ΕΘΝΙΚΟ &
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ
ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Δημήτρης Χασάπης
Ομότιμος Καθηγητής
Μαθηματικής Εκπαίδευσης
| Βιβλία
| Δημοσιεύσεις | Ομιλίες | Ανοικτά Μαθήματα | Βιογραφικό
Σημείωμα | Επικοινωνία |
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δημοσιεύσεις
σε Επιστημονικά Περιοδικά με κριτές
Chassapis, D. (2016). Conceiving mathematics classrooms as activity systems, International Journal for Mathematics in
Education, 7, 27- 42.
Νιαχοπέτρου Γ. & Χασάπης Δ.
(2015), Παρανοήσεις και προλήψεις στην πιθανολογική σκέψη των παιδιών, Ευκλείδης Γ’, 83, 1 – 12.
Chassapis, D. (2013), The history of mathematics as
scaffolding for introducing prospective teachers into the philosophy of
mathematics, Analytic
Teaching and Philosophical Praxis, 34 (1), 69-79.
Chassapis,
D. & BaniFaris Dherar (2012), The mediation of hand-held instruments vs.
dynamic geometry sofware in the formation of geometric concepts in
perpendicular and parallel lines by children in two different cultures, Scientific
Bulletin – Educational Sciences Series, 2, 72-86.
Zacharos K. & Chassapis, Δ. (2012), Teaching suggestions for the
measurement of area in elementary school. Measurement tools and measurement
strategies, Review of Science, Mathematics and ICT Education, 6,.
Χασάπης
Δ. (2010), Εισάγοντας τα μαθηματικά στο
νηπιαγωγείο ως αφήγηση, Νέα Παιδεία, 36, 75-84.
Γκριμπίζη Ολ. & Χασάπης Δ. (2007), Νοήματα αρίθμησης και μέτρησης
στο σχολικό και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού: Το μοντέλο της
αριθμογραμμής, Ευκλείδης Γ', 68,
85-104.
Χασάπης Δ. (2007), Το
ερευνητικό αντικείμενο της διδακτικής των μαθηματικών: Χαρακτηριστικές επιλογές
του κυρίαρχου ρεύματος. Κριτική Επιστήμη
& Εκπαίδευση, 6, 2007, 33-46.
Ισπυρλίδου Ν. & Χασάπης Δ. (2007), Η συγκρότηση μιας
ευκλείδειας έννοιας της ευθείας γραμμής με τη διαμεσολάβηση του χάρακα:
Πρακτικοί και νοητικοί χειρισμοί μαθητών των πρώτων τάξεων του Δημοτικού
Σχολείου, Επιστημονική Επετηρίδα ΠΤΔΕ
Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 20, 23-39
Ισπυρλίδου Ν. & Χασάπης Δ.,
(2005), Η απόδοση μαθηματικών νοημάτων σε παραστάσεις χειρισμού αντικειμένων
της πραγματικότητας: Μια μελέτη περίπτωσης, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 142, 108-115.
Χασάπης Δ. (2005), Το
επιστημονικό αντικείμενο της διδακτικής των μαθηματικών: Παραδοχές και
ζητούμενα. Κριτική Επιστήμη & Εκπαίδευση, 1, 2005, 97-106.
Χασάπης Δ. (2002), Κοινωνία της
Πληροφορίας: Προλεγόμενα μιας συζήτησης σε εκκρεμότητα, Σύγχρονη
Εκπαίδευση, 122, 52-54.
Chassapis, D. (1998/99), The mediation of tools in the development of
formal mathematical concepts: The compass and the circle as an example,
Educational Studies in Mathematics,
37 (3), 275 –293.
Chassapis, D.
(1999), On conceptual knowledge and the objects of mathematics, Philosophy of Mathematics Education Journal,
11, Editor Paul Ernest, Ηλεκτρονική έκδοση http://www.ex.ac.uk/~PErnest/pome11/
[4/1/2009]
Χασάπης
Δ. (1998), Ο μετασχηματισμός της γνωστικής σχέσης υποκειμένου - αντικειμένου
και τα περιεχόμενα της εκπαίδευσης στις κοινωνίες της πληροφορικής,
Σύγχρονη Εκπαίδευση, 99, 44-48.
Χασάπης, Δ. (1994), Στάσεις των
αποφοίτων του δημοτικού σχολείου απέναντι στα μαθηματικά: Δεδομένα και
διαπιστώσεις μιας εμπειρικής έρευνας,
Σύγχρονη Εκπαίδευση, 79, 32-38.
Χασάπης, Δ. (1992), Η συμβολή
της διδασκαλίας των μαθηματικών στην ανάπτυξη ικανοτήτων χειρισμού μαθηματικών
προβλημάτων, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 63,
42-50.
Χασάπης, Δ.
(1984), Οι μαθηματικές γνώσεις των αποφοίτων του δημοτικού σχολείου: Μια
ενδεικτική αξιολόγηση, Ευκλείδης Γ',
5, 1, 61-69.
Χασάπης, Δ. (1983), Ασκήσεις
και προβλήματα μαθηματικών: εννοιολογική επανατοποθέτηση και παιδαγωγική
αξιολόγηση, Σύγχρονη Εκπαίδευση, 10,
31-36.
Χασάπης, Δ. (1983), Προβλήματα
κατανόησης βασικών αριθμητικών εννοιών, Σύγχρονη
Εκπαίδευση, 12, 54-57
Χασάπης, Δ. (1981), Η
διδασκαλία των μαθηματικών της πράξης, Σύγχρονη
Εκπαίδευση, 2, 43-50.
Χασάπης, Δ. (1981), Μαθηματικές
ικανότητες και υπολογιστικές δεξιότητες, Σύγχρονη
Εκπαίδευση, 3, 45-50.
Δημοσιεύσεις
σε Επιστημονικά Περιοδικά χωρίς κριτές
Χασάπης
Δ. (2001), Ιδεολογικές επιπτώσεις της εισαγωγής των τεχνολογιών της
πληροφορικής στις μαθησιακές διαδικασίες, Εκπαιδευτική
Κοινότητα, 57, 36–39.
Ζαχάρος,
Κ. & Χασάπης Δ.. (1999), Εθνο-μαθηματικά: Κριτική παρουσίαση της
ερευνητικής και εκπαιδευτικής προσέγγισης των εθνομαθηματικών, Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, 33, 51 -
55.
Χασάπης, Δ.. (1992), Κοινωνικό περιβάλλον και ανάπτυξη
ικανοτήτων χειρισμού μαθηματικών προβλημάτων: Μια πρώτη προσέγγιση, Λόγος & Πράξη, 49, 43-47
Χασάπης,
Δ.. (1982), Παρανοήσεις της μαθηματικής
έννοιας "Μεταβλητή": Μια ερευνητική διαπίστωση, Λόγος και Πράξη, 17, 27-30.
Δημοσιεύσεις
σε Πρακτικά Συνεδρίων με κριτές
Chassapis,
D. & Giannakopoulou, E.(2013), Transforming traditional university
teachers to open and distance learning adult tutors: a Greek endeavor,
Proceedings of the The Open and Flexible Higher Education Conference
«Transition to open and on-line education in European universities», EADTU,
Paris, 92-100.
Χασάπης Δ. (2012), Οι
κατευθύνσεις του λυκείου και οι αρνητικές τους συνέπειες στη σχέση των παιδιών
με τα μαθηματικά, Πρακτικά 29ου
Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία,
Καλαμάτα, 956-967.
Χασάπης Δ. &
Γιαννακοπούλου, Ε. (2012), Εικόνες ενηλίκων για τα μαθηματικά, Πρακτικά 29ου Πανελληνίου Συνεδρίου
Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Καλαμάτα, 968-982.
Χασάπης
Δ. (2012), Η Μάθηση της γεωμετρίας ως
οικειοποίηση της χρήσης γεωμετρικών οργάνων: Δύο μαθησιακά επεισόδια και μια
διδακτική πρόταση. Πρακτικά Επιστημονικού Συμποσίου «Γεωμετρία: Από την
επιστήμη στην εφαρμογή», ΤΕΙ Πειραιά, 219-230.
Χασάπης Δ. (2012), Το παιχνίδι στη μάθηση και στη διδασκαλία των
μαθηματικών. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το παιχνίδι
στη μάθηση και στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 10ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 67-88
Νιαχοπέτρου, Ι. & Χασάπης Δ. (2012) Η συμβολή των παιχνιδιών τύχης στη συγκρότηση των εννοιών της τυχαιότητας
και της πιθανότητας. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το παιχνίδι στη μάθηση και
στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 10ου Διήμερου Διαλόγου για
τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,
ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 299-311.
Χασάπης Δ. (2011), Μαθηματικά
και τέχνες στην εκπαίδευση: Αναζητώντας κοινούς τόπους. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.), Μαθηματικά
και τέχνες στην εκπαίδευση, Πρακτικά 9ου Διήμερου Διαλόγου για τη
Διδασκαλία των Μαθηματικών, ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ,
Αθήνα, 13-28
Χασάπης Δ. (2010), Η γλώσσα των μαθηματικών, η γλώσσα των φυσικών
επιστημών, η γλώσσα των εκπαιδευτικών πρακτικών. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.),
Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση, Πρακτικά 8ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, 29-39.
Χασάπης Δ. & Ζαχάρος Κ.
(2009), Μια διερεύνηση της εμπλοκής γονέων μαθητών του Δημοτικού στη μαθηματική
εκπαίδευση των παιδιών τους. Στο Φ. Καλαβάσης, Σ. Καφούση, Μ. Χιονίδου –
Μοσκοφόγλου, Χ. Σκουμπουρδή & Γ. Φεσάκης (επιμ.) Μαθηματική Εκπαίδευση και
Οικογενειακές Πρακτικές, Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ερευνητών της
Διδακτικής των Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ρόδος, 101-109.
Chassapis D. (2008), Dancing a Viennese waltz to
Wittgenstein’s notes. A reaction to Ole Ravn Christensen’s address. Στο J.F. Matos, P. Valero & K.
Yasukawa (Eds.) Proceedings of the Fifth
International Mathematics Education and Society
Conference. Lisbon: Centro de Investigação em
Educação, Universidade de Lisboa – Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University.
Chassapis D. (2008), Τhe influence of a cultural tool
on approaching a problem from the history: solving a geometry problem on graph
paper. Στο M. Kourkoulos &C. Tzanakis (eds), Proceedings of the 5th International Colloquium on the Didactics of
Mathematics, vol. II, University of Crete, Department of Education,
Rethymnon,183-191.
Βλάχου Μ. & Χασάπης Δ. (2008), Η χρήση
του σχολικού βιβλίου στη διδασκαλία των μαθηματικών του Δημοτικού σχολείου. Στο
Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το βιβλίο στη διδασκαλία των
μαθηματικών, Πρακτικά 7ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των
Μαθηματικών, Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής
Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 177-190.
Χασάπης Δ. (2006), Ιστορία των μαθηματικών – Ιστορίες των μαθηματικών:
Επιλεκτικά σχόλια για τα αναγκαία (μεταξύ άλλων) στοιχεία μιας συζήτησης. Στο
Δ. Χασάπης, (επιμ.), Ιστορία των
μαθηματικών και μαθηματική εκπαίδευση,
Πρακτικά 5ου Διήμερου Διαλόγου
για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
ΠΤΔΕ, Θεσσαλονίκη, 3-25.
Κουρούκλης, Δ., Πιττάκη, Μ. & Χασάπης, Δ. (2005), Εικόνες παιδιών του
Δημοτικού σχολείου για τα μαθηματικά. Στο Δ. Χασάπης, (Επιμ.), Κοινωνικές & πολιτισμικές διαστάσεις της
μαθηματικής εκπαίδευσης,, Πρακτικά 4ου Διήμερου Διαλόγου για τη
Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 161-171.
Χασάπης Δ. (2004), Σημειωτικές
προσεγγίσεις της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών: μια σκιαγράφηση
του πεδίου. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.),
Εικόνα, σχήμα και λόγος στη διδασκαλία
των μαθηματικών, Πρακτικά 3ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία
των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό
Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 5-15.
Γιαννακοπούλου Ε.
& Χασάπης Δ. (2004), Μια επιλεγμένη βιβλιογραφία για
τις σημειωτικές όψεις των μαθηματικών και της μαθηματικής εκπαίδευσης. Στο Δ.
Χασάπης, (Επιμ.), Εικόνα, σχήμα και λόγος
στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 3ου Διήμερου Διαλόγου για
τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 181-185.
Ζαχάρος Κ., Χασάπης,
Δ. , Ισπυρλίδου Ν. & Παπαδημητρίου Ι., (2003), Μαθητές και μαθήτριες του
νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου επινοούν
"εργαλεία" μέτρησης του μήκους. Στο M.
Kourkoulos, G. Troulis, C. Tzanakis (eds), Proceedings of the 3rd Colloquium on
the Didactics of Mathematics, Department of Education, the University of Crete,
180–188.
Χασάπης Δ. (2003), Επιχείρημα
και απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά. Στο
Δ. Χασάπης, (επιμ.), Το επιχείρημα
και η απόδειξη στα σχολικά μαθηματικά, Πρακτικά
2ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 11-28
Γιαννακοπούλου Ε. & Χασάπης
Δ. (2003), Μια
επιλεγμένη βιβλιογραφία για το επιχείρημα και την απόδειξη στα σχολικά
μαθηματικά. Στο Δ. Χασάπης, (επιμ.),
Το επιχείρημα και η απόδειξη στα σχολικά
μαθηματικά, Πρακτικά 2ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Α.Π.Θ., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής
Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, 233-250.
Χασάπης Δ., Ισπυρλίδου Ν. &
Ζαχάρος Κ. (2003), Οι στρατηγικές
αντιμετώπισης ενός μη συμβατικού μαθηματικού προβλήματος από μαθητές και
μαθήτριες του Δημοτικού σχολείου. Στο Τ. Τριανταφυλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου & Π. Πολίτης (επιμ.), Διδακτική των Μαθηματικών και Πληροφορική
στην Εκπαίδευση, Πρακτικά 6ου
Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος,
Οκτώβριος 2003, 239 – 244.
Ζαχάρος Κ., Χασάπης
Δ. & Ισπυρλίδου Ν. (2003), Η μάθηση ως διαδικασία οικειοποίησης των
πολιτισμικών εργαλείων. Η περίπτωση μέτρησης του μήκους από μαθητές και
μαθήτριες της Α’ Δημοτικού. Στο Τ. Τριανταφυλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου & Π. Πολίτης (επιμ.), Διδακτική
των Μαθηματικών και Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Πρακτικά 6ου
Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος,
Οκτώβριος 2003, 183 – 190.
Χασάπης Δ. (2002), Η γλώσσα της
διδασκαλίας των μαθηματικών: Ένα πλαίσιο ανάλυσης και μερικά σχόλια. Στο Ε.
Τρέσσου & Σ. Μητακίδου (επιμ.), Η
Διδασκαλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων,
Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη, 365- 376.
Κουσίδης
Δ. & Χασάπης Δ. (2002), Μορφές διδασκαλίας της συνάρτησης στο Δημοτικό σχολείο: ένα
διδακτικό πείραμα, Πρακτικά 19ου
Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία,
Κομοτηνή, 365 - 375.
Chassapis, D. (2000), The Relationship of children to mathematical
knowledge and its alienation through and by the schooling evaluation practices.
In J.F. Matos & M. Santos (Eds.), Proceedings
of the 2nd International Mathematics Education and Society Conference,
Universidade de Lisboa, Portugal, 224 - 234.
Ζαχάρος, Κ., Τρέσσου
Ε., Χασάπης Δ. (1997), Στρατηγικές μαθητών της Α’ Λυκείου στην αντιμετώπιση
προβλημάτων μέτρησης επιφανειών: Η συμβολή του πολιτισμικού ιστορικού
“εργαλείου”, Πρακτικά 14ου Πανελληνίου
Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Μυτιλήνη, 355
- 365.
Χασάπης, Δ.
(1993), Η ικανότητα συμβολικής διατύπωσης ποσοτικών σχέσεων και αριθμητικών
πράξεων στα πλαίσια επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων: Ερευνητικές διαπιστώσεις
και ερμηνευτικές εκδοχές, Πρακτικά 9ου
Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας με θέμα "Γλώσσα και Σκέψη
στη Μαθηματική Παιδεία", Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Πάτρα, 156-167.
Δημοσιεύσεις
σε Πρακτικά Διεθνών Σεμιναρίων ως προσκεκλημένος ομιλητής
Κεφάλαια
σε Συλλογικούς Τόμους
Χασάπης Δ.
(2007), Η γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών: Ένα πλαίσιο ανάλυσης και μερικά σχόλια. Στο Ε. Τρέσσου (επιμ.), Η Διδασκαλία των Μαθηματικών. Εκπαίδευση
Γλωσσικών Μειονοτήτων, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη, 251-267.
Χασάπης,
Δ.. (1994), Οι έννοιες του αριθμού και η απόδοση νοήματος στις λεκτικές
διατυπώσεις τους κατά την προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία. Στο
ΟΙΕΛΕ/ΣΙΕΛ, Η Διδασκαλία των Ελληνικών
και των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο, Αθήνα, 47- 55.
Χασάπης, Δ. (1992), Η ανάπτυξη
ικανοτήτων χειρισμού μαθηματικών προβλημάτων: διαφοροποίηση και ομαδοποιήσεις
των μαθητών. Στο Φ.Καλαβάσης & Μ. Μεϊμάρης (επιμ.), Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών, Εκδόσεις Προτάσεις, Αθήνα, 311-350.
Επιστημονικός Εκδότης Συλλογικών Τόμων
Χασάπης, Δ. (επιμ.), (2012) Το παιχνίδι στη μάθηση και στη διδασκαλία των
μαθηματικών, Πρακτικά 10ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, σελ. 372.
Χασάπης, Δ. (επιμ.), (2011) Μαθηματικά και τέχνες στην εκπαίδευση, Πρακτικά 9ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των
Μαθηματικών, ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, σελ. 386.
Κολέζα Ε.,
Σκορδούλης Κ., Νικολαΐδης Ε., Χασάπης Δ. (επιμ.), (2011), Ιστορία, φιλοσοφία και διδακτική των
επιστημών, Νήσος, Αθήνα, σελ. 346.
Χασάπης, Δ. (επιμ.), (2010), Μαθηματικά & Φυσικές Επιστήμες στην
Εκπαίδευση, Πρακτικά 8ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των
Μαθηματικών, ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, Αθήνα, σελ. 256.
Σκορδούλης Κ., Νικολαϊδης Θ.,
Κολέζα Ε., Χασάπης Δ. (επιμ.), (2008), Ζητήματα
Επιστήμης: Ιστορία, φιλοσοφία και διδακτική, Νήσος, Αθήνα, σελ. 390.
Χασάπης, Δ. (2008.), Το
βιβλίο στη διδασκαλία των μαθηματικών, Πρακτικά 7ου Διήμερου
Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών,
Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, σελ. 367.
Χασάπης, Δ. (2007), Μαθηματικά και λογοτεχνία, Πρακτικά 6ου Διήμερου Διαλόγου
για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Ομάδα Έρευνας της Μαθηματικής
Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, σελ. 315.
Χασάπης, Δ. (2006), Ιστορία των μαθηματικών και μαθηματική εκπαίδευση, Πρακτικά 5ου Διήμερου Διαλόγου
για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, σελ. 220.
Χασάπης, Δ. (2005), Κοινωνικές και πολιτισμικές διαστάσεις της
μαθηματικής εκπαίδευσης, Πρακτικά 4ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, σελ. 208.
Χασάπης, Δ. (2004), Εικόνα, σχήμα και λόγος στη διδασκαλία των
μαθηματικών, Πρακτικά 3ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο
Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, σελ. 185.
Χασάπης, Δ. (2003), Το επιχείρημα και η απόδειξη στα σχολικά
μαθηματικά, Πρακτικά 2ου Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των
Μαθηματικών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, σελ. 250.
Χασάπης, Δ. (2002), Η ιστορία των μαθηματικών ως μέσο
διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο και στο Γυμνάσιο, Πρακτικά 1ου
Διήμερου Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών, Αριστοτέλειο
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό
Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη,
σελ. 175.
Άλλες δημοσιεύσεις
Χασάπης, Δ. (2008),
Η γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών,
Παιδεία & Κοινωνία, 31, 26-27.
Χασάπης, Δ.. (2007), Το παιδί και το παιχνίδι
Παιδεία & Κοινωνία, 28, 14-15.
Χασάπης
Δ. (2007), Μια αιτούμενη σύζευξη λογοτεχνίας
και διδασκαλίας
των μαθηματικών, Ενθέματα, Η Αυγή της Κυριακής, 18/3/07