Αρχική σελίδα

Επαγγελματική και ερευνητική δραστηριότητα

Εξωτερικός συνεργάτης της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» (του Συλλόγου των Φίλων της Μουσικής), με αντικείμενο την σύνταξη περιλήψεων για βιβλία καταχωρισμένα στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης: Ιούνιος – Αύγουστος 2000.

Καθηγητής Ιστορίας της Μουσικής, Μορφολογίας της Μουσικής και Αρμονίας της Μουσικής στο Σύγχρονο Ωδείο Αθήνας: Ακαδημαϊκή περίοδος 2000-2001.

Μέλος της Γραμματείας Σύνταξης / Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία: 2000-2017.

«Βοηθός μουσικολόγος» στην Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» (του Συλλόγου των Φίλων της Μουσικής): Ιούνιος – Δεκέμβριος 2001.

Εξωτερικός συνεργάτης του Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών: Καλλιτεχνικές περίοδοι 2001-2002 έως 2008-2009.

Μέλος της Συμβουλευτικής / Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία: 2002 και εξής.

Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία: 2006 και εξής.

Μέλος της ελληνικής ομάδας εργασίας (επιστημονικός υπεύθυνος: Καίτη Ρωμανού) του διεθνούς ερευνητικού προγράμματος RIPM (Répertoire International de la Presse Musicale / Retrospective Index to Music Periodicals, 1800-1950): 2007-2009.

Εξωτερικός συνεργάτης της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με αντικείμενο απασχόλησης την σύνταξη σημειωμάτων για το σύνολο των συναυλιών του φορέα κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2008-2009.

Μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην βαθμίδα του Λέκτορα και με γνωστικό αντικείμενο «Συστηματική Μουσικολογία. Θεωρία της Μουσικής (18ος-19ος αιώνας)».

Ακαδημαϊκή περίοδος 2008-2009: «Αρμονικές και δομικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (μάθημα ελεύθερης επιλογής, χειμερινό εξάμηνο), «Θεωρία και πράξη της προκλασσικής σονάτας (1730-1780)» (μάθημα ελεύθερης επιλογής, εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2009-2010: «Μουσική καταγραφή (στο πεντάγραμμο)» (υποχρεωτικό-πρακτικό μάθημα, χειμερινό εξάμηνο), «Ιστορία μουσικής ΙΙΙ (Κλασσικισμός)» (υποχρεωτικό-επιλεγόμενο μάθημα, χειμερινό εξάμηνο), «Αρμονικές και δομικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (μάθημα ελεύθερης επιλογής, εαρινό εξάμηνο), «Θεωρία και πράξη της προκλασσικής σονάτας (1730-1780)» (μάθημα ελεύθερης επιλογής, εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2010-2011: «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (υποχρεωτικό-πρακτικό μάθημα, χειμερινό εξάμηνο), «Ιστορία μουσικής ΙΙΙ (Κλασσικισμός)» (υποχρεωτικό-επιλεγόμενο μάθημα, χειμερινό εξάμηνο), «Ιστορία μουσικής ΙV (Ρομαντισμός)» (υποχρεωτικό-επιλεγόμενο μάθημα, εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (μάθημα ελεύθερης επιλογής, εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2011-2012: «Αναλυτικές προσεγγίσεις συμφωνιών του Joseph Haydn» (σεμινάριο, χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (υποχρεωτικό-πρακτικό μάθημα, χειμερινό εξάμηνο), «Ιστορία μουσικής ΙV (Ρομαντισμός)» (υποχρεωτικό-επιλεγόμενο μάθημα, εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (μάθημα ελεύθερης επιλογής, εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2012-2013: «Θεωρία και πράξη της προκλασσικής σονάτας (1730-1780)» (χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (χειμερινό εξάμηνο), «Ειδικά θέματα ιστορίας της μουσικής: Το είδος του κοντσέρτου και η εξέλιξή του» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο), «Οι σονάτες για πιάνο του Franz Schubert» (σεμινάριο, εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2013-2014: «Ειδικά θέματα ιστορίας της μουσικής: Το είδος του κοντσέρτου και η εξέλιξή του» (χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (χειμερινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο), «Οι σονάτες για πληκτροφόρο και βιολί του W. A. Mozart» (σεμινάριο, εαρινό εξάμηνο).

Μέλος της Επιστημονικής και Συμβουλευτικής Επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία: 2011-2017.

Μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή και με γνωστικό αντικείμενο «Συστηματική Μουσικολογία. Θεωρία της Μουσικής (18ος-19ος αιώνας)».

Ακαδημαϊκή περίοδος 2014-2015: «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής II» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2015-2016: «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (χειμερινό εξάμηνο), «Αναλυτικές προσεγγίσεις κουαρτέττων εγχόρδων του Joseph Haydn» (σεμινάριο, χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής II» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο), «Ιστορία των μουσικών ειδών» (Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μουσικολογία: Ιστορία της Μουσικής», εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2016-2017: «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (χειμερινό εξάμηνο), «Τα τρίο με πιάνο του Ludwig van Beethoven» (σεμινάριο, χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής II» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2017-2018: «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Εξάσκηση ακουστικών ικανοτήτων» (χειμερινό εξάμηνο), «Τα τρίο με πληκτροφόρο των Haydn και Mozart κατά την δεκαετία του 1780» (σεμινάριο, χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής II» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2018-2019: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Η μουσική δωματίου για έγχορδα του Felix Mendelssohn-Bartholdy» (σεμινάριο, χειμερινό εξάμηνο).

Μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και με γνωστικό αντικείμενο «Συστηματική Μουσικολογία. Θεωρία της Μουσικής (18ος-19ος αιώνας)».

Ακαδημαϊκή περίοδος 2018-2019: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Βασικές αρχές της κλασσικορομαντικής σύνθεσης» (εαρινό εξάμηνο), «Ειδικά θέματα μουσικής ανάλυσης» (Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ιστορία, Θεωρία, Σύνθεση και Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής», εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2019-2020: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2020-2021: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2021-2022: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Περιπτώσεις κυκλικότητος και προγραμματικότητος» (εαρινό εξάμηνο).

Ακαδημαϊκή περίοδος 2022-2023: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Τα κοντσέρτα του Joseph Haydn» (σεμινάριο, χειμερινό εξάμηνο), «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Περιπτώσεις κυκλικότητος και προγραμματικότητος» (εαρινό εξάμηνο). Επιπλέον, διευθυντής του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας.

Ακαδημαϊκή περίοδος 2023-2024: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) Ι» (χειμερινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής Ι» (χειμερινό εξάμηνο). Επιπλέον, διευθυντής του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας.

Μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην βαθμίδα του Καθηγητή και με γνωστικό αντικείμενο «Συστηματική Μουσικολογία. Θεωρία της Μουσικής (18ος-19ος αιώνας)».

Ακαδημαϊκή περίοδος 2023-2024: «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής (αρμονική και δομική ανάλυση) ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μορφολογία της ευρωπαϊκής μουσικής ΙΙ» (εαρινό εξάμηνο), «Μουσική ανάλυση Ι: Περιπτώσεις κυκλικότητος και προγραμματικότητος» (εαρινό εξάμηνο). Επιπλέον, διευθυντής του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας.

Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών, διπλωματικών και πτυχιακών εργασιών (2014-2022)

 


© Ιωάννης Φούλιας