέψη των παιδιών, Ευκλείδης Γ’, 83, 1 – 12.

Chassapis, D. (2013), The history of mathematics as scaffolding for introducing prospective teachers into the philosophy of mathematics, Analytic Teaching and Philosophical Praxis, 34 (1), 69-79.

Chassapis, D. & BaniFaris Dherar (2012), The mediation of hand-held instruments vs. dynamic geometry sofware in the formation of geometric concepts in perpendicular and parallel lines by children in two different cultures, Scientific Bulletin – Educational Sciences Series, 2, 72-86.

 

Zacharos K. & Chassapis, Δ. (2012), Teaching suggestions for the measurement of area in elementary school. Measurement tools and measurement strategies, Review of Science, Mathematics and ICT Education, 6,.

 

Χασάπης Δ. (2010), Εισάγοντας τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο ως αφήγηση, Νέα Παιδεία, 36, 75-84.

 

Γκριμπίζη Ολ. & Χασάπης Δ. (2007), Νοήματα αρίθμησης και μέτρησης στο σχολικό και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού: Το μοντέλο της αριθμογραμμής, Ευκλείδης Γ', 68, 85-104.

 

Χασάπης Δ. (2007), Το ερευνητικό αντικείμενο της διδακτικής των μαθηματικών: Χαρακτηριστικές επιλογές του κυρίαρχου ρεύματος. Κριτική Επιστήμη & Εκπαίδευση, 6, 2007, 33-46.

 

Ισπυρλίδου Ν. & Χασάπης Δ. (2007), Η συγκρότηση μιας ευκλείδειας έννοιας της ευθείας γραμμής με τη διαμεσολάβηση του χάρακα: Πρακτικοί και νοητικοί χειρισμοί μαθητών των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, Επιστημονική Επετηρίδα ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 20, 23-39

 

Ισπυρλίδου Ν. & Χασάπης Δ., (2005), Η απόδοση μαθηματικών νοημάτων σε παραστάσεις χειρισμού αντικειμένων της πραγματικότητας: Μια μελέτη περίπτωσης, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 142, 108-115.

 

Χασάπης Δ. (2005), Το επιστημονικό αντικείμενο της διδακτικής των μαθηματικών: Παραδοχές και ζητούμενα. Κριτική Επιστήμη & Εκπαίδευση, 1, 2005, 97-106.

 

Chassapis D. & Kotsakosta M. (2003), Crossing the bridges of Koningsberg in a primary mathematics classroom, Mathematics in School, 32(1), 11-13.

 

Χασάπης Δ. (2002), Κοινωνία της Πληροφορίας: Προλεγόμενα μιας συζήτησης σε εκκρεμότητα,  Σύγχρονη Εκπαίδευση, 122, 52-54.

 

Chassapis, D. (1998/99), The mediation of tools in the development of formal mathematical concepts: The compass and the circle as an example,
Educational Studies in Mathematics, 37 (3), 275 –293.

 

Chassapis, D. (1999), On conceptual knowledge and the objects of mathematics, Philosophy of Mathematics Education Journal, 11, Editor Paul Ernest, Ηλεκτρονική έκδοση http://www.ex.ac.uk/~PErnest/pome11/ [4/1/2009] 

 

Χασάπης Δ. (1998), Ο μετασχηματισμός της γνωστικής σχέσης υποκειμένου - αντικειμένου και τα περιεχόμενα της εκπαίδευσης στις κοινωνίες της πληροφορικής,
Σύγχρονη Εκπαίδευση, 99, 44-48.

Chassapis, D. (1997), The social ideologies of school mathematics applications: a case study of elementary school textbooks, For the Learning of Mathematics, 17, 3, 24-27.

 

Χασάπης, Δ. (1994), Στάσεις των αποφοίτων του δημοτικού σχολείου απέναντι στα μαθηματικά: Δεδομένα και διαπιστώσεις μιας εμπειρικής έρευνας,
Σύγχρονη Εκπαίδευση, 79, 32-38.

 

Χασάπης, Δ. (1992), Η συμβολή της διδασκαλίας των μαθηματικών στην ανάπτυξη ικανοτήτων χειρισμού μαθηματικών προβλημάτων, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 63, 42-50.

 

Χασάπης, Δ. (1986), Η οργάνωση του περιεχομένου ενός αναλυτικού προγράμματος μαθηματικών και οι υπονοούμενες αντιλήψεις για τη γνώση, την επιστήμη και την εκπαίδευση, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 28, 28-35.

 

Χασάπης, Δ. (1984), Οι μαθηματικές γνώσεις των αποφοίτων του δημοτικού σχολείου: Μια ενδεικτική αξιολόγηση, Ευκλείδης Γ', 5, 1, 61-69.

 

Χασάπης, Δ. (1983), Ασκήσεις και προβλήματα μαθηματικών: εννοιολογική επανατοποθέτηση και παιδαγωγική αξιολόγηση, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 10, 31-36.

 

Χασάπης, Δ. (1983), Προβλήματα κατανόησης βασικών αριθμητικών εννοιών, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 12, 54-57

 

Χασάπης, Δ. (1981), Η διδασκαλία των μαθηματικών της πράξης, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 2, 43-50.

 

Χασάπης, Δ. (1981), Μαθηματικές ικανότητες και υπολογιστικές δεξιότητες, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 3, 45-50.

 

 

Δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά Περιοδικά χωρίς κριτές

 

Χασάπης Δ. (2001), Ιδεολογικές επιπτώσεις της εισαγωγής των τεχνολογιών της πληροφορικής στις μαθησιακές διαδικασίες, Εκπαιδευτική Κοινότητα, 57, 36–39.

 

Ζαχάρος, Κ. & Χασάπης Δ.. (1999), Εθνο-μαθηματικά: Κριτική παρουσίαση της ερευνητικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης των εθνομαθηματικών, Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, 33, 51 - 55.

Χασάπης, Δ.. (1992), Κοινωνικό περιβάλλον και ανάπτυξη ικανοτήτων χειρισμού μαθηματικών προβλημάτων: Μια πρώτη προσέγγιση, Λόγος & Πράξη, 49, 43-47

 

Χασάπης, Δ.. (1982),  Παρανοήσεις της μαθηματικής έννοιας "Μεταβλητή": Μια ερευνητική διαπίστωση, Λόγος και Πράξη, 17, 27-30.

 

 

Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων με κριτές

 

Chassapis, D. & Giannakopoulou, E.(2013),  Transforming traditional university teachers to open and distance learning adult tutors: a Greek endeavor, Proceedings of the The Open and Flexible Higher Education Conference «Transition to open and on-line education in European universities», EADTU, Paris, 92-100.

Χασάπης Δ. (2012), Οι κατευθύνσεις του λυκείου και οι αρνητικές τους συνέπειες στη σχέση των παιδιών με τα μαθηματικά, Πρακτικά 29ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Καλαμάτα, 956-967.

Χασάπης Δ. & Γιαννακοπούλου, Ε. (2012), Εικόνες ενηλίκων για τα μαθηματικά, Πρακτικά 29ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Καλαμάτα, 968-982.

BaniFaris D. & Chassapis D. (2012), The mediation of hand-held instruments vs. dynamic geometry software in the formation of geometric concepts of perpendicular and parallel lines by children in two different cultures. In D.I. Tseles et al. (Eds.), For an open knowledge society: Information technology in energy, environment, economy, society and education. Proceedings of the International Scientific Conference eRA-7. Athens: Σύγχρονη Εκδοτική, 167-174.

Chassapis, D. (2012), Reflections on school mathematics experiences: Mathematics teaching as a practice of excluding students from mathematical culture. In S.Kafousi, C. Skoumpourdi & F. Kalavasis (eds.) Proceedings CIEAEM 64 International Conference “Mathematics Education and Democracy: learning and teaching practices”, Rhodes, Greece, 304-309.

 

Chassapis, D. & Giannakopoulou, E., (2012), Numbers in the front page: Mathematics in the news. In S.Kafousi, C. Skoumpourdi & F. Kalavasis (eds.) Proceedings CIEAEM 64 International Conference “Mathematics Education and Democracy: learning and teaching practices”, Rhodes, Greece, 481-485.

 

Giannakopoulou, E. &.Chassapis, D. (2012), Divide minds: Adults’ anxiety towards mathematics. In S.Kafousi, C. Skoumpourdi & F. Kalavasis (eds.) Proceedings CIEAEM 64 International Conference “Mathematics Education and Democracy: learning and teaching practices”, Rhodes, Greece, 256-262.

 

Χασάπης Δ. (2012), Η Μάθηση της γεωμετρίας ως οικειοποίηση της χρήσης γεωμετρικών οργάνων: Δύο μαθησιακά επεισόδια και μια διδακτική πρόταση. Πρακτικά Επιστημονικού Συμποσίου «Γεωμετρία: Από την επιστήμη στην εφαρμογή», ΤΕΙ Πειραιά, 219-230.

 

Χασάπης Δ. (2012), Το παιχνίδι στη μάθηση και στη διδασκαλία των μαθηματικών.  Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το παιχνίδι στη μάθηση και στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 10ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 67-88

 

Νιαχοπέτρου, Ι. & Χασάπης Δ. (2012) Η συμβολή των παιχνιδιών τύχης στη συγκρότηση των εννοιών της τυχαιότητας και της πιθανότητας. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το παιχνίδι στη μάθηση και στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 10ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 299-311.

 

Χασάπης Δ. (2011), Μαθηματικά και τέχνες στην εκπαίδευση: Αναζητώντας κοινούς τόπους.  Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Μαθηματικά και τέχνες στην εκπαίδευση, Πρακτικά 9ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 13-28

 

Chassapis D. (2010), Α framing of the world by mathematics: a study of word problems in Greek primary school mathematics textbooks. Στο   U. Gellert, E. Jablonka & C. Morgan (Eds.) Proceedings of the Sixth International Mathematics Education and Society Conference. Belrin: Freie Universität Berlin, 209-218.

 

Χασάπης Δ. (2010), Η γλώσσα των μαθηματικών, η γλώσσα των φυσικών επιστημών, η γλώσσα των εκπαιδευτικών πρακτικών. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, Πρακτικά 8ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 29-39.

 

Χασάπης Δ. & Ζαχάρος Κ. (2009), Μια διερεύνηση της εμπλοκής γονέων μαθητών του Δημοτικού στη μαθηματική εκπαίδευση των παιδιών τους. Στο Φ. Καλαβάσης, Σ. Καφούση, Μ. Χιονίδου – Μοσκοφόγλου, Χ. Σκουμπουρδή & Γ. Φεσάκης (επιμ.) Μαθηματική Εκπαίδευση και Οικογενειακές Πρακτικές, Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος, 101-109.

 

Chassapis D. & Chatzivasileiou E. (2008), Socio-cultural influences on childrens conceptions of chance and probability.  Στο J.F. Matos, P. Valero & K. Yasukawa (Eds.) Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference. Lisbon: Centro de Investigação em Educação, Universidade de Lisboa – Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University, 197-206.

 

Chassapis D. (2008), Dancing a Viennese waltz to Wittgenstein’s notes. A reaction to Ole Ravn Christensen’s address. Στο   J.F. Matos, P. Valero & K. Yasukawa (Eds.) Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference. Lisbon: Centro de Investigação em Educação, Universidade de Lisboa – Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University.

 

Chassapis D. (2008), Τhe influence of a cultural tool on approaching a problem from the history: solving a geometry problem on graph paper. Στο M. Kourkoulos &C. Tzanakis (eds), Proceedings of the 5th International Colloquium on the Didactics of Mathematics, vol. II, University of Crete, Department of Education, Rethymnon,183-191.

 

Χασάπης Δ. (2008), Επιστημολογικά ζητήματα στη διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας των μαθηματικών.  Κ. Σκορδούλης, Θ. Νικολαϊδης, Ε. Κολέζα, Δ.Χασάπης (επιμ.), Ζητήματα Επιστήμης: Ιστορία, φιλοσοφία και διδακτική, Νήσος, Αθήνα, 233-243.

 

 

Χασάπης Δ. (2008), Το βιβλίο στη διδασκαλία των μαθηματικών: ένα πρόβλημα υπό διαρκή διερεύνηση. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το βιβλίο στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 7ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 11-20.

 

Βλάχου Μ. & Χασάπης Δ. (2008), Η χρήση του σχολικού βιβλίου στη διδασκαλία των μαθηματικών του Δημοτικού σχολείου. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το βιβλίο στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 7ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 177-190.

 

Χασάπης Δ. (2007), Μαθηματικά και Λογοτεχνία: Μια αιτούμενη σχέση. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Μαθηματικά και Λογοτεχνία, Πρακτικά 6ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 3-14.

 

Χασάπης Δ. (2006), Ιστορία των μαθηματικών – Ιστορίες των μαθηματικών: Επιλεκτικά σχόλια για τα αναγκαία (μεταξύ άλλων) στοιχεία μιας συζήτησης. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Ιστορία των μαθηματικών και μαθηματική εκπαίδευση, Πρακτικά 5ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ΠΤΔΕ, Θεσσαλονίκη, 3-25.

 

Χασάπης,  Δ. (2005), Κοινωνικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης: Όψεις και ζητήματα. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Κοινωνικές & πολιτισμικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης,, Πρακτικά 4ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 9– 23.

Χασάπης,  Δ. &  Κατσάρκας  Α. (2005), Οι αναφορές των κλασματικών αριθμών σε καταστάσεις της πραγματικότητας: Η περίπτωση των σχολικών βιβλίων του Δημοτικού σχολείου. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Κοινωνικές & πολιτισμικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης,, Πρακτικά 4ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 173-181.

 

Κουσίδης, Δ.  & Χασάπης, Δ. (2005), Αντιλήψεις παιδιών του Δημοτικού σχολείου για τα μαθηματικά των πρακτικών δραστηριοτήτων της καθημερινότητας. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Κοινωνικές & πολιτισμικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης,, Πρακτικά 4ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 151-160.

 

Κουρούκλης, Δ., Πιττάκη, Μ. & Χασάπης, Δ. (2005), Εικόνες παιδιών του Δημοτικού σχολείου για τα μαθηματικά. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Κοινωνικές & πολιτισμικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης,, Πρακτικά 4ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 161-171.

 

Χασάπης Δ. (2004), Σημειωτικές προσεγγίσεις της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών: μια σκιαγράφηση του πεδίου. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Εικόνα, σχήμα και λόγος στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 3ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 5-15.

 

Γιαννακοπούλου Ε. & Χασάπης Δ. (2004), Μια επιλεγμένη βιβλιογραφία για τις σημειωτικές όψεις των μαθηματικών και της μαθηματικής εκπαίδευσης. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Εικόνα, σχήμα και λόγος στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 3ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 181-185.

 

Chassapis D. (2003), Greek primary schools teachers’ beliefs about mathematical knowledge. In A. Gagatsis & S. Papastavridis (Eds.), Proceedings of the 3nd Mediterranean Conference on Mathematics Education, Hellenic Mathematical Society & Cyprus Mathematical Society, Athens, 409-417.

 

Ζαχάρος Κ., Χασάπης, Δ. , Ισπυρλίδου Ν. & Παπαδημητρίου Ι., (2003), Μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου επινοούν "εργαλεία" μέτρησης του μήκους. Στο M. Kourkoulos, G. Troulis, C. Tzanakis (eds), Proceedings of the 3rd Colloquium on the Didactics of Mathematics, Department of Education, the University of Crete, 180–188.

 

Χασάπης Δ. (2003),  Επιχείρημα και απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το επιχείρημα και η απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά, Πρακτικά 2ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 11-28

 

Γιαννακοπούλου Ε. & Χασάπης Δ. (2003),  Μια επιλεγμένη βιβλιογραφία για το επιχείρημα και την απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το επιχείρημα και η απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά, Πρακτικά 2ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 233-250.

 

Χασάπης Δ., Ισπυρλίδου Ν. & Ζαχάρος Κ. (2003), Οι στρατηγικές αντιμετώπισης ενός μη συμβατικού μαθηματικού προβλήματος από μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού σχολείου. Στο Τ. Τριανταφυλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου & Π. Πολίτης (επιμ.), Διδακτική των Μαθηματικών και Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Πρακτικά  6ου Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, Οκτώβριος 2003, 239 – 244.

 

Ζαχάρος Κ., Χασάπης Δ. & Ισπυρλίδου Ν. (2003), Η μάθηση ως διαδικασία οικειοποίησης των πολιτισμικών εργαλείων. Η περίπτωση μέτρησης του μήκους από μαθητές και μαθήτριες της Α’ Δημοτικού. Στο Τ. Τριανταφυλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου & Π. Πολίτης  (επιμ.),  Διδακτική των Μαθηματικών και Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Πρακτικά 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, Οκτώβριος 2003, 183 – 190.

 

Chassapis D. (2002), Social groups in mathematics education research: An investigation into mathematics education-related research articles published from 1971 to 2000. In P. Valero & O. Skovsmose (Eds.), Proceedings of the 3nd International Mathematics Education and Society Conference, Centre for Research in Learning Mathematics, Copenhagen, 229 - 237.

 

Χασάπης Δ. (2002), Η γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών: Ένα πλαίσιο ανάλυσης και μερικά σχόλια. Στο Ε. Τρέσσου & Σ. Μητακίδου (επιμ.), Η Διδασκαλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων, Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη, 365- 376.

 

Κουσίδης Δ. & Χασάπης Δ. (2002), Μορφές διδασκαλίας της  συνάρτησης στο Δημοτικό σχολείο: ένα διδακτικό πείραμα, Πρακτικά 19ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Κομοτηνή, 365 - 375.

 

Χασάπης Δ. (2002), Η διαμεσολάβηση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία των μαθηματικών. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Η ιστορία των μαθηματικών ως μέσο διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο,  Πρακτικά 1ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκη, 55-66.

 

Χασάπης Δ. & Κοτσακώστα Μ.  (2002), Χρησιμοποιώντας ένα ιστορικό πρόβλημα των μαθηματικών ως επίκεντρο μαθηματικής δραστηριότητας σε μια τάξη του Δημοτικού σχολείου. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Η ιστορία των μαθηματικών ως μέσο διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο, Πρακτικά 1ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 137-148.

 

Ισπυρλίδου Ν. & Χασάπης Δ. (2002), Ανάπτυξη μιας ενότητας διδακτικών δραστηριοτήτων για το ολοήμερο σχολείο με πυρήνα στοιχεία από την ιστορία των μαθηματικών: Η ιστορική εξέλιξη των αριθμητικών συστημάτων. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Η ιστορία των μαθηματικών ως μέσο διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο, Πρακτικά 1ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 115-126.

 

Ζαχάρος Κ. & Χασάπης, Δ. (2000), Η συνεισφορά της ιστορικής προοπτικής στη διδασκαλία της μέτρησης επιφανειών σε μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο Α. Γαγάτσης & Γρ. Μακρίδης (Επιμ.), Πρακτικά Β’ Μεσογειακού Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Λευκωσία, Κύπρος, τόμος Β', 449 –459.

 

Chassapis, D. (2000), The Relationship of children to mathematical knowledge and its alienation through and by the schooling evaluation practices. In J.F. Matos & M. Santos (Eds.), Proceedings of the 2nd International Mathematics Education and Society Conference, Universidade de Lisboa, Portugal, 224 - 234.

 

Ζαχάρος, Κ., Τρέσσου Ε., Χασάπης Δ. (1997), Στρατηγικές μαθητών της Α’ Λυκείου στην αντιμετώπιση προβλημάτων μέτρησης επιφανειών: Η συμβολή του πολιτισμικού ιστορικού “εργαλείου”, Πρακτικά 14ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Μυτιλήνη, 355 - 365.

 

Χασάπης, Δ. (1996), Τα πλαίσια αναφοράς των μαθηματικών εννοιών κατά τη διδασκαλία τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι ιδεολογικοί τους
προσανατολισμοί, Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας,  ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών & Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., Αθήνα, 113 - 123.

 

Χασάπης, Δ. (1993), Η ικανότητα συμβολικής διατύπωσης ποσοτικών σχέσεων και αριθμητικών πράξεων στα πλαίσια επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων: Ερευνητικές διαπιστώσεις και ερμηνευτικές εκδοχές, Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας με θέμα "Γλώσσα και Σκέψη στη Μαθηματική Παιδεία", Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Πάτρα, 156-167.

 

 

Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Διεθνών Σεμιναρίων ως προσκεκλημένος ομιλητής

 

Chassapis D. (2005), The objects of mathematics education research: Spotting, and commenting on, characteristics of the mainstream. Στο Brian Hudson & Josef Fragner (Eds.) Researching the Teaching and Learning of Mathematics II: Proceedings of MATHED Intensive Programme 2004 & 2005, Trauner Verlag, Linz, 253-270.

 

Chassapis D. (2005), Mathematics education as a scientific discipline: Implicitassumptions and open questions. Στο Brian Hudson & Josef Fragner (Eds.) Researching the Teaching and Learning of Mathematics II: Proceedings of MATHED Intensive Programme 2004 & 2005, Trauner Verlag, Linz, 321-332.

 

Chassapis D. (2005), The mediation of cultural tools in the learning and teaching of mathematics: a selective outline of research issues. Στο Brian Hudson & Klaus Enser (Eds.) Researching the Teaching and Learning of Mathematics I: Proceedings of MATHED Intensive Programme 2003, , Trauner Verlag, Linz, 44-62.

 

 

Κεφάλαια σε Συλλογικούς Τόμους

 

Χασάπης Δ. (2009), Ιστορικά κείμενα των μαθηματικών στη σχολική τάξη. Στο Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών (επιμ.), Αξιοποίηση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία των μαθηματικών, Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη, 139-159

 

Chassapis D. (2007), Integrating the philosophy of mathematics in teacher training courses. A Greek case as an example. Στο  François Karen. & Jean Paul Van Bendegem (eds.) Philosophical Dimensions in Mathematical Education, Springer, New York, 61-79.

 

Χασάπης Δ. (2007), Η γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών: Ένα πλαίσιο ανάλυσης και μερικά σχόλια. Στο Ε. Τρέσσου (επιμ.), Η Διδασκαλία των Μαθηματικών. Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη, 251-267.

 

Χασάπης, Δ.. (1994), Οι έννοιες του αριθμού και η απόδοση νοήματος στις λεκτικές διατυπώσεις τους κατά την προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία. Στο ΟΙΕΛΕ/ΣΙΕΛ, Η Διδασκαλία των Ελληνικών και των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο, Αθήνα, 47- 55.

Χασάπης, Δ. (1992), Η ανάπτυξη ικανοτήτων χειρισμού μαθηματικών προβλημάτων: διαφοροποίηση και ομαδοποιήσεις των μαθητών. Στο Φ.Καλαβάσης & Μ. Μεϊμάρης (επιμ.), Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών, Εκδόσεις Προτάσεις, Αθήνα, 311-350.

 

 

 Επιστημονικός Εκδότης Συλλογικών Τόμων

 

Χασάπης, Δ. (επιμ.),  (2012) Το παιχνίδι στη μάθηση και στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 10ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα,  σελ. 372.

 

Χασάπης, Δ. (επιμ.),  (2011) Μαθηματικά και τέχνες στην εκπαίδευση, Πρακτικά 9ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα,  σελ. 386.

 

Κολέζα Ε.,  Σκορδούλης Κ., Νικολαΐδης Ε., Χασάπης Δ. (επιμ.), (2011), Ιστορία, φιλοσοφία και διδακτική των επιστημών, Νήσος, Αθήνα, σελ. 346.

 

Χασάπης, Δ. (επιμ.),  (2010), Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, Πρακτικά 8ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα,  σελ. 256.

 

Σκορδούλης Κ., Νικολαϊδης Θ., Κολέζα Ε., Χασάπης Δ. (επιμ.), (2008), Ζητήματα Επιστήμης: Ιστορία, φιλοσοφία και διδακτική, Νήσος, Αθήνα, σελ. 390.

 

Χασάπης, Δ. (2008.), Το βιβλίο στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 7ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,  Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,  σελ. 367.

 

Χασάπης, Δ. (2007), Μαθηματικά και λογοτεχνία, Πρακτικά 6ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη,  σελ. 315.

 

Χασάπης, Δ. (2006), Ιστορία των μαθηματικών και μαθηματική εκπαίδευση, Πρακτικά 5ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,  σελ. 220.

 

Χασάπης, Δ. (2005), Κοινωνικές και πολιτισμικές διαστάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης, Πρακτικά 4ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,  σελ. 208.

 

Χασάπης, Δ. (2004), Εικόνα, σχήμα και λόγος στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 3ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,  σελ. 185.

 

Χασάπης, Δ. (2003), Το επιχείρημα και η απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά, Πρακτικά 2ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,  σελ. 250.

 

Χασάπης, Δ. (2002), Η ιστορία των μαθηματικών ως μέσο διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο, Πρακτικά 1ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,  Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,  σελ. 175.

 

 

 Άλλες δημοσιεύσεις

 

Χασάπης, Δ. (2008), Η γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών, Παιδεία & Κοινωνία,  31, 26-27.

Χασάπης, Δ.. (2008), Κοινωνικές διαστάσεις της μαθηματικής πρακτικής, Ο Πολίτης, 164, 29-32.

Χασάπης, Δ.. (2007), Η απόδειξη στα μαθηματικά και στα μαθηματικά του σχολείου, Ο Πολίτης, 159, 25-29.

Χασάπης, Δ.. (2007), Το παιδί και το παιχνίδι Παιδεία & Κοινωνία,  28, 14-15.

Χασάπης Δ. (2007), Μια αιτούμενη σύζευξη λογοτεχνίας και διδασκαλίας των μαθηματικών, Ενθέματα, Η Αυγή της Κυριακής, 18/3/07