Η ΚΟΙΜΗΣΙΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Ο ΑΓΙΟΣ ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ
               
    Αρχική σελίδα καλως ήλθατε       
   
Η Βυζαντινή τέχνη έχει σκοπό να μας ανεβάσει από τα αισθητά στα νοητά, από τα εφήμερα στα αιώνια. Τα σχήματα και τα χρώματα γίνονται μυστικά, για να εκφράσουν το μυστικό κόσμο του πνεύματος.Η εικόνα θα λέγαμε ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από το βιβλίο των αγραμμάτων.Είναι το απαραίτητο βιβλίο κάθε πιστού ανθρώπου. Η Βυζαντινή ζωγραφική μιλά κατ’ εξοχήν τη γλώσσα των μυστηρίων και της σιωπής.Μόνο όποιος έχει διάθεση να μάθει να ζητά την απλότητα, μόνο όποιος έχει ξεπεράσει τις αυταπάτες των πολλών άδειων λόγων έχει διάθεση να μάθει να διαβάζει τη σιωπή. Μόνο όποιος έχει κουραστεί από την επιτήδευση θέλει να μάθει και να καταλάβει την απλότητα. Στη Βυζαντινή Αγιογραφία όλα είναι απλά, όλα είναι ζωγραφισμένα.
     
             
    Βυζαντινή Αγιογραφία      
   
Τα τελευταία χρόνια ολοένα αυξάνει το ενδιαφέρον για τη Βυζαντινή ζωγραφική. Βυζαντινής Ζωγραφικής τρέφεται αδιάκοπα από τη χριστιανική διδασκαλία. Αγιογραφία. Οι ειδικοί στα θέματα τέχνης ανακάλυψαν ότι εκείνα που νόμιζαν μέχρι πρόσφατα ελλείψεις και ατέλειες έχουν κάποιο πνευματικό αίτιο και ότι το μεγαλείο της Βυζαντινής Ζωγραφικής τρέφεται αδιάκοπα από τη χριστιανική διδασκαλία.Στο ερώτημα, γιατί η Βυζαντινή τέχνη δεν είναι φυσική, υπάρχει μόνο μία απάντηση κατά τον Φώτη Κόντογλου ''Δεν είναι φυσική, επειδή δεν έχει σκοπό να εκφράσει μονάχα το φυσικό, αλλά και το υπερφυσικό''.
     
           
    Φορητές Εικόνες και εκκλησιαστικά σύμβολα        
   
   
 
   
   
Ο'τίτλος'Θεοτόκος δόθηκεα από την πρωτοχριστιανική Εκκλησία στη Παρθένο Μαρία,το 431.
 
Την πανεύφημον νύμφην Χριστού υμνήσωμεν, Αικατερίναν την θείαν και πολιούχον Σινά.
 
Στους Βυζαντινούς ναούς οι Αγγελικές τάξεις, ζωγραφίζονται κάτω από τον παντοκράτορα.
 
Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα.
     
 
Ας αποκρυπτογραφήσουμε μερικά μυστικά των βυζαντινών εικόνων. Όλα στις εικόνες είναι θείο φως και πνεύμα. Το φωτοστέφανο συμβολίζει το θείο φως με το οποίο είναι λουσμένη η εικονιζόμενη μορφή. Η επιφάνεια που περιβάλλει τις μορφές λέγεται κάμπος της εικόνας. Στις τοιχογραφίες ο κάμπος είναι μπλε και στις φορητές εικόνες είναι συνήθως χρυσός. Το χρυσό λάμπει έντονα και το βασιλικό του χρώμα συμβολίζει τον ''εμπύριον ουρανόν'' τη δόξα και το φως της βασιλείας του Θεού.