ΧΩΡΟΣ
ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ώρες
γραφείου: Εαρινό 2023-24
Πέμπτη 3-5μμ
(επικοινωνία με email)
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχές
Οικονομικής
Ανάλυσης 86Υ14
eclass: https://eclass.uoa.gr/courses/PHS675/
1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή: ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τμήμα: Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης
Επίπεδο σπουδών: Προπτυχιακό Κωδικός μαθήματος: 86Υ14
Εξάμηνο σπουδών: Γ
Τίτλος μαθήματος: Αρχές Οικονομικής Ανάλυσης
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3 Πιστωτικές μονάδες: 5,5
Τύπος μαθήματος: Υποχρεωτικό
Γλώσσα μαθήματος: Ελληνική
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μεθοδολογικά θεμέλια και έννοιες της Οικονομικής
Θεωρία
καταναλωτή και
παραγωγού
Αγοραία ζήτηση
και προσφορά
Παραγωγή και
κόστος
παραγωγής
Μορφές αγορών:
Τέλειος
Ανταγωνισμός,
Μονοπώλιο,
Ατελής
Ανταγωνισμός,
Ολιγοπώλιο
Εξωτερικές
επιδράσεις και
δημόσια αγαθά
Στοιχεία
Μακροοικονομικής:
Βασικές
έννοιες και μεγέθη
Προσδιορισμός
του εθνικού
εισοδήματος
ισορροπίας:
Κλειστή και
Ανοικτή
οικονομία
Χρήμα,
Τράπεζες και
αγορά χρήματος
Συνολική
ζήτηση,
συνολική
προσφορά και
οικονομική
πολιτική
Πληθωρισμός,
ανεργία και
διεθνείς
οικονομικές σχέσεις
Με την επιτυχή
ολοκλήρωση του
μαθήματος, οι
φοιτητές-τριες
θα είναι σε
θέση να,
- γνωρίζουν και
να
χρησιμοποιούν
τα βασικά
μεθοδολογικά
εργαλεία της
Μικροοικονομικής
Ανάλυσης
- αντιλαμβάνονται τον τρόπο λειτουργίας των καταναλωτών και των παραγωγών στο πλαίσιο της αγοράς
-
γνωρίζουν τους
προσδιοριστικούς
παράγοντες της
ζήτησης και
της προσφοράς
ενός αγαθού
- γνωρίζουν το
τρόπο
λειτουργίας
των
παραγωγικών
μονάδων-επιχειρήσεων
σε
διαφορετικές
μορφές αγορών.
-γνωρίζουν τις έννοιες των εξωτερικών επιδράσεων και των δημοσίων αγαθών.
-ορίζουν τις βασικές έννοιες της μακροοικονομικής και να επεξεργάζονται τις σημαντικότερες μεθόδους μέτρησης των βασικών μακροοικονομικών μεγεθών
- διακρίνουν τους τρόπους μέσω των οποίων προσδιορίζεται το εισόδημα μίας οικονομίας
- εξηγούν τα βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς χρήματος και τον τρόπο προσδιορισμού του επιτοκίου
- αναγνωρίζουν και να μπορούν να περιγράψουν τις λειτουργίες και τα αποτελέσματα της δημοσιονομικής και της νομισματικής πολιτικής, σύμφωνα με τις διαφορετικές σχολές οικονομικής σκέψης
- εξηγούν τις έννοιες του πληθωρισμού και της ανεργίας και περιγράφουν τη μεταξύ τους σχέση
-αντιλαμβάνονται τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς συναλλάγματος
3.ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Μεθοδολογικά θεμέλια και έννοιες της Οικονομικής
2. Θεωρία καταναλωτή και παραγωγού
3. Αγοραία ζήτηση και προσφορά
4. Μορφές αγορών
5. Εξωτερικές επιδράσεις και δημόσια αγαθά
6. Στοιχεία Μακροοικονομικής
7. Προσδιορισμός του εθνικού εισοδήματος ισορροπίας
8. Χρήμα, Τράπεζες και αγορά χρήματος
9. Συνολική ζήτηση, συνολική προσφορά και οικονομική πολιτική
10. Πληθωρισμός,
ανεργία και
διεθνείς
οικονομικές σχέσεις
4.ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Δρακόπουλος, Σ. Εισαγωγή στις Αρχές της Σύγχρονης Οικονομικής, Δεύτερη Επαυξημένη Έκδοση, (Παπαζήσης, 2023).
Γ. Κωττή, Α. Κωττή, Σύγχρονα Οικονομικά για Όλους (Παπαζήσης, 2002)
K. Ferguson, Βασικές Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Κριτική, 2004)
C. McConnell, S. Brue, S. Flynn Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη (Rosili, 2016)
P. Samuelson, W. Nordhaus, Οικονομική (τ. Α). (Παπαζήσης, 2000)
Ιστορία της
Οικονομικής
Σκέψης
86ΥΕΙ07 eclass: https://eclass.uoa.gr/courses/PHS518/ 1.
ΓΕΝΙΚΑ Σχολή:
ΘΕΤΙΚΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Τμήμα:
Ιστορίας και
Φιλοσοφίας
της Επιστήμης Επίπεδο
σπουδών:
Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος:
86ΥΕΙ07 Εξάμηνο
σπουδών: Η Τίτλος
μαθήματος:
Ιστορία της
Οικονομικής
Σκέψης Εβδομαδιαίες
ώρες
διδασκαλίας: 3
Πιστωτικές
μονάδες: 5,5 Τύπος
μαθήματος:
Κατ΄επιλογήν
Υποχρεωτικό Γλώσσα
μαθήματος:
Ελληνική 2.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το
μάθημα
παρουσιάζει
τις κύριες
σχολές στην
ιστορία
οικονομικής
σκέψης.
Αρχίζει από
τις οικονομικές
ιδέες των
αρχαίων
συγγραφέων
και τελειώνει
με την
Κευνσιανή
Επανάσταση.
Εμφαση
αποδίδεται
μεταξύ άλλων,
στην
εμποροκρατική
και τη
φυσιοκρατική
σχολή, την
Κλασική
Πολιτική
Οικονομία, την
Οριακή Επανάσταση
στην
Οικονομική, τη
Νεοκλασική
σχολή και
τέλος, στη
συμβολή του J.M. Keynes. Παρουσιάζονται
επίσης,
οι βασικές
μεθοδολογικές
προσεγγίσεις
των διαφορετικών
σχολών. Με
την επιτυχή
ολοκλήρωση
του μαθήματος,
οι φοιτητές-τριες
θα είναι σε
θέση να -
γνωρίζουν τις
κύριες σχολές
στην ιστορία
οικονομικής
σκέψης αναγνωρίζουν
και να μπορούν
να περιγράψουν
τις
ομοιότητες
και διαφορές
μεταξύ των
σχολών οικονομικής
σκέψης περιγράψουν
τις βασικές
μεθοδολογικές
προσεγγίσεις
των
διαφορετικών
σχολών -
διαμορφώσουν
μια συνολική
εικόνα για την
θεωρητική και
μεθοδολογική
εξέλιξη της
οικονομικής
επιστήμης 3.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1.
Εισαγωγή. Η
χρησιμότητα
της Ιστορίας
Οικονομικής
Σκέψης. 2. Αρχαία
Eλληνική και
Ρωμαική
Οικονομική Σκέψη 3.
Προ-κλασική
Οικονομική
Σκέψη 4.
Κλασική
Σχολή
Πολιτικής
Οικονομίας 5. Η
Οριακή Σχολή
(Μαρτζιναλιστές) 6. Η
Νεοκλασική
Σύνθεση 7. Η
Γερμανική
Ιστορική Σχολή 8. Η
Αμερικανική
Θεσμική Σχολή 9. Η
Κευνσιανή
Επανάσταση 4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ
ΚΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος
παράδοσης:
Διαλέξεις
στην τάξη Χρήση
νέων
τεχνολογιών:
Αξιοποίηση
χρήσιμου υλικού
από την
ιστοσελίδα
του Καθ. Σ.
Δρακόπουλου. Αξιολόγηση
φοιτητών:
Γραπτή τελική
εξέταση 5.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Δρακόπουλος,
Σ. και
Καραγιάννης,
Α. Ιστορία
Οικονομικής
Σκέψης: Μια
Επισκόπηση,
Εκδ. Κριτική,
Αθήνα, 2003. Galbraith, J. K. Μια
Σφαιρική
Άποψη για την
Οικονομία,
Εκδ. Παπαζήση,
Αθήνα 2001. Τσουλφίδης,
Λ. Ιστορία
Οικονομικής
Θεωρίας και
Πολιτικής,
Εκδ.
Πανεπιστημίου
Μακεδονίας,
Θεσσαλονίκη, 2004. Καραγιάννης,
Α. Οικονομική
Μεθοδολογία:
Ιστορική
Ανάλυση, Εκδ.
Κριτική, Αθήνα, 2001. Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία M. Blaug,
The Methodology of Economics, Cambridge University Press, 1992. M. Blaug,
Great Economists before Keynes, Cheltenham:Edward
Elgar, 1997. S. Drakopoulos and G. Gotsis “A
Meta-theoretical Assessment on the Decline of the Scholastic Economics in the
History of Economic Thought”, History
of Economics Review vol. 40, 2004. P. Mirowski,
More Heat than Light, New York: Cambridge University Press, 1989. J. Schumpeter, History of Economic Analysis,
London: Unwin Hyman, 1982. S. Drakopoulos, Values and Economic
Theory, Aldershot: Gower-Avebury, 1991. R. Backhouse, A History of Modern
Economic Analysis, London: Basil
Blackwell, 1985. Θέματα
Ιστορίας της
Οικονομικής
Σκέψης 86Ε04 Eclass: https://eclass.uoa.gr/courses/PHS674/ 1. ΓΕΝΙΚΑ Σχολή: ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Τμήμα: Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης Επίπεδο σπουδών: Προπτυχιακό Κωδικός μαθήματος: 86Ε04 Εξάμηνο
σπουδών:
Z Τίτλος μαθήματος: Θέματα Ιστορίας της Οικονομικής Σκέψης Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3 Πιστωτικές μονάδες: 5,5 Τύπος μαθήματος: Κατ΄επιλογήν Γλώσσα μαθήματος: Ελληνική 2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το μάθημα στοχεύει στη συστηματική και σε βάθος ανάλυση ορισμένων φάσεων ανάπτυξης της οικονομικής σκέψης, εστιάζοντας σε σχολές, απόψεις, ιδέες και θεωρίες, πρόσωπα και στοχαστές που συνθέτουν την ιστορία των οικονομικών θεωριών. Συνεπώς, δεν επιδιώκεται εκτατική διαπραγμάτευση της συνολικής ιστορίας της οικονομικής σκέψης, αλλά η εμπεριστατωμένη συζήτηση συγκεκριμένων φάσεων ανάπτυξης της, σε σχέση με τα ευρύτερα πνευματικά και ιδεολογικά ρεύματα της εκάστοτε εποχής. Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται σε διαφορετικές θεματικές ενότητες στην ιστορία οικονομικής σκέψης κάθε φορά που θα διδάσκεται. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να κατανοούν σε βάθος τα κύρια στοιχεία, αλλά και τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ διαφορετικών σχολών οικονομικής σκέψης. Αναμένεται ακόμη να διαμορφώσουν αρτιότερη εικόνα για συγκεκριμένες περιόδους ανάπτυξης των οικονομικών ιδεών και θεωριών. 3.
Πιθανές
θεματικές
ενότητες
είναι οι
ακόλουθες: 1. Θεωρία Επιχείρησης στις αρχές του 20ου αιώνα: Chamberlin, Robinson, Sweezy. 2. Κευνσιανή Οικονομική: Το υπόδειγμα IS-LM των Hicks –Hansen, Οικονομική Πολιτική, Κευνσιανή Θεωρία Οικονομικής Μεγέθυνσης. 3. Η Σχολή του Σικάγου: Friedman και Μονεταρισμός, Coase και δικαιώματα ιδιοκτησίας, Becker και οικονομική ανάλυση νοικοκυριού, Lucas και θεωρία ορθολογικών προσδοκιών. 4. Ετερόδοξες Σχολές Οικονομικής Σκέψης: Νέο-Θεσμική, Μετα-Κευνσιανή, Νέο-Μαρξιστική. 5. Αρχαία οικονομική σκέψη 6. Μεσαιωνική και σχολαστική οικονομική σκέψη 7. Η επίδραση του Θετικισμού στην οικονομική σκέψη 8. Κουνιανά επιστημονικά παραδείγματα και σχολές οικονομικής σκέψης 9. Ευτυχία, ευδαιμονική ευημερία και οικονομική σκέψη 4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ
ΚΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος παράδοσης: Χορήγηση ατομικών ή/και ομαδικών εργασιών βασισμένων αποκλειστικά σε ξενόγλωσση βιβλιογραφία, και υποχρεωτική παρουσίαση και συζήτηση των ευρημάτων κάθε εργασίας στην τάξη. Χρήση νέων τεχνολογιών: Χρήση powerpoint προς παρουσίαση των ευρημάτων κάθε εργασίας Αξιολόγηση φοιτητών: Στη βάση του συνδυασμού παρουσιάσεων και συγγραφής απαλλακτικής εργασίας 5.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Screpeanti and Zamagni Ιστορία της Οικονομικής Σκέψης – Ενιαίο, εκδ. Δάρδανος, 2004 Καραγιάννης Α.Ιστορία της Οικονομικής Σκέψης: Προκλασική Περίοδος, , εκδ. Νικητόπουλος, 1998 Μαυρουδέας, Σ. Η Πολιτική Οικονομία και η Κριτική της, Μ, εκδ. Δάρδανος, 2006 Τσουλφίδης, Λ.Τίτλος: Ιστορία Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής, Εκδ. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2004 Backhouse, R. Η εξέλιξη της Οικονομικής Σκέψης από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα, Eκδ. Κριτική, 2009 Οικονομική
Ανάλυση και
Οικονομική
Πολιτική (86Ε28) 1. ΓΕΝΙΚΑ Σχολή:
ΘΕΤΙΚΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Τμήμα:
Ιστορίας και
Φιλοσοφίας
της Επιστήμης Επίπεδο
σπουδών:
Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος:
86Ε28 Εξάμηνο
σπουδών: Η Τίτλος
μαθήματος:
Οικονομική
Ανάλυση και
Οικονομική
Πολιτική Εβδομαδιαίες
ώρες
διδασκαλίας: 3
Πιστωτικές
μονάδες: 5,5 Τύπος μαθήματος:
Κατ΄επιλογήν Γλώσσα
μαθήματος:
Ελληνική 2.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το
μάθημα αυτό
στοχεύει στην
εξοικείωση
του φοιτητή με τα
βασικά
εργαλεία της
οικονομικής
πολιτικής
καθώς και με το
θεωρητικό
υπόβαθρο της
στην
μακροοικονομική
θεωρία. Το μάθημα
εστιάζει σε θέματα
οικονομικής
πολιτικής στο
πλαίσιο της
ιστορίας της
οικονομικής σκέψης.
Δίνεται
έμφαση στις
σχολές
οικονομικής
σκέψης και
οικονομικής
πολιτικής του 20ου
αιώνα
και των αρχών
του 21ο αιώνα.
Συνεπώς, δεν επιδιώκεται
εκτατική
διαπραγμάτευση
της θεωρίας
οικονομικής
πολιτικής,
αλλά η εμπεριστατωμένη
συζήτηση
συγκεκριμένων
φάσεων
ανάπτυξης της. 3.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Είναι
γενικά
αποδεκτό ότι
οι υπεύθυνοι
χάραξης πολιτικής
καθοδηγούνται
από τις
επικρατούσες
οικονομικές
θεωρίες, οι οποίες
με τη σειρά
τους
διαμορφώνονται
από συγκεκριμένες
θεωρητικές
παραδόσεις. Το
μάθημα
εστιάζει σε
θέματα
οικονομικής
πολιτικής στο
πλαίσιο της
ιστορίας της
οικονομικής
σκέψης.
Δίνεται έμφαση
στις σχολές
οικονομικής
σκέψης και
οικονομικής
πολιτικής
του 20ου
αιώνα και των
αρχών του 21ο
αιώνα. Το
περιεχόμενο
του μαθήματος
εξετάζει διαφορετικές
θεματικές
ενότητες κάθε
φορά που θα διδάσκεται.
Θέματα που
εξετάζονται
είναι τα ακόλουθα: 1. Οι
βασικές
θεωρήσεις
Οριακών και
Νεοκλασικών οικονομολόγων
περί οικονομικής
πολιτικής. 2. Ιδέες
περί
Οικονομικής
πολιτικής
στις: α) Γερμανική
Ιστορική
Σχολή, β)
Θεσμική Σχολή,
γ) Αυστριακή
Σχολή. 3. Ο J. M. Keynes και
η κληρονομιά
του στην
οικονομική
σκέψη και
πολιτική. 4.
Ετερόδοξες
προσεγγίσεις
στην
οικονομική
πολιτική της
μεταπολεμικής
περιόδου. 5.
Συμπεριφορικά
Οικονομικά
και
οικονομική
πολιτική. 6. Η
Οικονομική
κρίση του 2008 και
ο ρόλος της
οικονομικής
πολιτικής
σύμφωνα με τις
σύγχρονες
σχολές οικονομικής. Άλλα
θέματα που
ενδέχεται να
εξεταστούν
στο πλαίσιο
του μαθήματος
αφορούν τις
ιδέες
παλαιότερων
σχολών
οικονομικής
για την
οικονομική
πολιτική.
Παραδείγματα:
Μερκαντιλισμός,
Φυσιοκράτες
και Κλασική
Πολιτική
Οικονομία. 4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ
ΚΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος
παράδοσης:
Παρουσιάσεις στην
τάξη Χρήση
νέων
τεχνολογιών:
Χρήση
διαφανειών powerpoint Αξιολόγηση
φοιτητών:
Απαλλακτική
εργασία και παρουσίαση
5.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Stavros Drakopoulos, and
Ioannis Katselidis (eds)
(2023) Economic Policy and the History
of Economic Thought, Routledge, London. Μ. Parkin, M. Powell, K. Matthews, Αρχές
Οικονομικής
(Κριτική, 2013) Α. Κωττή,
Γ. Κωττή, Μακροοικονομική
Θεωρία και
Πολιτική
(Παπαζήσης, 2001) P. Samuelson, W. Nordhaus: Οικονομική
(τόμος Β).
(Παπαζήσης, 2000) J. Stiglitz, C. Walsh: Αρχές της
Μακροοικονομικής.
(Παπαζήσης, 2009) ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΤΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 86ΥΕΦ07 Eclass: https://eclass.uoa.gr/courses/PHS429/ 1. ΓΕΝΙΚΑ Σχολή: ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Τμήμα: Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης Επίπεδο σπουδών: Προπτυχιακό Κωδικός μαθήματος: 86ΥΕΦ07 Εξάμηνο σπουδών: Z Τίτλος μαθήματος: Φιλοσοφία των Οικονομικών Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3 Πιστωτικές μονάδες: 5,5 Τύπος μαθήματος: Κατ΄επιλογήν Υποχρεωτικό Γλώσσα μαθήματος: Ελληνική 2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες: Βασικές μεθοδολογικές έννοιες. Στοιχεία μεθοδολογικής εξέλιξης των κοινωνικών επιστημών. Μεθοδολογική εξέλιξη της Οικονομικής: Κλασική, Ιστορική και Νεοκλασική Σχολή. Κύρια ρεύματα οικονομικής μεθοδολογίας: Robbins, Keynes, Friedman, Samuelson. Ετερόδοξες προσεγγίσεις στην οικονομική μεθοδολογία (Veblen, Myrdal, Μετα-Κευνσιανοί, κριτικός ρεαλισμός). Σύγχρονη Φιλοσοφία Επιστήμης και Οικονομική: Popper, Kuhn, Lakatos, Laudan. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να,
- γνωρίζουν τα κύρια στάδια μεθοδολογικής εξέλιξης της οικονομικής - αναγνωρίζουν και να μπορούν να περιγράψουν τις μεθοδολογικές ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των μεγάλων σχολών οικονομικής σκέψης -περιγράψουν τις βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις των σύγχρονων ρευμάτων της οικονομικής -γνωρίζουν τις βασικές τάσεις στη σύγχρονη φιλοσοφία της επιστήμης καθώς και τις επιδράσεις τους στην φιλοσοφία και μεθοδολογία της οικονομικής. 3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1. Εισαγωγή. Βασικές μεθοδολογικές έννοιες. Στοιχεία μεθοδολογικής εξέλιξης των κοινωνικών επιστημών . 2. Μεθοδολογική εξέλιξη της Οικονομικής: Κλασική, Ιστορική και Νεοκλασική Σχολή 3. Κύρια ρεύματα οικονομικής μεθοδολογίας: Robbins, Keynes, Friedman, Samuelson. 4. Ετερόδοξες προσεγγίσεις στην οικονομική μεθοδολογία (Veblen, Myrdal, Μετα-Κευνσιανοί, κριτικός ρεαλισμός) 5. Σύγχρονη Φιλοσοφία Επιστήμης και Οικονομική: Popper, Kuhn, Lakatos, Laudan. 4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Τρόπος παράδοσης: Διαλέξεις στην τάξη Χρήση νέων τεχνολογιών: Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής τάξης. Οργάνωση διδασκαλίας: Διαλέξεις: 39 Αυτοτελής μελέτη: 111 Σύνολο μαθήματος: 150 Αξιολόγηση φοιτητών: Γραπτή τελική εξέταση 5.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ζουμπουλάκης, Μ. Προβλήματα Μεθόδου στην Οικονομική Επιστήμη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, 2007. Δρακόπουλος, Σ., Γκότσης, Γ. και Γριμάνη, Κ. Μεθοδολογία Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα, 2015. Hollis, M. Φιλοσοφία των Κοινωνικών Επιστημών, Κριτική, 2005. Καραγιάννης, Α. Οικονομική Μεθοδολογία: Ιστορική Ανάλυση, Κριτική, 2001. |
Παλαιό
Πρόγραμμα
Σπουδών
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ Ι
Περίληψη
Μεθοδολογικά θεμέλια της Οικονομικής. Κλάδοι της Οικονομικής και βασικές οικονομικές υποθέσεις. Η καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων. Οι αγορές αγαθών: ζήτηση, προσφορά, ισορροπία και η έννοια της ελαστικότητας. Θεωρία καταναλωτή. Οικονομικά συστήματα: αγορά, μεικτή και σχεδιασμένη οικονομία. Θεωρία της επιχείρησης. Αγοραίες δομές: τέλειος ανταγωνισμός, καθαρό μονοπώλιo, ατελής ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο. Παραγωγικοί συντελεστές. Στοιχεία δεοντολογικής Οικονομικής.
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΙΙ
Περίληψη
Η αναλυτική οπτική της Μακροοικονομικής. Βασικές μακροοικονομικές έννοιες και η κυκλική ροή του εισοδήματος. Συνολική ζήτηση και προσφορά. Κλασσικές και Κεϋνσιανές θεωρίες. Προσδιορισμός του εθνικού εισοδήματος. Συναρτήσεις κατανάλωσης και αποταμίευσης. Επένδυση, δημόσιες δαπάνες, εξαγωγές και εισαγωγές. Πολλαπλασιαστές και δημοσιονομική πολιτική. Αγορά χρήματος και νομισματική πολιτική. Ανεργία και πληθωρισμός. Η καμπύλη Phillips. Νέο-Κεϋνσιανές και νεοκλασσικές προσεγγίσεις. Διεθνές εμπόριο. Στοιχεία οικονομικής μεγέθυνσης.
Σημειώσεις: Μέτρηση Οικ. Δραστηριότητας
Πληθωρισμός και καμπύλη Phillips
ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ 20ου ΑΙΩΝΑ
Κωδικός: Ι 212
Κατηγορία: Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό (ΥΕ) Εξάμηνο: Η΄
Διδάσκοντες: Σ. Δρακόπουλος – Γ. Γκότσης
Περίληψη
(οδηγός
σπουδών)
Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες. 1. Θεωρία Επιχείρησης στις αρχές του 20ου αιώνα: Chamberlin, Robinson, Sweezy. 2. Κευνσιανή Οικονομική: Το υπόδειγμα IS-LM των Hicks –Hansen, Οικονομική Πολιτική, Κευνσιανή Θεωρία Οικονομικής Μεγέθυνσης. 3. Η Σχολή του Σικάγου: Friedman και Μονεταρισμός, Coase και δικαιώματα ιδιοκτησίας, Becker και οικονομική ανάλυση νοικοκυριού, Lucas και θεωρία ορθολογικών προσδοκιών. 4. Ετερόδοξες Σχολές Οικονομικής Σκέψης: Νέο-Θεσμική, Μετα-Κευνσιανή, Νέο-Μαρξιστική.
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ (2014-15)
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. J. Schumpeter
Α) Ισορροπία και Ανάπτυξη
Β) Οικονομικός κύκλος και χρήμα
2. Αποτυχίες της Αγοράς και θεώρημα Coase
3. Νέες θεωρίες επιχείρησης και αγορών
4. Τέσσερις μη-συμβατικοί οικονομολόγοι: J. K. Galbraith, N. Georgescu-Roegen, A. Hirschman, R. Goodwin
5. Κευνσιανά Οικονομικά
Α) Ισορροπία στην Αγορά Προιόντος, Ισορροπία στην Αγορά Χρήματος
Β) Το υπόδειγμα IS-LM
Γ) Το υπόδειγμα IS-LM και Οικονομική Πολιτική
6. Νεοκλασικά Οικονομική
Α) Μονεταρισμός
Β) Θεωρία Ορθολογικών Προσδοκιών
Γ) Νεοκλασική Σύνθεση
7. Νέο-Κευνσιανή Οικονομική
Συγγράμματα
Σύγγραμμα 1:
Τίτλος:
Ιστορία
της
Οικονομικής
Σκέψης (τόμος Β).
Συγγραφέας
E. Screpanti and S. Zamagni
Εκδότης: Τυπωθήτω
Έτος έκδοσης: 2003
Σύγγραμμα 2:
Τίτλος: Ιστορία Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής
Συγγραφέας Λ. Τσουλφίδης
Εκδότης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Έτος έκδοσης: 2004
Σύγγραμμα 3:
Τίτλος: Η εξέλιξη της Οικονομικής Σκέψης από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα.
Συγγραφέας R. Backhouse
Εκδότης: Κριτική
Έτος έκδοσης: 2009
Σημειώσεις Μαθήματος 1) ISLM 2) Νεοκλασική 3) Νέο-Κευνσιανή
Παρουσίαση ISLM (slides)
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Κωδικός: 184
Κατηγορία: Κατ’ επιλογήν Εξάμηνο: Η΄
Διδάσκοντες: Σ. Δρακόπουλος – Γ. Γκότσης
Το περιεχόμενο του μαθήματος εξετάζει διαφορετικές θεματικές ενότητες κάθε φορά που διδάσκεται. Ζητήματα που εξετάστηκαν στο παρελθόν :
1. Η επίδραση του Θετικισμού στην οικονομική σκέψη.
2. Κουνιανά επιστημονικά παραδείγματα και σχολές οικονομικής σκέψης.
3. Οικονομικές ιδέες στη Βίβλο.
4. Η σχολή της Σαλαμάνκας.
5. Αρχαία οικονομική σκέψη.
6. Η έννοια της ευτυχίας στην οικονομική σκέψη
7. Οικονομική ορθολογικότητα και θρησκευτική συμπεριφορά.
Σύγγραμμα 1:
Ιστορία
της
Οικονομικής
Σκέψης – Ενιαίο, Screpeanti and Zamagni,
εκδ.
Δάρδανος, 2004
Σύγγραμμα 2:
Ιστορία
της Οικονομικής
Σκέψης:
Προκλασική
Περίοδος,
Καραγιάννης,
εκδ.
Νικητόπουλος, 1998
Σύγγραμμα 3:
Η
Πολιτική
Οικονομία και
η Κριτική της,
Μαυρουδέας,
εκδ. Δάρδανος, 2006
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΚΑΙ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
ΤΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Κωδικός: Φ 117
Κατηγορία: Κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό (ΥΕ),Διδάσκοντες: Σ. Δρακόπουλος – Ι. Κατσελίδης
Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
Βασικό
Σύγγραμμα:
Σ.
Δρακόπουλος, Γ.
Γκότσης, Κ.
Γριμάνη
«Μεθοδολογία Κοινωνικών
και
Οικονομικών
Επιστημών»,
Ελληνικά Ακαδημαϊκά
Συγγράμματα
και Βοηθήματα,
Κάλλιπος, (pdf) Αθήνα,
2015
Abstracts in english
A.PRINCIPLES OF ECONOMICS I
Methodological
foundations of economics. The branches of economics and basic economic
assumptions. The production possibility curve. The goods markets: demand,
supply, equilibrium and the concept of elasticity. Consumer theory. Economic
systems: market, mixed and planned economies. Theory of the firm. Market
structures: perfect competition, pure monopoly, imperfect competition,
oligopoly. Factors of production. Elements of welfare economics.
B. PRINCIPLES OF
ECONOMICS II
The scope of
macroeconomics. Basic macroeconomic concepts and the circular flow of income.
Aggregate demand and supply. Classical and Keynesian theories. Determination of
national income. Consumption and savings’ functions. Investment, government
expenditure, exports and imports.
Multipliers and fiscal policy. The money market and monetary policy.
Unemployment and inflation. The Phillips curve.
Neo-Keynesian and neo-classical approaches. International trade. Elements of
economic growth.
C. HISTORY OF
ECONOMIC THOUGHT.
Economic ideas of the ancient world and of the
middle ages. Preclassical economic thought: mercantilism and physiocracy. The
Classical school of economic thought: Smith, Ricardo, Say, Malthus, J. S. Mill.
Socialism and K. Marx. The Marginalist school: Jevons, Walras and Menger. The neoclassical school of economic thought:
Marshall, Edgeworth, Pareto, Fisher, Clark. Alternative approaches: The
Historical school and Institutionalism. The Keynesian Revolution.
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΡΧΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΑΝΑΛΥΣΗΣ 86Υ14
Δρακόπουλος,
Σ. Εισαγωγή
στις Αρχές της
Σύγχρονης
Οικονομικής,
(Παπαζήσης, 2018).
Κεφ. 1-11.
Επίσης
και
εναλλακτικά:
Από τα
βιβλία
Bernheim D.
και Whinston M. Μικροοικονομική
(Εκδ. Παπαζήση,
2021)
Κεφ. 1, 2, 4, 5, 8, 9, 14,15,
17
Γ. Κωττή, Α. Κωττή, Σύγχρονα Οικονομικά για Όλους (Παπαζήσης, 2002)
Κεφ. 1,2,4,5,6,7,8, 9, 11, 12
K. Ferguson, Βασικές Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Κριτική, 2004)
Κεφ- 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 14
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΣΚΕΨΗΣ (86ΥΕΙ07)
(Για το Εαρινό 2021-2022)
Α. Από το
βιβλίο
«Ιστορία
Οικονομικής
Σκέψης Μια Επισκόπηση»
(Δρακόπουλος,
Καραγιάννης)
Κεφ. 1
Κεφ. 2
Κεφ. 3 (εκτός 3.5)
Κεφ.4 (μόνο 4.4)
Κεφ. 6
Κεφ.7 (εκτός 7.4, 7.6 και 7.7)
Κεφ. 8
Β. Από το βιβλίο «Μία Σφαιρική Άποψη για την Οικονομία» (J. K. Galbraith)
Κεφ. 1 μέχρι και 14, κεφ.17
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Α. Από το βιβλίο
Μ. Parkin, M. Powell, K. Matthews, Αρχές
Οικονομικής
(Κριτική, 2013)
Κεφ.10, 11, 13, 14, 15
(μόνο η ενότητα:
Κύκλοι
Πληθωρισμού),16
Β. Από το βιβλίο
Α.
Κωττή, Γ. Κωττή, Μακροοικονομική
Θεωρία και
Πολιτική
(Παπαζήσης, 2001)
Κεφ.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
9, 10, 13, 14.
Παλαιό Πρόγραμμα
Σπουδών
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ
ΑΡΧΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ Ι
(ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ι)
Α. Από το
βιβλίο
«Οικονομική,
τομ. Α» (Samuelson, Nordhaus)
Κεφ. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, και
σελίδες 791 -806 από
κεφάλαιο 18
Β. Από το
βιβλίο «Για την
Κατανόηση της
Μικροοικονομικής»
(Heilbrooner, Thurow)
Κεφ. 4,5,6,7,8,9,11,12
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ
ΑΡΧΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΙΙ
(ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΙ)
Α. Από το
βιβλίο
«Οικονομική,
τομ. Β» (Samuelson, Nordhaus)
Κεφ. 20, 21, 22, 23, 24, 25,
26, 27(μόνο σελίδες
310-332), 29, 30, 31(μόνο
σελίδες 483-496), 32
(μόνο σελίδες 517-539)
34 (μόνο σελίδες
632-642)
Β. Από το
βιβλίο “Αρχές
της
Μακροοικονομικής”
(Stiglitz , Walsh)
Κεφ. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 20.
ΥΛΗ
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΣΚΕΨΗΣ 20ου
ΑΙΩΝΑ
Η εξεταστέα ύλη βασίζεται κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, στις παραδόσεις των μαθημάτων. Τα σχετικά κεφάλαια από τα προτεινόμενα συγγράμματα είναι:
Τσουλφίδης: Κεφ. 9, 10, 12, 13, 15
Backhouse: Κεφ. 13, 14
Screpanti and Zamagni: Κεφ. 7.4, 8.2,
9, 10.2, 10.3, 11.3.3
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ
ΕΞΑΜΗΝΟ 2018-2019, 2019-2020, 2020-2021,
2021-2022
Μεταπτυχιακό
Μάθημα (STS)
(Χειμερινό 2022-23)
https://eclass.uoa.gr/courses/PHS536/
Science, Technology, Economics
Prof. Stavros A. Drakopoulos,
Dr. Ioannis Katselidis
Course Outline
1. Fundamental concepts
Science,
Technology, Technological Change, Entrepreneurial Innovation, Research and Development (R&D), Economic goods and factors of
production, Production function, Production Possibility Curve, Economic Growth.
2. Technology, Technological Change and
Economic Growth in the History of Economic Thought
Classical
Political Economy: Adam Smith, David Ricardo, Karl Marx. Marginalism
and Neoclassical School. Post-Classical grand theories: Nikolai Kondratieff and Joseph Schumpeter.
3. Production Theory and Technology:
Microeconomic aspects
Production
functions, technology, isocosts and isoquants, cost
theory and technology, economies of scale. Optimum production level.
Competition and Monopoly. Market structure and technology. Innovation and market cycles (Schumpeter).
4. Scientific Knowledge, Markets and Public
Policy
Scientific
knowledge and markets. Categories of externalities. Public and private goods. Science as a public good. Public Policy:
Economics of patent system, tax incentives and subsidies.
5. Economics of Science and R&D.
Ηuman
capital. The market for science and
scientists. The behavior of scientists. The impact of science on the
advance of technology. Efficiency or inefficiency of scientific institutions
and markets.
6. Economic Growth and Technological Progress
Main
theories of economic growth and technical change. The role of innovation.
Main Bibliography
Audretsch,
D et al (2002) The Economics of Science and Technology, Journal of
Technology Transfer, 27, 155–203.
Becker, G. (1993) Human Capital. A Theoretical and Empirical
Analysis, with Special Reference to Education. Chicago – London: The
University of Chicago Press.
Diamond, A. (2008).
Economics of Science, The New Palgrave
Dictionary of Economics, 2nd Edition, Basingstoke and New York: Palgrave
Macmillan
Dosi, G. (1984), Technical Change and Industrial Transformation. London:
MacMillan.
Dosi, G., Freeman, C., Nelson, R. et aI., eds.
(1988) Technical Change and Economic Theory. London: Pinter Publishers.
Eltis, W. (1984) The Classical Theory
of Economic Growth, London: Macmillan.
Gσmez-Mejνa, A. (2017) The concept of Technology in the History of Economic
Thought. From the Classics to Schumpeter, Evolutionism and today. Revista Libre Empresa,
14(2), 199-214.
Hall, B. (ed.) (2016) Economics of Research and Development,
London: Edward Elgar.
Khan, J. (2015) The Role of
Research and Development in Economic Growth: A Review, Journal of Economics Bibliography, vol.2, No3.
Lawton Smith, Η. (2002) The Regulation of Science
and Technology, Houndmills, Basingstoke,
Hampshire.
Link, A.N. and Scott, J. (2011) Public Goods, Public Gains:
Calculating the Social Benefits of Public R&D. New York NY: Oxford
University Press.
Loužek, M. (2016) The Economics of Science, Prague Economic Papers, vol. 24, No.4.
Nelson, R. (1959) The
Simple Economics of Basic Scientific Research, Journal of Political Economy,
June, pp. 297-306.
Nicolaides, P. (2013) The
Economics of Subsidies for R&D, Bruges
European Economic Research Papers, 26/2013.
Rostow, W.W. (1990). Theorists of Economic Growth from David Hume
to the Present, New York: Oxford University Press Inc.
Salvadori, N. & Panico, C. (2006). Classical, Neoclassical and Keynesian Views
on Growth and Distribution, Cheltenham: Edward Elgar Publishing
Stephan, P. (1996) The
Economics of Science, Journal of Economic
Literature, Vol. 34, No. 3.
Thirlwall, A.P. (2006) Growth and Development, New York:
Palgrave McMillan.
Vlados, H. (2019) The Conception of Innovation on the Central Theoretical Hubs
of Economic Thought, International
Journal of Social Science and Economic Research, Vol. 4, No. 11, pp. 6703-6731
Weintraub, R. (2020)
Science Studies and Economics: An Informal History, CHOPE Working Paper No. 2020-05
Zamora Bonilla, J. (2012)
The Economics of Scientific Knowledge, in Mäki, U.,
ed., Philosophy of Economics. London
– New York: Elsevier, pp. 823–862.
Primary Sources
Kondratieff, N. (1925) [1984] The Long Wave Cycle, transl. by G. Daniels and E. P Dutton, New
York: Richard and Snyder.
Marx, K. (1956) Capital, vol. II, Moscow: Progress
Publishers. English translation of Das Kapital, vol. II, edited by F. Engels
(1885), Hamburg: Meissner.
Ricardo, D. (1951) On
the Principles of Political Economy and Taxation, 1st edn
1817, 3rd edn 1821. In vol. I of The Works and
Correspondence of David Ricardo, edited by Piero Sraffa with the
collaboration of Maurice H. Dobb, Cambridge: Cambridge University Press.
Schumpeter, J. (1934)
[2004] The Theory of Economic Development,
Cambridge, Mass. Cambridge University Press.
Schumpeter, J, (1942) Capitalism, Socialism and Democracy, New
York: Harper & Brothers.
Smith, A. (1976) An
Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations, first
published in 1776, The Glasgow Edition
of the Works and Correspondence of Adam Smith, two vols., Oxford: Oxford
University Press.
Economics Texts
Screpanti, E. and Zamagni, S. (2005), An
Outline of the History of Economic Thought, Oxford: Clarendon Press.
Stiglitz, J. and Walsh, C.
(2006) Economics, New York: Norton.
Stiglitz, J.
(1992) Οικονομική
του Δημόσιου
Τομέα, Αθήνα:
Κριτική.
Varian, H. (2014) Intermediate Microeconomics, New York:
Norton.
References in Greek
Ν.
Βερναρδάκης (2006) Οικονομική
της
Τεχνολογίας (Α
τόμος), Αθήνα:
Εκδ. Τυπωθήτω.
Αθήνα.
Δρακόπουλος,
Σ. και
Καραγιάννης,
Α. (2003) Ιστορία
Οικονομικής
Σκέψης: Μια
Επισκόπηση,
Εκδ., Αθήνα:
Κριτική.
Δρακόπουλος,
Σ. (2018) Εισαγωγή
στις Αρχές της
Σύγχρονης
Οικονομικής,
Αθήνα:
Παπαζήσης.
Ψαχαρόπουλος,
Γ. (1999) Η
Οικονομική της
Εκπαίδευσης,
Αθήνα:
Παπαζήσης.
ΕΑΡΙΝΟ
ΕΞΑΜΗΝΟ 2021-2022
Μεταπτυχιακό
Μάθημα (ΙΦΕΤ, STS)
https://eclass.uoa.gr/courses/PHS453/
ΘΕΜΑΤΑ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Σταύρος
Δρακόπουλος,
Γεώργιος
Γκότσης,
Ιωάννης Κατσελίδης
Σύνοψη:
Το σεμινάριο
χωρίζεται σε
τρεις ξεχωριστές
ενότητες που
εστιάζουν στις
ιστορικές και
μεθοδολογικές
διαστάσεις της
οικονομικής ως
αυτόνομης
επιστήμης. Η
πρώτη ενότητα
σκοπεύει να
δώσει μια
επισκόπηση της
ιστορίας των
οικονομικών
ιδεών, από την
αρχαία και τη
μεσαιωνική έως
την πρώιμη
σύγχρονη
οικονομική
σκέψη και την
κλασική
πολιτική
οικονομία. Η
δεύτερη
ενότητα
διερευνά τις
μεθοδολογικές
αντιπαραθέσεις
που συνοδεύουν
την άνοδο των
Οικονομικών ως
ενός αυτόνομου
και καλά διαρθρωμένου
ακαδημαϊκού
κλάδου.
Εξετάζεται
επίσης διεξοδικά
η ιδιαίτερη
σχέση των
Οικονομικών με
άλλους
γνωστικούς τομείς
όπως η φυσική, η
βιολογία και η
ψυχολογία. Τέλος,
το τρίτο μέρος
διερευνά ένα
σύνολο
σύγχρονων
κριτικών
προσεγγίσεων
που επιδιώκουν
να αμφισβητήσουν
καθιερωμένα
παραδείγματα
και παραδόσεις
οικονομικής
συλλογιστικής
που συναντούμε
στο κυρίαρχο
ρεύμα των
οικονομικών.
Πεδία Εργασιών
Part I: Prof. George Gotsis
Emergence and historical development of early economic ideas
Fitzgerald, J.T. (2019).Early Greek economic thought. In: D.B. Hollander,
T.R. Blanton and J.T. Fitzgerald (eds.), The extramercantile
economies of Greek and Roman cities: New perspectives on the economic history
of classical antiquity (pp. 29-50).London and New
York: Taylor and Francis.
Leshem, D. (2016). Retrospectives: What did the ancient Greeks mean by oikonomia? Journal of Economic Perspectives, 30(1): 225-231.
Bitros, G.C. and Karayiannis, A.D. (2010).Morality, institutions and the wealth of nations: Some
lessons from ancient Greece. European Journal of Political Economy, 26(1):
68-81.
Perrotta, C. (2003). The legacy of the past: Ancient economic thought on wealth and development. European Journal of the History of Economic Thought, 10(2): 177-229.
Zhao, X. and Drechsler, W. (2018).Wang Anshi's economic reforms: Proto-Keynesian economic policy in Song dynasty China. Cambridge Journal of Economics, 42(5): 1239-1254.
Sun, G.Z. (2014).The economics of the division of labour in early Chinese literature: With particular comparison to the ancient Greek thought. The European Journal of the History of Economic Thought, 23(1): 102-126.
Monsalve; F. (2010).Economics
and Ethics: Juan de Lugo's theory of the just price, or the responsibility of
living in society. History of Political Economy 42 (3): 495–519.
Santori, P. (2020).Donum, exchange and common good in Aquinas: the dawn of civil economy. The European Journal of the History of Economic Thought, 27(2): 276-297.
Porta, Pier Luigi (2018).From Economia Civile to Kameralwissenschaften. The line of descent from Genovesi to Beccaria in pre-Smithian Europe, The
European Journal of the History of Economic Thought, 25(4): 531-561.
Dal Degan,
F. (2018).Beyond virtues and vices: Antonio Genovesi's and Adam Smith's “science of relationships”.
European Journal of the History of Economic Thought, 25(4): 562-581.
Pabst, A. (2018).Political
economy of virtue: Civil economy, happiness and public trust in the thought of
Antonio Genovesi. European Journal of the History
of Economic Thought, 25(4): 582-604.
Pabst, A. and Scazzieri;
R. (2019).Virtue, production, and the politics of
commerce: Genovesi’s “Civil Economy” Revisited. History
of Political Economy 51 (4): 703–729.
Regent, N. (2020).Guicciardini and economic (in)equality. The
European Journal of the History of Economic Thought, 27(1): 49-65.
Musso, P. (2017).Religion
and political economy in Saint Simon, The European Journal of the History of
Economic Thought 24(4): 809-827.
Sato, S. (2022).Rethinking Burke and Smith: Political economy and
foundations of industry. The European Journal of the History of
Economic Thought, DOI: 10.1080/09672567.2021.1914699.
Sabbagh, G. (2022).The first appearances of Quesnay in German: About
Sinophilia, Sweden and the politics of Physiocracy, The European
Journal of the History of Economic Thought, DOI: 10.1080/09672567.2021.1893779.
Susato, R. (2019).How
Rousseau read Hume’s Political Discourses: hints of unexpected agreement
in their views of money and luxury. The European Journal of the History of
Economic Thought. 26(1): 23-50.
Marynel Ryan Van Zee (2014).“Self-Interest ennobled”: The family in German Political
Economy. History of Political Economy 46 (4): 641–675.
Part II: Prof. Stavros Drakopoulos
Topics in the history and
methodology of economics: The construction of economics as a distinct and
autonomous scientific field
Hühn, M.P. (2019).Adam
Smith’s philosophy of science: Economics as moral imagination. Journal of
Business Ethics, 155(1): 1–15.
Philippe Légé (2018).History, utility and liberty: John Stuart Mill's critical examination of Auguste Comte. The European Journal of the History of Economic Thought, 25(3): 428-459.
Suprinyak, Carlos Eduardo and Thiago Dumont
Oliveira (2018).Economists, social scientists, and the
reconstruction of the world order in interwar Britain. The European Journal
of the History of Economic Thought, 25(6): 1282-1310.
3 Economics and humanities: an
ambivalent relationship (Οικονομική και Ανθρωπιστικές επιστήμες: μια αμφιλεγόμενη σχέση).
3.1. Economics and Theology
Clark, C.M.A. (2019).Catholicism and economics: Towards a “Deeper reflection on
the nature of the economy and its purposes”. American Journal of Economics
and Sociology, 78(2): 409-441.
Johnston, C.F. (2019).A protestant rethinking of economics for a healthier world. American Journal of Economics and Sociology, 78(2): 363-408.
Snooks, G.D. (2020).What
can historical analysis contribute to the science of economics? In: Snooks, G.D (ed.), Historical analysis
in economics (pp. 1-28).London and New York: Taylor and Francis.
Goodwin, C.D. (2016) Economics and
psychology: Why the great divide? History of Political Economy, 48;
71-169.
Lewin, S. (1996). ‘Economics and
psychology: lessons for our own day from the early Twentieth Century’. Journal
of Economic Literature, Vol. XXXIV: 1293-1323.
McMaster, R. (2011).
“Neuroeconomics: A Skeptical View,” Real-World Economics Review 58:
113–125.
Geary; D. (2010).Economics
and Sociology: From complementary to competing perspectives. History of
Political Economy 42 (Suppl_1): 291–314.
Steiner, P. (2019).Altruism, sociology and the history of economic thought. The European Journal of the History of Economic Thought, 26(6): 1252-1274.
Drakopoulos, S. and Katselidis,
I. (2015).From Edgeworth to Econophysics: A Methodological
Perspective,
Journal of Economic Methodology, 22(1): 77-95.
Luperi, M.M.S. (2017).The
impacts of the early 20th century physics and mathematics crisis on
contemporary economics discourse. Revista De
Economia Politica, 37(4): 734-754.
Pack, S.J. and Schliesser,
E. (2018).Adam smith, natural movement and physics.
Cambridge Journal of Economics, 42(2): 505-521.
Patalano, R. (2020).Ferdinando Galiani’s Newtonian social mathematics. Journal of the History of Economic Thought, 42(3): 357-383.
Luz, M. and Fracalanza,
P. (2013).From T(h)e(le)ology to evolution: The
typological legacy and the Darwinian possibility of economic theorizing.
Journal of Economic Issues, 47(1): 193-218.
Remoff, H. (2016).Malthus,
Darwin, and the descent of economics. American Journal of Economics and
Sociology, 75(4): 862-903.
Part ΙΙΙ: The construction of alternative
economic discourses: Non-mainstream trends in contemporary economic thought
1.1 J.M. Keynes’ Economic Thought (H οικονομική Σκέψη του Κέυνς)
Carabelli, A M and M A
Cedrini (2014) ‘Keynes’s General Theory, Treatise on
Money and Tract on Monetary Reform: different theories, same methodological
approach’, European Journal of the History of Economic Thought, 21 (6):
1060-84.
Drakopoulos, S. A. (19920 Keynes's Economic
Thought and the Theory of Consumer Behaviour", Scottish Journal of
Political Economy, Vol.39, No 3.
1.2. Marx's theory of economic crisis (Η Μαρξική θεωρία των οικονομικών κρίσεων)
Stuart Easterling (2003) Marx's
theory of economic crisis, International Socialist Review, Issue 32, November–December
2003.
Earl P. (2016), «The Evolution of
Behavioural Economics», In: Roger Frantz (ed.) 2016, Handbook of
Behavioural Economics, London, Routledge, 5-17.
Frantz, R. (2004). The behavioral economics
of George Akerloff and Harvey Leibenstein’,
Journal of Socio-Economics, 33: 29-44.
1.4. A review of critical
approaches (Επισκόπηση κυριοτέρων κριτικών προσεγγίσεων)
Van t’ Klooster,
J. (2022).Marginalism and
scope in the early Methodenstreit. Journal
of the History of Economic Thought, doi:10.1017/S1053837220000413.
Urbina, D.A. and Ruiz-Villaverde, A. (2019).A critical review of homo economicus from five approaches. American Journal of Economics and Sociology, 78(1): 63-93.
2.1. American institutionalism: Institutions, politics and conspicuous consumption (Η Αμερικανική θεσμική σχολή: θεσμοί, πολιτική και επιδεικτική κατανάλωση).
Broda, Philippe (2021) Institutions,
economy and politics: the debate between Commons and North, The
European Journal of the History of Economic Thought, 28(3): 419-435.
Katselidis,
I.A. (2019).Institutions, policy and the labour market: The contribution of the old institutional
economics. Economic Thought, 8(2):13-30.
Papageorgiou, T., Katselidis,
I. and Michaelides, P.G. (2013).Schumpeter,
Commons, and Veblen on institutions. American Journal of Economics and
Sociology, 72(5): 1232-1254.
Wisman, J.D. (2019).Adam
Smith and Thorstein Veblen on the pursuit of status through consumption versus
work. Cambridge Journal of Economics, 43(1): 17-36.
2.2. Feminist economics (Η Οικονομική του φύλου:-φεμινιστικά οικονομικά)
Agenjo-Calderón, A. and Gálvez-Muñoz, L. (2019).Feminist
economics: Theoretical and political dimensions. American Journal of
Economics and Sociology, 78(1): 137-166.
Davis, J.B. and R. McMaster (2020).A road not taken? A brief history of care in economic thought. The European Journal of the History of Economic Thought, 27(2): 209-229.
Crespo, R. F. and Mesurado, B. (2015). Happiness economics, eudaimonia and
positive psychology: From happiness economics to flourishing economics. Journal
of Happiness Studies: An Interdisciplinary Forum on Subjective Well-Being,
16(4): 931–946.
Bruni, L. and Sugden,
R. (2013). Reclaiming virtue ethics for economics. Journal of Economic
Perspectives, 27(4): 141-164.
2.4. Μetaphors, rhetoric and their role in shaping
the language of Economics (Η οικονομική ρητορική και ο ρόλος της στη διαμόρφωση της γλώσσας των Οικονομικών).
Fiori, S. (2019).Nature
and labour: Theoretical approaches and metaphors of
wealth before Adam Smith. The European Journal of the History of Economic
Thought, 26(6): 1153-1186.
Nelson, R.H. (2019).Economic religion and the worship of progress. American Journal of Economics and Sociology, 78(2): 319-362.
(East Asian economic thought)
Drechsler, W. (2019). The reality
and diversity of Buddhist economics. American Journal of Economics and
Sociology, 78(2): 523-560.
Leonard, R. (2019). E.F. Schumacher
and the making of “Buddhist economics” 1950 – 1973. Journal of the
History of Economic Thought, 41(2): 159-186.
(Indian economics)
Bach, M. (2021).A
win-win model of development: How Indian economics redefined universal
development from and at the margins, 1870–1905. Journal of the History
of Economic Thought, 43(4): 483-505.
(Islamic and ottoman
thought)
Kilinçoğlu, D. (2019).The
dawn of Ottoman popular political economy: The Turkish translations of Otto Hübner’s der kleine Volkswirth. Journal of the History of Economic
Thought, 41(3): 351-367.
(Soviet political economy)
Ananyin, Oleg and Denis Melnik
(2019). “Commodity Sui Generis”: The discourses of Soviet political economy of
socialism. History of Political Economy 51 (S1): 75–99.
(Challenging capitalism)
Waterman, A.M.C. (2021).Against “Capitalism”: Eugene McCarraher
on “The Enchantments of Mammon”: A Review Essay. The European Journal
of the History of Economic Thought, 28(6): 1044-1054.
.
Προηγούμενα έτη
ΕΑΡΙΝΟ
ΕΞΑΜΗΝΟ 2015-2016. 2017-2018, 2019-2020
Μεταπτυχιακό
Μάθημα
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, 18ΟΣ
-20ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ
(Συνδιδασκαλία
με Μ. Πατηνιώτη)
Περίγραμμα
(εδώ)
Μάθημα
11: Οι
κοινωνικές και
οικονομικές
επιστήμες Ι
Προς το τέλος του 18ου αιώνα εμφανίζονται οι πρώτες προσπάθειες για συστηματική-επιστημονική μελέτη των κοινωνικών και πιο συγκεκριμένα, των οικονομικών φαινομένων. Η κλασική σχολή Πολιτικής Οικονομίας είναι το κύριο παράδειγμα αυτής της προσπάθειας. Οι Adam Smith, D. Ricardo, T. Malthus, J. S. Mill και K. Marx είναι οι πιο σημαντικοί εκπρόσωποι της κλασικής σχολής. Θα παρουσιασθούν τα βασικά θεωρητικά στοιχεία της σχολής όπως η θεωρία της αξίας και η θεωρία οικονομικής ανάπτυξης. Έμφαση θα δοθεί στην μεθοδολογική προσέγγιση των κλασικών και ιδιαίτερα στο επιστημολογικό πρότυπο. Θα εξεταστεί επίσης, η επιρροή των φυσικών επιστημών στη διαμόρφωση της μεθοδολογίας της κλασικής οικονομικής.
Βιβλιογραφία
Backhouse, R. (2009), Η
εξέλιξη της
Οικονομικής
Σκέψης από την
Αρχαία Ελλάδα
μέχρι σήμερα,
Αθήνα, Κριτική.
Blaug, M. 1997 [1980], The Methodology of Economics, Cambridge:
Cambridge University Press
Boumans, M. and Davis, J. (2010) Economic
Methodology, New York: Palgrave Macmillan.
Δρακόπουλος,
Σ., Γ. Γκότσης και
Κ. Γριμάνη (2015), Μεθοδολογία
Κοινωνικών και
Οικονομικών
Επιστημών: Μία
Εισαγωγή,
Ελληνικά
Ακαδημαϊκά
Ηλεκτρονικά
Συγγράμματα,
Αθήνα.
Δρακόπουλος,
Σ. και
Καραγιάννης,
Α. (2003), Ιστορία
Οικονομικής
Σκέψης: Μια
Επισκόπηση,
Εκδ. Κριτική, Αθήνα.
Καραγιάννης,
Α. (1995), Ιστορία
Οικονομικής Μεθοδολογίας, Αθήνα: Interbooks.
Screpanti,
E. and Zamagni, S. (1993), An Outline of the History of Economic Thought, Oxford: Clarendon
Press.
Μάθημα
12: Οι
κοινωνικές και
οικονομικές
επιστήμες ΙΙ
Την δεκαετία του 1870 εμφανίζεται η πρώτη γενιά της Οριακής σχολής (μαρτζιναλιστές) με κύριους εκπροσώπους τους W. S. Jevons, L. Walras και C. Menger. Η εισαγωγή της υποκειμενικής θεωρίας της αξίας, η συστηματική χρήση μαθηματικών και η σταδιακή διαμόρφωση ενός υποδείγματος ατομικής οικονομικής συμπεριφοράς (Homo Economicus), ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της σχολής. Η δεύτερη γενιά της Οριακής σχολής (κυρίως οι F. Y. Edgeworth, V. Pareto, και I. Fisher) που εμφανίζεται στα τέλη του 19ου αιώνα, ακολουθεί ακόμη περισσότερο τη φορμαλιστική μεθοδολογία και υιοθετεί ανοιχτά το επιστημολογικό πρότυπο των φυσικών επιστημών για την οικονομική. Παρόμοιες εξελίξεις παρατηρούνται και σε άλλες κοινωνικές επιστήμες. Εκτός από τα παραπάνω, θα εξεταστεί και η επίδραση της μεθοδολογίας των φυσικών επιστημών και του θετικισμού στην μεθοδολογία των κοινωνικών και οικονομικών επιστημών κατά την ίδια περίοδο.
Caldwell, B.J. (2013),
“Of Positivism and the History of Economic Thought”, Southern Economic Journal, 79(4), 753-767.
Drakopoulos, S.A.
(2015), “The Physics Scientific Ideal in the Works of Edgeworth and Fisher” in
G. Bitros and N. Kyriazis (eds.),
Essays in Contemporary Economics, New
York: Springer, pp.31-43.
Mirowski, P.
(1984), “Physics and the ‘marginalist revolution”, Cambridge Journal of Economics, 8: 361-379.
Mirowski, P.
(1989), More
heat than light: Economics as Social Physics, Physics as Nature’s Economics.
Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Schabas, M. (1990),
A World Ruled by Number. William Stanley Jevons and the Rise of
Mathematical Economics. Princeton: Princeton University Press.
Turk, M. (2012), “The Mathematical Turn in
Economics: Walras, the French Mathematicians, and the Road not Taken”, Journal
of the History of Economic Thought, 34(2): 149-167.
Weintraub, E.R (2002), How Economics Became a Mathematical Science.
Durham, NC and London: Duke University Press.
ΤΜΗΜΑ Μ.Ι.Θ.Ε.
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Σ. ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΩΡΙΑ
ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Α. Η Ιστορική Εξέλιξη της Θεωρίας της Ορθολογικής Συμπεριφοράς
Κλασσική Σχολή
Οριακή Σχολή και Νεοκλασική
Σύγχρονες τάσεις
Β. Θεωρία οικονομικών αποφάσεων
Στην ζήτηση/ καταναλωτή
Στην επιχείρηση/ επιχειρηματία
Στον δημόσιο τομέα
Γ. Ετερόδοξες Θεωρίες λήψης αποφάσεων
Ικανοποίηση έναντι μεγιστοποίησης
Κοινωνικές και ψυχολογικές διαστάσεις στην λήψη οικονομικών αποφάσεων
Δ. Εφαρμογές και παραδείγματα ετερόδοξων θεωρήσεων στην λήψη οικονομικών αποφάσεων
Ε. Συμπεράσματα- ανακεφαλαίωση
Γέμτος,Π. 1987. Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών, Παπαζήσης, Αθήνα.
Δρακόπουλος, Σ., Καραγιάννης, Α.Δ. 2003. Ιστορία της Οικονομικής Σκέψης: Μια Επισκόπηση, .εκδ. Κριτική, Αθήνα.
Dennis, K. (ed.) 1998. Rationality in
Economics: Alternative Approaches. London: Kluwer.
Earl, P. 1986. Lifestyle Economics. Brighton:
Wheatsheaf.
Drakopoulos, S. 1989. "The Historical
Perspective of the Problem of Interpersonal Comparisons of Utility", Journal
of Economic Studies, Tομ. 16, σσ. 35-51.
Drakopoulos, S. 1991. Values and Economic Theory, Aldershot: Gower-Avebury.
Drakopoulos, S. 1994. Hierarchical Choice in Economics, Journal of
Economic Surveys, 18,
Drakopoulos, S. 1996.
Toward a Hierarchical Approach to Trade Union Behaviour, Economic Notes,
25.
Drakopoulos, S. and Theodossiou, 1997. Job Satisfaction and Target Earnings, Journal
of Economic Psychology, 18.
Drakopoulos,S. Karayiannis,A.D. 1999. "Towards an Economic
approach to Imperfect Meritocracy", Bulletin of Economic
Research, Τομ. 51, No 2, σσ. 151-162.
Drakopoulos,S. Karayiannis,A.D. 2004. "The Historical Development of Hierarchical Behavior
in Economic Thought", Journal of the History of Economic Thought, Τομ,
26, Νο 3, σσ.
363-378
Frank, R. 1997. The
Frame of Reference as a Public Good, Economic Journal,
107,pp.1832-47.
Hargreaves Heap S. et al 1992. The Theory of Choice: A Critical Guide. Oxford: Blackwell.
Hausman, D. 1984. The Philosophy of
Economics. Cambridge: CUP.
Hollis, M. and Nell, E. 1975. Rational
Economic Man. London: CUP.
Καραγιάννης
,Α.Δ. 2001. Οικονομική
Μεθοδολογία:
Ιστορική
Ανάλυση, Εκδόσεις
Κριτική, Αθήνα.
Καραγιάννης,Α.Δ.2002.Η Χαμένη
Αθωότητα της
Οικονομικής
Πολιτικής, εκδ. Γ. Μπένου.
Karayiannis, A.D. 1995. "Imperfect Meritocracy and Inefficiency", Rivista
Internazionale di Scienze Economiche e Commerciali, Τομ. 42, No 4 Απρίλιος σσ.241-255.
Karayiannis, A.D. 2001."Behavioural
assumptions in Nassau Senior's economics", Contributions to Political Economy, Τομ.
20, σσ.
17-29.
Koutsoyiannis, A. 1979. Modern Microeconomics.
London: Macmillan.
Kroeber-Riel, W. 1971. Constructs and Empirical Basis in Theories of
Economic Behaviour. Theory and Decision, 1.
Lindbeck, A. (1997) Incentives and Social
Norms in Household Behavior, American Economic
Review Papers and Proceedings, 87, pp.37D-77.
Lutz, M. and Lux, K. 1988. Humanistic
Economics. New York: Bootstrap Press.
Maki, U. and Knusden,
C (eds) 1993. Rationality, Institutions and Economic Methodology, London:
Routledge.
Mosley, P. 1976.
Towards a "Satisficing" Theory of Economic Policy, Economic
Journal, 86.
Robbins, L. 1932. An Essay on the Nature and
Significance of Economic Science. London: Macmillan.
Schumpeter, J. 1954. History
of Economic Analysis, London: Unwin Hyman,
Screpanti,E., Zamagni,S. 2003. Η Ιστορία της
Οικονομικής
Σκέψης, Αθήνα,
Τυπωθήτω-Γιώργος
Δαρδανός.
Simon, H. 1957. Models
of man: Social and Rational, New York: Wiley.
Simon, H. 1959.
Theories of Decision making in Economic and Behavioural Sciences.American Economic Review, 49.
Tversky, A. 1969. Intransitivity of
Preferences, Psychological Review, 76.
Τσουλφίδης, Λ. 2004. Ιστορία Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής, εκδ. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Πανεπιστήμιο
Θεσσαλίας
Τμήμα
Οικονομικών
Επιστημών
Πρόγραμμα
Μεταπτυχιακών
Σπουδών
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΑΝΑΛΥΣΗ
Εβδομάδες
2-3η
Θεωρία καταναλωτή (παρουσίαση)
Θέματα
1. Αξιωματική θεωρία αποφάσεων και μεγιστοποίηση. Συνάρτηση ζήτησης. Παραδείγματα εφαρμογών: θεωρία επιχείρησης, θεωρία συνδικάτων.
2. Κριτικές του ορθόδοξου υποδείγματος καταναλωτή. Έθιμα, συνήθειες, κανόνες, νόρμες . Ενδείξεις από συγγενείς κοινωνικές επιστήμες .
3. Ετερόδοξες Θεωρίες: Ιεραρχική θεωρία αποφάσεων και συνέπειες υποδείγματος για θεωρία καταναλωτή και ζήτησης; Θεωρία συνδικάτων; Θεωρία εργασιακής ικανοποίησης.
Ενδεικτική
ειδική
βιβλιογραφία
Dennis, K. (ed.) (1998). Rationality
in Economics: Alternative Approaches, London: Kluwer.
Drakopoulos, S. (1994). Hierarchical
Choice in Economics, Journal of Economic Surveys, vol.18.
Drakopoulos, S., & Karayiannis,
A. (2004). The historical development of hierarchical behaviour in economic
thought. Journal of the History of Economic Thought, 26, 363-378.
Earl, P. (1990). Economics and Psychology: A Survey, The Economic Journal,
vol.100.
Hargreaves Heap S. et al (1992). The
Theory of Choice: A Critical Guide. Oxford: Blackwell
Lavoie, M. (2004). Post-Keynesian consumer theory: Potential synergies
in consumer research and economic psychology. Journal of Economic Psychology, vol.25.
Δρακόπουλος,
Σ. (2001)
Ορθολογικότητα
και Οικονομική
Επιστήμη, Νεύσις,
τομ. 10, σσ. 129-142.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (2014)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΥΣΤΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Α. Προϋποθέσεις για τη χορήγηση συστατικής επιστολής είναι:
· Βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος με επτά (7) σε δύο τουλάχιστον μαθήματα με οικονομικό περιεχόμενο (συμπεριλαμβάνεται και η πτυχιακή εργασία).
· Βαθμός πτυχίου μεγαλύτερος ή ίσος με έξι και μισό (6,5) (κατ’ εκτίμηση εφόσον δεν έχετε αποφοιτήσει).
Β. Αν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, μπορεί να σας χορηγηθούν μέχρι τέσσερις συστατικές επιστολές.
Γ. Απαραίτητα δικαιολογητικά και πληροφορίες:
· Αναλυτική βαθμολογία
· Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
· Τίτλος του ΜΠΣ που σας ενδιαφέρει
· Ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση όπου θα πρέπει να αποσταλεί η επιστολή. Σε περίπτωση που ο παραλήπτης θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί μου, παρακαλώ να με ενημερώσετε σχετικά.
Διάφορα
ΑΚΑΔΗΜΙΑ
ΠΛΑΤΩΝΟΣ
Σημειώσεις:
1) Περίγραμμα
Οριακής Σχολής
2) Θεωρία
ΟρθολογικώνΑποφάσεων
Ενδεικτική
ειδική
βιβλιογραφία
Dennis, K. (ed.) (1998). Rationality
in Economics: Alternative Approaches, London: Kluwer.
Drakopoulos, S. (1994). Hierarchical
Choice in Economics, Journal of Economic Surveys, vol.18.
Δρακόπουλος,
Σ. (2001)
Ορθολογικότητα
και Οικονομική
Επιστήμη, Νεύσις,
τομ. 10, σσ. 129-142.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΕΙΣ ΜΝΗΜΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
ΑΝΑΣΤ.
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
15ο
Συνέδριο
Ελλήνων
Ιστορικών
Οικονομικής
Σκέψης (ΑΠΘ, 14-15,
Ιουνίου, 2013)
17ο
Συνέδριο
Ελλήνων
Ιστορικών
Οικονομικής Σκέψης
(ΠΑΝΕΠ.
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, 5-6,
Ιουνίου, 2015)
ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘ. Α. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ