Αρχική σελίδα / Διδακτορική διατριβή

Detailed English version

Ιωάννης Φούλιας, Αργά μέρη σε μορφές σονάτας στην κλασσική περίοδο. Συμβολή στην εξέλιξη των ειδών και των δομικών τύπων μέσα από τα έργα των Haydn, Mozart και Beethoven (με εκτενή επισκόπηση της θεωρητικής εξέλιξης των μορφών σονάτας από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα), Διδακτορική διατριβή (Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών), Αθήνα 2005 [2 τόμοι, xvi + 781 σελίδες].

Για μια διεξοδικότερη αναζήτηση στα υπό πραγμάτευση αντικείμενα της παρούσας εργασίας, ο αναγνώστης παραπέμπεται στον λεπτομερή πίνακα περιεχομένων (σ. vii-xvi) της διατριβής.

Πρόλογος – Περιεχόμενα [σ. i-xvi / 437 ΚΒ]

Εισαγωγή [σ. 1-18 / 289 ΚΒ]

Πρώτο κεφάλαιο: Το ρεπερτόριο και η θέση του αργού μέρους σε αυτό

Το υπό εξέταση ρεπερτόριο – Χρονολογική ταξινόμηση του ρεπερτορίου [σ. 19-40 / 367 ΚΒ]

Η θέση του αργού μέρους στο συνολικό έργο [σ. 41-75 / 547 ΚΒ]

Παράρτημα 1: Η τονικότητα του αργού μέρους – Παράρτημα 2: Μια αναλυτική προσέγγιση του φαινομένου της άμεσης σύνδεσης του αργού μέρους με το εκάστοτε επόμενο [σ. 76-92 / 333 ΚΒ]

Δεύτερο κεφάλαιο: Οι μορφές σονάτας και η θεωρητική τους εξέλιξη

Οι διαφορετικοί τύποι σονάτας [σ. 93-99 / 223 ΚΒ]

Οι τρεις πρώτοι τύποι σονάτας μέσα από τα θεωρητικά συγγράμματα του 18ου αιώνος (από τον Scheibe στον Koch) [σ. 99-125 / 569 ΚΒ]

Οι τρεις πρώτοι τύποι σονάτας μέσα από τα θεωρητικά συγγράμματα του 18ου αιώνος (από τον Galeazzi στον Kollmann) [σ. 125-143 / 421 ΚΒ]

Οι τρεις πρώτοι τύποι σονάτας μέσα από τα θεωρητικά συγγράμματα του 19ου αιώνος [σ. 143-178 / 557 ΚΒ]

Οι τρεις πρώτοι τύποι σονάτας μέσα από τα θεωρητικά συγγράμματα του 20ού αιώνος (από τον Riemann στον Caplin) [σ. 179-202 / 401 ΚΒ]

Οι τρεις πρώτοι τύποι σονάτας μέσα από τα θεωρητικά συγγράμματα του 20ού αιώνος (από τον Ratner στον Hepokoski) [σ. 203-234 / 511 ΚΒ]

Οι τρεις πρώτοι τύποι σονάτας μέσα από τα θεωρητικά συγγράμματα του 20ού αιώνος (Περαιτέρω μαρτυρίες για τον διμερή τύπο σονάτας – Τριμερείς και διμερείς επόψεις στον βασικό τύπο σονάτας) [σ. 235-245 / 242 ΚΒ]

Ο τέταρτος τύπος σονάτας (“σονάτα-ρόντο”) [σ. 245-262 / 323 ΚΒ]

Ο πέμπτος τύπος σονάτας (“σονάτα κοντσέρτου”) και τα τρία υποείδη του [σ. 263-300 / 571 ΚΒ]

Συμπεράσματα [σ. 301-314 / 219 ΚΒ]

Τρίτο κεφάλαιο: Αργά μέρη σε μορφές σονάτας των Haydn, Mozart και Beethoven

I. Joseph Haydn

Η πρώιμη περίοδος του Joseph Haydn (έργα έως το 1760 / 1761) [σ. 315-349 / 550 ΚΒ]

Τα πρώτα χρόνια του Haydn στην υπηρεσία των Eszterházy (1761-1765) [σ. 349-382 / 476 ΚΒ]

Η τρίτη συνθετική περίοδος του Haydn (1766-1772) [σ. 382-429 / 664 ΚΒ]

Η εξέλιξη του Haydn προς την ώριμη κλασσική περίοδο (1773-1781) [σ. 429-449 / 341 ΚΒ]

Τα τελευταία χρόνια του Haydn στην Eszterháza (1782-1790) [σ. 449-474 / 397 ΚΒ]

Το όψιμο έργο του Haydn (1791-1803) [σ. 474-498 / 402 ΚΒ]

II. Wolfgang Amadeus Mozart

Τα νεανικά έργα του Wolfgang Amadeus Mozart (1761-1768) [σ. 499-511 / 248 ΚΒ]

Τα εφηβικά χρόνια του Mozart (1769-1774) [σ. 511-553 / 595 ΚΒ]

Η περίοδος ωρίμανσης του Mozart πριν την οριστική του αναχώρηση από το Salzburg (1775-1780) [σ. 553-590 / 535 ΚΒ]

Τα πρώτα χρόνια του Mozart στην Βιέννη (1781-1785) [σ. 590-628 / 578 ΚΒ]

Η ύστερη περίοδος δημιουργίας του Mozart (1786-1791) [σ. 628-658 / 474 ΚΒ]

III. Ludwig van Beethoven

Τα πρώιμα έργα του Ludwig van Beethoven (Βόννη, 1782-1792) [σ. 659-666 / 185 ΚΒ]

Η “πρώτη δημιουργική περίοδος” του Beethoven (Βιέννη, 1793-1802) [σ. 666-703 / 554 ΚΒ]

Το ώριμο και όψιμο έργο του Beethoven (Βιέννη, 1802-1814 και 1815-1826) [σ. 703-734 / 492 ΚΒ]

IV. Συμπεράσματα [σ. 735-766 / 448 ΚΒ]

Βιβλιογραφία [σ. 767-781 / 184 ΚΒ]

 


© Ιωάννης Φούλιας