Καθηγητής Διαπολιτισμικής Κοινωνικής Ψυχολογίας
Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επιστημονική Επιμέλεια
Shiraev, E., & Levy, D. (2018). Διαπολιτισμική Ψυχολογία: Κριτική σκέψη και εφαρμογές (επιστ. επιμέλεια: Β. Παυλόπουλος). Πεδίο. [έτος πρωτότυπης έκδοσης: 2017]
Schacter, D., Gilbert, D., Nock, M., & Wegner, D. (2018). Ψυχολογία (2η έκδ.) (επιστ. επιμέλεια: Β. Κανελλοπούλου, Ε. Λυπουρλή, Α. Μανιαδάκη, Φ. Μηλιένος, Α. Παλαιολόγου, Γ. Παναγής, Γ. Παπαντωνίου, Β. Παυλόπουλος). Utopia. [έτος πρωτότυπης έκδοσης: 2017]
Παπαστάμου, Σ., Προδρομίτης, Γ., & Παυλόπουλος, Β. (Επιμ.). (2010). Κοινωνική σκέψη, νόηση και συμπεριφορά: 29 Έλληνες κοινωνικοί ψυχολόγοι ανα-κρίνουν την επιστήμη τους. Πεδίο.
Κορδούτης, Π., & Παυλόπουλος, Β. (Επιμ.). (2006). Πεδία έρευνας στην Κοινωνική Ψυχολογία. Ατραπός.
Besevegis, E., Georgouleas, G., & Pavlopoulos, V. (Eds.). (2003). Issues on psychology of adolescence [special issue]. Psychology, 10(2).
Προσκεκλημένες Ομιλίες
Pavlopoulos, V. (2023, April). Standing on the shoulders of peers: Can we become better authors by being reviewers? Invited lecture and workshop at the Writing Week of the Early Researchers Union of the European Association for Developmental Psychology, Rethymnon.
Pavlopoulos, V., Motti-Stefanidi, F., Šerek, J., Noak, P., & Ciccognani, E. (2018, November). Beyond voting: Youth political participation and civic engagement in eight European countries. Invited presentation at the LLAKES Centre conference ‘Young Adults, Inequality and the Generational Divide: Learning and Life Chances in an Era of Uncertainty’, London.
Pavlopoulos, V. (2018, October). The ‘refugee crisis’: Challenges for research and policy. Invited presentation at the SUCRE Project Final Multiplier Event “Integrating Refugees in Higher Education and Europe: Challenges and Best Practices”, Thessaloniki.
Παυλόπουλος, Β. (2017, Οκτώβριος). Κοινωνικές αναπαραστάσεις του πολιτισμού ή ο πολιτισμός ως κοινωνική αναπαράσταση. Προσκεκλημένη ομιλία στην ημερίδα «Serge Moscovici: Η διδασκαλία και το έργο του», Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, Αθήνα.
Παυλόπουλος, Β. (2017, Μάρτιος). Ένταξη και πολυπολιτισμικότητα: Μια αμοιβαία σχέση. Προσκεκλημένη ομιλία στη διημερίδα των Γιατρών του Κόσμου «Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε μετακινούμενους πληθυσμούς», Αθήνα.
Παυλόπουλος, Β. (2015, Δεκέμβριος). Πρόσληψη της διάκρισης και αντιλήψεις περί ισοτιμίας ως διεργασίες επιπολιτισμοποίησης: Θεωρητικοί και ιδεολογικοί προβληματισμοί στο ελληνικό μεταναστευτικό τοπίο. Προσκεκλημένη ομιλία στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνικής Ψυχολογίας, Παλαιοκερασιά Φθιώτιδας.
Τεχνικές Αναφορές
García Coll, C., Motti-Stefanidi, F., Oppedal, B., Pavlopoulos, V., Strohmeier, D., & van de Vijver, F., in collaboration with Abubakar, A., Asendorpf, J., Dimitrova, R., Ferguson, G. M., Ferrer-Wreder, L., Lansford, J., Sam, D. L., Phillips Smith, E., & Titzmann, P. F. (2015). Positive development of immigrant youth: Why bother? Mission Statement of the SRCD/EADP/EARA Experts' Meeting on Immigrant Youth Adaptation and Well-being, Hydra, Greece.
Μπεζεβέγκης, Η., Παυλόπουλος, Β., Μυλωνάς, Κ., Γεωργαντή, Κ., & Ντάλλα, Μ. (2010). Κοινωνικοπολιτισμική και ψυχολογική προσαρμογή των μεταναστών. Ερευνητική αναφορά, Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χωρών στην Ελλάδα, Ετήσιο Πρόγραμμα 2008, Προτεραιότητα 2, Δράση 2.1. Καθορισμός δεικτών για την αξιολόγηση των πολιτικών ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών στην ελληνική κοινωνία.
Μπεζεβέγκης, Η., Ντάλλα, Μ., Παυλόπουλος, Β., Γεωργαντή, Κ., & Μυλωνάς, Κ., (2010). Μετανάστευση και εκπαίδευση. Ερευνητική αναφορά, Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χωρών στην Ελλάδα, Ετήσιο Πρόγραμμα 2008, Προτεραιότητα 2, Δράση 2.1. Καθορισμός δεικτών για την αξιολόγηση των πολιτικών ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών στην ελληνική κοινωνία.
Μπεζεβέγκης, Η., Παυλόπουλος, Β., & Γεωργαντή, Κ. (2010). Εθνοτική ταυτότητα και ψυχοκοινωνική προσαρμογή: Μια εμπειρική έρευνα σε εφήβους μετανάστες δεύτερης γενιάς. Ερευνητική αναφορά, πρόγραμμα «Εθνοτική ταυτότητα και ψυχοκοινωνική προσαρμογή: Μια εμπειρική έρευνα σε εφήβους μετανάστες δεύτερης γενιάς». Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής.
Αγγελή, Κ., Γεωργουλέας, Γ., Γιώτσα, Α., Κομνηνού, Μ., Μπαφίτη, Τσ., Μυλωνάς, Κ., Παναγιωτοπούλου, Π., Παπαδήμου, Λ., Παυλόπουλος, Β., & Τσελίκα, Μ. (1999). Μελέτη, σχεδιασμός και ανάπτυξη προγραμμάτων Σ.Ε.Π. σε επίπεδο σχολικής μονάδας και Κέντρου Σ.Ε.Π. για άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα κοινωνικώς αποκλεισμένα. Ερευνητική αναφορά, Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. 1994-1999, Υποπρόγραμμα 1. Γενική και Τεχνική Εκπαίδευση, Μέτρο 1.1. Αναμόρφωση Προγραμμάτων Γενικής Εκπαίδευσης, Ενέργεια 1.1.ε. Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων & Παιδαγωγικό Ινστιτούτο-Τομέας Σ.Ε.Π.
Διδακτορική Διατριβή
Παυλόπουλος, Β. (1998). Αντιλήψεις γονέων για τη δομή και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας παιδιών σχολικής ηλικίας: Συμβολή στη θεωρία των Πέντε Παραγόντων. Διδακτορική διατριβή, Τομέας Ψυχολογίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα. DOI: 10.12681/eadd/10377