Georgas,
J., Berry, J.W., Shaw, A., Christakopoulou, S., & Mylonas,
K. (1996).
Acculturation of Greek Family Values. Journal
of Cross-Cultural Psychology, 27 (3), 329-338.
Γεώργας,
Δ., Χριστακοπούλου, Σ., Μυλωνάς,
Κ., &
Schwartz, S. (1992). Καθολικές Αξίες: ελληνική
πραγματικότητα. Ψυχολογικά
Θέματα, 5 (1),
7-25.
Καλαντζή-Αζίζι,
Α., Χριστακοπούλου, Σ., Μυλωνάς,
Κ.,
Angleitner, A., & Strelau, J. (1996). Μέτρηση της Ιδιοσυγκρασίας
για ενήλικες με το Pavlovian Temperament Survey (PTS): προκαταρκτικά
ευρήματα για την ελληνική έκδοση και διαπολιτιστική
αξιολόγηση. Ψυχολογία,
Τόμος 3 (1), 130-138.
Γεώργας,
Δ., Γκαρή, Αικ., Χριστακοπούλου, Σ., Μυλωνάς,
Κ., &
Παπαλόη, Β. (1998). Οικογενειακές σχέσεις των Ελλήνων φοιτητών στο
παρόν και στο μέλλον. Το
Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, Τόμος Στ΄, Τεύχος
24, 167-187.
Gari,
A., Kalantzi-Azizi, A., & Mylonas,
K. (2000). Adaptation
and motivation of Greek gifted pupils: exploring some influences of
primary schooling. High
Ability Studies, 11(1),
55-68.
Georgas,
J., Mylonas,
K.,
Bafiti, T., Poortinga, Y.H., Christakopoulou, S., Kagitcibasi,
Berry, J.W., Kwak, K., Ataca, B., Charalambous, N., Goodwin, R.,
Wang, W., Angleitner, A., Stepanikova, I., Pick, S., Givaudin, M.,
Zhuravliova-Gionis, I., Konantambigi, R., Gelfand, M.J., Velislava,
M., McBride, C., & Codic, Y. (2001). Functional Relationships in
the Nuclear and the Extended Family: A 16 culture
study. International Journal of Psychology,
36 (5),
289-300.
Βεληγκέκας,
Π. & Μυλωνάς,
Κ. (2001).
Επανεξέταση Κλίμακας Αυτοσυνειδησίας σε δείγμα του ελληνικού
πληθυσμού. Αυτοσυνειδησία και Συμβουλευτική. Επιθεώρηση
Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 56 & 57,
53-71.
Χατζηχρήστου,
Χ., Γκαρή, Αικ., Μυλωνάς,
Κ.,
Γεωργουλέας, Γ. Λυκιτσάκου, Ν., Μπαφίτη, Τ., Βαΐτση, Α., &
Μπακοπούλου, Α. (2001). Προσαρμογή παλιννοστούντων και αλλοδαπών
μαθητών στο σχολείο. Νέα
Παιδεία, 99,
13-36.
Βεληγκέκας,
Π. & Μυλωνάς,
Κ. (2003).
Προσδοκίες Αυτοαποτελεσματικότητας και Προσδοκίες Αποτελέσματος
Αθλητών-τριών Κλασικού Αθλητισμού. Αθλητική
Ψυχολογία, 14,
3-26.
Σιδηροπούλου-Δημακάκου,
Δ., Μυλωνάς,
Κ., &
Αργυροπούλου, Αικ. (2003). Οι απόψεις των εφήβων για την επίδραση
των γονέων τους στις επαγγελματικές τους επιλογές. Επιθεώρηση
Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 64 & 65,
95-108.
Γεώργας,
Δ., Χαντζή, Α., Γκαρή, Αικ., Μυλωνάς,
Κ.,
Ντάλλα, Μ., Ανδρεοπούλου, Σ., & Παναγιωτοπούλου, Π.
(2004). Στάσεις απέναντι στην Ευρώπη και Εθνική
Ταυτότητα. Ψυχολογία,
11(1),
87-105.
Γιαννίτσας,
Ν. & Μυλωνάς,
Κ. (2004).
Ανάλυση παραγόντων για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III: Τομείς γνωστικής
ανάπτυξης. Ψυχολογία,
11(3),
423-443.
Gari,
Aik., Mylonas,
K., &
Karagianni, D. (2005). Political and religious group membership,
Value priorities and Educational
Values. Journal of Beliefs and Values,
26(3),
301-310.
Βεληγκέκας,
Π. & Μυλωνάς,
Κ. (2007).
Προσανατολισμός στόχου αθλητών -τριών κλασικού
αθλητισμού. Κινησιολογία, www.uoa.gr/tefaa, Τόμος
4,
Τεύχος
1,
27-39.
Veligekas,
P., Mylonas,
K., &
Zervas, J. (2007). Goal
orientation and Beliefs about the Causes of Success among Greek
Track & Field Athletes. Perceptual
and Motor Skills, 105,
927-938.
Μυλωνάς,
Κ. &
Ξανθοπούλου Χ. (2007). Η μέτρηση του κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου:
μια εναλλακτική μεθοδολογική και στατιστική προσέγγιση. Ψυχολογία,
14(1),
76-95. (Παράρτημα:
Ερωτηματολόγιο Μέτρησης Κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου).
Sidiropoulou-Dimakakou,
D., Mylonas,
K.,
& Argyropoulou,
K.
(2008). Holland’s
hexagonal personality model for a sample of Greek university
students. International
Journal of Educational and Vocational Guidance, 8,
111-125.
Bournelli,
P, Makri, A., & Mylonas,
K. (2009).
Motor Creativity and Self-Concept. Creativity
Research Journal, 21(1),
104-110.
Mylonas,
K. (2009).
Statistical analysis techniques based on Cross-Cultural research
methods: cross-cultural paradigms and intra-country comparisons.
"Psychology":
The Journal of the Hellenic Psychological Society, 16(2),
185-204.
Χατζηχρήστου
Χ., Πολυχρόνη Φ., Μπεζεβέγκης, Ηλ., & Μυλωνάς
Κ. (2011).
Διερεύνηση εξελικτικών χαρακτηριστικών σχολικής και ψυχοκοινωνικής
προσαρμογής παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας με βάση το
σταθμισμένο Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής. Ψυχολογία, Ειδικό
τεύχος με τίτλο "Θέματα ανάπτυξης παιδιού και εφήβου", 18(4),
503-524.
Χατζηχρήστου
Χ., Γκαρή Αικ., Μυλωνάς
Κ., Τσιόβουλου
Α., Καρίτσα Β., & Γιαβρίμης Π. (2012). Αντιλήψεις και Στάσεις
Μαθητών σχετικά με το Διαζύγιο και την Προσαρμογή των Παιδιών
Χωρισμένων Γονέων. Νέα
Παιδεία, 144,
131-146.
Sidiropoulou-Dimakakou, D., Mylonas, K., Argyropoulou, K.,
& Tampouri, S.
(2012). Career
Decision-making Difficulties, Dysfunctional Thinking and Generalized
Self-Efficacy of University Students in Greece. World
Journal of Education, 2(1),
117-130.
Mylonas,
K., Veligekas,
P. Gari, A., & Kontaxopoulou, D. (2012). Development
and Psychometric Properties of the Scale for Self-Consciousness
Assessment. Psychological
Reports: Measures and Statistics, 111(1),
233-252.
Sidiropoulou-Dimakakou,
D., Mylonas,
K., Argyropoulou,
K., & Drosos, N. (2013). Career
Decision-Making Characteristics of Primary Education Students in
Greece. International
Education Studies, 6(5),
22-32. DoI:10.5539/ies.v6n5p22
Mylonas,
K. &
Furnham, A. (2014). Bias
in Terms of Culture and a Method for Reducing It: An Eight-Country
"Explanations of Unemployment Scale" Study. Educational
and Psychological Measurement, 74(1),
77-96. DoI:
10.1177/0013164413502669
Zajenkowska,
A., Mylonas,
K., Lawrence,C.,
Konopka. K., & Rajchert, J. (2014). Cross-cultural sex
differences in situational triggers of aggressive
responses. International
Journal of Psychology, 49(5),
355-363, DoI: 10.1002/ijop.12052
Χατζηχρήστου
Χρ., Γκαρή Αικ., Μυλωνάς
Κ., Καρίτσα
Β., Τσιόβουλου Α., & Γιαβρίμης Π. (2014). Στάσεις και Αντιλήψεις
Εκπαιδευτικών σχετικά με το Διαζύγιο και την Προσαρμογή των Παιδιών
Χωρισμένων Γονέων. Βήμα
Κοινωνικών Επιστημών, Τόμος 16, Τεύχος
63, 80-105.
Gari,
A., Mylonas,
K., &
Portešova, S. (2015). An
analysis of attitudes towards the gifted students with learning
difficulties using two samples of Greek and Czech primary school
teachers. Gifted
Education International, 31(3),
271-286. DoI: 10.1177 / 0261429413511887
Sidiropoulou-Dimakakou,
D., Mylonas,
K., &
Argyropoulou, K. (2015). Self-Efficacy in Career Planning: A New
Approach to Career Exploration. International
Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 11(2),
40-54.
Zajenkowska,
A., Jankowski, K., Mylonas,
K., &
Rajchert, J. (2015). Coffee consumption and propensity to experience
aggressive feelings in provoking and frustrating situations. Current
Issues in Personality Psychology, 3(2),
105-111.
Galanaki,
E., Mylonas,
K., &
Vogiatzoglou, P. (2015). Evaluating
Voluntary Aloneness in Childhood: Initial Validation of the
Children’s Solitude Scale. European
Journal of Developmental Psychology - Developmetrics, 12(6),
688-700. DoI: 10.1080/17405629.2015. 1071253
Gibbons,
J.L,. Gonzalez-Oliva, A.G., & Mylonas,
K. (2015). Ethnic
and Adoption Attitudes among Guatemalan University
Students. SpringerPlus,
4(1),
1-8. DoI:10.1186/s40064-015-1578-2 Open Access:
link.springer.com/article/10.1186.s40064-015-1578-2
Papazoglou,
S. & Mylonas,
K. (2016).
An examination of alternative Multidimensional scaling
techniques. Educational
and Psychological Measurement. Online
first, August
2016,
DoI: dx.doi.org/10.1177/0013164416661823
Mylonas,
K. (2016).
Factor structures across countries and across clusters of countries:
A 36-country study on the Family Values Scale. Advances
in Social Sciences Research Journal, 3(8),
63-76, online first, August 2016. DoI: 10.14738/assrj.38.2157
Mylonas,
K., Furnham,
A., Alvaro, J-L., Papazoglou, S., Divale, W., Cretu, R.Z., Grad, H.,
Gondim, S., Leblebici, C., Filus, A., Moniz, A., Mitsostergiou, A.,
Kyvetou, G., Konstantinidis, E., & Boski, P. (2016) Explanations
of unemployment: an eight-country comparison. International
Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(9),
344-357. DoI: 10.6007/IJARBSS/v6-i9/2315
http://hrmars.com/index.php/journals/archive_detail/IJARBSS/156
Mylonas,
K., Lawrence,
C., Zajenkowska, A., & Bower Russa, M. (2017). The Situational
Triggers of Aggressive Responses scale in five countries: Factor
structure and country clustering solutions, Personality
and Individual Differences, 107(1),
172-179. Online
first, August 2016,
DoI: dx.doi.org/10.1016/j.paid.2016.07.030
2018
to 2022 publication list has not been updated yet. Will be updated
the soonest possible.
Mylonas,
K., Lawrence,
C., Frangistas, I., Bower Russa, M., Papazoglou, S., Papachristou,
I., & Zajenkowska, A. (2023). Greek Standardization of the
Situational Triggers of Aggressive Responses (STARGR). International
Perspectives in Psychology: Research, Practice, Consultation,
Advance Article online,
https://doi.org/10.1027/2157-3891/a000065
Kaliris,
A., Issari, P., & Mylonas,
K. (2023).
Narrative potential and career counseling under quantity, quality,
and mixed interventions: An emphasis on university students.
Australian
Journal of Career Development, 32(1),
48-59.