Κωνσταντίνος Μυλωνάς

Καθηγητής

Τμήμα Ψυχολογίας

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

Δημοσιεύσεις σε Tόμους επιλεγμένων εργασιών με κριτές και, σε συλλογικούς Tόμους με επιμελητές

·        Δανασσής-Αφεντάκης, Α., Μιχάλης, Α,. Μυλωνάς, Κ., Σπανός, Γ. & Φουντοπούλου, Μ-Ζ. (2001). Το επίπεδο γλωσσικής επάρκειας των μαθητών του Λυκείου. Στο Γ. Σπανός και Ε. Φρυδάκη (Επιμ.), Γλώσσα και Λογοτεχνία στην Εκπαίδευση (σελ. 375-406). Αθήνα: Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν.

·        Γεώργας, Δ., Χαντζή, Α., Γκαρή Αικ., Μυλωνάς, Κ., Αμπακούμκιν, Γ., Ντάλλα, Μ., Ανδρεοπούλου, Σ. Βούτσινος, Γ. & Τζέπογλου, Σ. (2002). Διερεύνηση της Εθνικής και Ευρωπαϊκής Ταυτότητας, των αξιών και των στάσεων απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση των βασικών ομάδων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο Α. Βερέβη (Επιμ.) Το Έργο "Ερευνα" 1997-2000: Συνοπτική παρουσίαση (σελ. 412-421). Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας.

·        Georgas, J., Paraskevopoulos, I.N., Besevegis, E., Giannitsas, N. & Mylonas, K. (2003). "Greece". In J. Georgas, L.G. Weiss, F.J.R. van de Vijver & D.H. Saklofske (Eds.), Culture and Children's Intelligence: Cross-cultural analysis of the WISC-III, pp. 199-214. San-Diego, CA: Academic Press.

·        Van de Vijver, F.J.R., Mylonas, K., Pavlopoulos, V. & Georgas, J. (2003). Methodology for combining the WISC-III datasets. In J. Georgas, L.G. Weiss, F.J.R. van de Vijver & D.H. Saklofske (Eds.), Culture and Children's Intelligence: Cross-cultural analysis of the WISC-III, pp. 265-276. San-Diego, CA: Academic Press.

·        Γεώργας, Δ., Γκαρή, Αικ., & Μυλωνάς, Κ. (2004). Σχέσεις με Συγγενείς στην Ελληνική Οικογένεια. Στο Λ. Μουσούρου και Μ. Στρατηγάκη (Επιμ.) Ζητήματα Οικογενειακής Πολιτικής (σελ. 189-225). Αθήνα: Gutenberg.

·        Georgas, J., Mylonas, K., Gari, A. & Panagiotopoulou, P. (2004). Families and Values in Europe. In W. Arts & L. Halman (Eds.), European values at the end of the millennium, (pp. 167-204). Leiden: Brill Academic Publishers.

·        Georgas, J., Bafiti, T., Mylonas, K., & Papademou, L. (2005). Families in Greece. In J.L. Roopnarine & U.P. Gielen (Eds.), Families in Global Perspective, (pp.207-224). Boston: Allyn & Bacon.

·        Georgas, J. & Mylonas, K. (2006). Cultures are like all other cultures, like some other cultures, like no other culture. In U. Kim, K.S. Yang & K.K. Hwang (Eds.), Indigenous and Cultural Psychology: Understanding People in Context (pp. 197-221). New York: Springer.

·        Γκαρή, Α., & Μυλωνάς, Κ. (2006). Οικογένεια διπλής σταδιοδρομίας: μελέτη των ενδοοικογενειακών σχέσεων ζευγαριών και της αυτοεκτίμησης και αυτοαντίληψης παιδιών και προεφήβων. Στο Μ. Μαλικιώση-Λοΐζου, Δ. Σιδηροπούλου-Δημακάκου, & Γ. Κλεφτάρας (Επιμ.) Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στις Γυναίκες (σελ. 303-327). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.  

·        Γκαρή, Α., Μυλωνάς, Κ., & Δαβίδ-Σπανοπούλου, Α. (2006). Η ελληνική οικογένεια διπλής σταδιοδρομίας: Ενδοοικογενειακές σχέσεις και σχολική προσαρμογή μαθητών-παιδιών σχολικής ηλικίας. Στο Χ. Παπαηλιού, Γ. Ξανθάκου, & Σ. Χατζηχρήστου (Επιμ.) Εκπαιδευτική Σχολική Ψυχολογία (σελ. 153-168). Αθήνα: Ατραπός.  

·        Mylonas, K., Gari, A., Giotsa, A., Pavlopoulos V. & Panagiotopoulou, P. (2006). "Greece". In J. Georgas, J.W. Berry, F.J.R. van de Vijver, C. Kagitcibasi, and Y.H. Poortinga, (Eds.), Families Across Cultures: A 30-Nation Psychological Study (pp. 344-352). New York: Cambridge University Press.

·        van de Vijver, F.J.R., Mylonas, K., Pavlopoulos V. & Georgas, J. (2006). Results: cross-cultural analyses of the family. In J. Georgas, J.W. Berry, F.J.R. van de Vijver, C. Kagitcibasi, and Y.H. Poortinga, (Eds.), Families Across Cultures: A 30-Nation Psychological Study (pp. 126-185). New York: Cambridge University Press.

·        Mylonas, K., Pavlopoulos, V., & Georgas, J. (2008).  Multilevel Structure Analysis for Family-Related Constructs. In F.J.R. van de Vijver, D.A. van Hemert & Y.H. Poortinga (Eds.) Multilevel Analysis of Individuals and Cultures (pp. 345-377). New York: Lawrence Erlbaum Associates.

·        Μπεζεβέγκης, Ηλ., Παυλόπουλος, Β., & Μυλωνάς, Κ. (2008). Κοινωνικο-δημογραφικοί παράγοντες της μετανάστευσης. Στο Ηλ. Γ. Μπεζεβέγκης (Επιμ.) Μετανάστες στην Ελλάδα: επιπολιτισμός και ψυχοκοινωνική προσαρμογή (σελ. 38-53). Αθήνα: Εκδόσεις ΙΜΕΠΟ.

·        Gari, A., Panagiotopoulou, P., & Mylonas, K. (2009). Social axioms in Greece: Etic and emic dimensions and their relationships with locus of control. In K. Leung & M. H. Bond (Eds.), Psychological Aspects of Social Axioms. Understanding global belief systems (pp. 197-216). New York: Springer Science.

·        Mylonas, K. (2009). Reducing Bias in Cross-Cultural Factor Analysis through a Statistical Technique for Metric Adjustment: Factor Solutions for Quintets and Quartets of Countries. In A. Gari and K. Mylonas (Eds.), Quod Erat Demonstrandum: From Herodotus' Ethnographic Journeys to Cross-Cultural Research, pp. 159-168. Athens: Pedio Books Publishing.

·        Gari, A., Mylonas, K., & Panagiotopoulou, P. (2009). Dimensions of Social Axioms and Alternative Country-Clustering Methods. In A. Gari and K. Mylonas (Eds.), Quod Erat Demonstrandum: From Herodotus' Ethnographic Journeys to Cross-Cultural Research, pp. 231-243. Athens: Pedio Books Publishing.

·        Mylonas, K., Gari, A., Panagiotopoulou, P., Georgiadi, E., Valchev, V., Papazoglou, S., & Brkich, M. (2011). Bias in Terms of Culture: Work Values country-clustering for 33 European countries and Person-Job Fit factor equivalence testing for four European countries. In J. Deutch, M. Boehnke, U. Kühnen, & K. Boehnke (Eds.), Rendering borders obsolete: Cross-cultural and cultural psychology as an interdisciplinary, multi-method endeavor. Bremen, Germany: International Association for Cross-Cultural Psychology. ISBN: 978-0-9845627-2-5. Accessed via www.iaccp.org.

·        Γκαρή, Α. & Μυλωνάς, Κ. (2012). Χαρακτηριστικά που αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί σε χαρισματικούς μαθητές όταν καλούνται να τους επισημάνουν. Κεφάλαιο σε συλλογικό τόμο επίλεκτων εργασιών,  με τίτλο «Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών και εφήβων», στο Ζαφειροπούλου, Μ. (Επιμ.), Δυνατότητες και Δυσκολίες παιδιού και εφήβου: Γνωσιακές-Συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις, (σελ. 299-319). ISBN: 978-960-546-097-6. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

·        Mylonas, K., Furnham, A., Konstantinidis, E., Papazoglou, S., Divale, W., Leblebici, C., Gondim, S.,  Moniz, A., Grad, H., Alvaro, J-L., Cretu, R-Z., Filus, A., & Boski, P. (2013). The Explanations for Unemployment Scale: An eight-country study on factor equivalence. In Y. Kashima, E. Kashima, & R. Beatson (Eds.), Steering the cultural dynamics: Selected papers from the 2010 Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology. Melbourne, Australia: International Association for Cross-Cultural Psychology. ISBN: 978-0-9845627-3-2. Accessed via www.iaccp.org.

·        Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Δ., Αργυροπούλου, Αικ., & Μυλωνάς, Κ. (2015). Η Αυτοαποτελεσματικότητα στο Σχεδιασμό της Σταδιοδρομίας: Μια νέα προσέγγιση στη Θεωρία και την Πράξη της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής. Στο Σύγχρονα Θέματα Επαγγελματικής Συμβουλευτικής, Τιμητικός Τόμος για τον Ομότιμο Καθηγητή Μιχάλη Κασσωτάκη, Επιμ. Δ. Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Α. Ασβεστάς, Γ. Κουμουνδούρου, Α. Μυλωνά-Καλαβά, (σελ. 69-86). ISBN: 978-960-333-947-2. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

Επιστροφή στην αρχική σελίδα