Συντονιστής
Αθανάσιος Πρωτόπαπας
| |
Αναπληρωτής καθηγητής γνωσιακής επιστήμης στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Διευθυντής του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη».
Πτυχιούχος φυσικής Πανεπιστημίου Πατρών (1991), κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου μηχανικού (1995) και διδάκτορας γνωσιακής επιστήμης (1997) του Πανεπιστημίου Brown των ΗΠΑ. Στη διδακτορική του διατριβή εξέτασε το ρόλο του τονισμού και των συλλαβών στην αντίληψη της ομιλίας.
Έχει εργαστεί στην ανάπτυξη λογισμικού αξιολόγησης και υποστήριξης γλωσσικών, αναγνωστικών και νοητικών λειτουργιών καθώς και στην κατασκευή και στάθμιση δοκιμασιών ψυχοεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν σε μηχανισμούς μάθησης και αντίληψης του προφορικού και του γραπτού λογου σε λεξικό και υπολεξικό επίπεδο. Επίσης ασχολείται με υπολογιστικά νοητικά μοντέλα, ακουστική φωνητική, και ανάπτυξη πόρων και εργαλείων για την υποστήριξη της ψυχογλωσσολογικής έρευνας.
e-mail: protopap [@] gmail.com
|
Υποψήφιοι διδάκτορες
Αγγελική Ανδρικοπούλου
| |
Απόφοιτος του τμήματος ψυχολογίας (B.A., 2005) του αμερικάνικου κολεγίου Ελλάδος (Deree),
του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας (2007)
και του ΠΜΣ «βασική και εφαρμοσμένη γνωσιακή επιστήμη» του Πανεπιστημίου Αθηνών (2010).
Εργάζεται σε κέντρο ημερήσιας φροντίδας για παιδιά και εφήβους με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και αυτισμό.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη φωνολογική και ορθογραφική επεξεργασία του τονισμού στην ελληνική γλώσσα,
στην επεξεργασία και αναπαράσταση των σημασιολογικών χαρακτηριστικών των λέξεων στο νοητικό λεξικό,
καθώς και στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας και στις διαταραχές της ανάγνωσης.
e-mail: ang.andrikopoulou [@] gmail.com
|
Λάουρα Ζιάκα
| |
Απόφοιτος του τμήματος γερμανικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, του τμήματος ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου
και του ΠΜΣ «βασική και εφαρμοσμένη γνωσιακή επιστήμη» του Πανεπιστημίου Αθηνών (2014).
Εργάζεται σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιαζουν
στη σειριακή κατονομασία και τις εντός του έργου συνιστώσες της παρεμβολής Stroop.
e-mail: laoura.ziaka [@] yahoo.gr
|
| |
Απόφοιτος γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του York στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η μεταπτυχιακή της εργασία, υπό την επίβλεψη της Silvia Gennari, είχε θέμα το ρόλο της εμβιότητας
στην παραγωγή αναφορικών προτάσεων στην ελληνική γλώσσα.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην αναπαράσταση και
επεξεργασία των σύνθετων μορφολογικά λέξεων της ελληνικής γλώσσας στο νοητικό λεξικό.
e-mail: sonialoui [@] gmail.com
|
| |
Απόφοιτος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ της Πολυτεχνικής Σχολής
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Αφότου εργάστηκε κάποια χρόνια στην ιδιωτική και
δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγητής πληροφορικής, συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γνωσιακή Επιστήμη.
Η διπλωματική του εργασία
είχε θέμα τον πειραματικό χειρισμό της εμπλοκής διακριτών συστημάτων μνήμης σε ένα έργο
κατηγορικής μάθησης.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην
υπόθεση πολλαπλών συστημάτων μνήμης, στην λεκτικοποιήσιμη φύση της αποφαντικής γνώσης
και στους γνωσιακούς μηχανισμούς μάθησης.
e-mail: fotisfotiadis [@] gmail.com
|
Μεταπτυχιακοί φοιτητές
Μιχάλης Βίνος
| |
Απόφοιτος του τμήματος Πληροφορικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είναι φοιτητής του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η τωρινή του ερευνητική ενασχόληση αφορά στην ανάδυση σημασιολογικών ιδιοτήτων και λειτουργιών από δίκτυα παράλληλης κατανεμημένης επεξεργασίας. Άλλα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι η μελέτη των γνωσιακά δρώντων παραγόντων, θεωρούμενων ως πολύπλοκα προσαρμοστικά συστήματα, καθώς και των νοητικών χαρακτηριστικών στα βιολογικώς εμπνευσμένα υπολογιστικά συστήματα.
e-mail: michael.vinos [@] gmail.com
|
Ιλιάνα Κολοτούρα
| |
Απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού
Ιδρύματος Ηπείρου, Ιωάννινα. Βρίσκεται στο πρώτο έτος σπουδών του
μεταπτυχιακού προγράμματος «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη».
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος συμμετέχει σε ερευνητική ομάδα με
αντικείμενο την ανάπτυξη των αναγνωστικών ικανοτήτων και τη σχέση τους με
την ταχεία κατονομασία οπτικών ερεθισμάτων.
e-mail: ilikolotoura [@] gmail.com
|
Γεωργία Παπαχρήστου
| |
Απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πατρών (2006).
Είναι φοιτήτρια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη».
Εργάζεται ως λογοθεραπεύτρια σε παιδιά και ενήλικες με δυσκολίες επικοινωνίας ή/και σίτισης.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη νευροαπεικονιστική διερεύνηση της κατονομασίας και της αναγνωστικής ευχέρειας.
e-mail: gpapachrist [@] hotmail.com
|
Δημήτρης Σαγρής
| |
Ο Δημήτρης είναι μεταπτυχιακός φοιτητής του προγράμματος «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας (2000) και κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου «Αναπτυξιακές Διαταραχές της Επικοινωνίας» (2002) από το Πανεπιστήμιο της Σόφιας. Από το 2003 συνεργάζεται
με παιδιά και τα βοηθά να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που παρουσιάζουν στην επικοινωνία. Συμμετέχει στην ομάδα που διερευνά την ανάπτυξη των αναγνωστικών δεξιοτήτων και την σχέση τους με την ταχεία κατονομασία οπτικών ερεθισμάτων.
e-mail: dimsag [@] hotmail.com
|
Προπτυχιακοί φοιτητές
Μαριάννα Λεβέντη
| |
Τελειόφοιτος του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εκπονεί την πτυχιακή της εργασία με θέμα την άρρητη ορθογραφική μάθηση κατά την εκτέλεση άσχετου έργου.
e-mail: marianna_aona_11 [@] hotmail.com
|
Απόφοιτοι και παλιότερα μέλη
- Κατερίνα Καννά
- Εκπονεί τη διπλωματική της εργασία με θέμα τον εντοπισμό περιοχών γλωσσικών λειτουργιών στον εγκέφαλο με χρήση λειτουργικής μαγνητικής τομογραφίας.
- Κώστας Ούτος
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής του εργασίας, με θέμα συνδετιστικά μοντέλα ανάγνωσης μεμονωμένων λέξεων και ψευδολέξεων, ξεκίνησε διδακτορική διατριβή στο ίδιο θέμα.
- Κατερίνα Κατωπόδη
- Εκπόνησε τη διπλωματική της εργασία με θέμα την ανάπτυξη των αναγνωστικών δεξιοτήτων και τη σχέση τους με την ταχεία κατονομασία οπτικών ερεθισμάτων.
- Μίλτος Κουστουμπάρδης
- Εκπόνησε τη διπλωματική του εργασία με θέμα την άρρητη ορθογραφική μάθηση κατά την εκτέλεση άσχετου έργου.
- Κατερίνα Σκολίδη
- Εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία με θέμα την ασυμμετρία κατονομασίας σχήματος και χρώματος στην παρεμβολή Stroop.
- Βαγγέλης Σαμαράς
- Εκπόνησε τη διπλωματική του εργασία με θέμα τη συμμετρία κατονομασίας σχήματος και χρώματος στην παρεμβολή Stroop ύστερα από εξάσκηση.
- Λώρα Δημοπούλου
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την άρρητη αντιληπτική μάθηση φωνητικών κατηγοριών, εργάζεται ως καθηγήτρια σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης.
- Σοφία Τσιτσοπούλου
- Μετά την ολοκλήρωση της πτυχιακής της εργασίας, με θέμα την άρρητη ορθογραφική μάθηση κατά την εκτέλεση άσχετου έργου, συνεχίζει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του York.
- Νίκος Γιαλλούσης
- Ασχολήθηκε με την επεξεργασία τoυ λεξικού τόνου στα ελληνικά.
- Γιάννα Καραχρήστου
- Ασχολήθηκε με τον εντοπισμό γλωσσικών λειτουργιών στον εγκέφαλο.
- Αγγελική Αλτάνη
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα τη σχέση της γρήγορης κατονομασίας οπτικών ερεθισμάτων (RAN) με την ανάγνωση, συνεχίζει τις διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Alberta στον Καναδά.
- Άννα Μήτση
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την άρρητη ορθογραφική μάθηση κατά την εκτέλεση άσχετου έργου, εργάζεται ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Κατερίνα Γαλάρη
- Εκπόνησε την πτυχιακή της εργασία με θέμα την επίδραση της εμβιότητας στο χρόνο παραγωγής και τη δομή δευτερευουσών προτάσεων.
- Αντρέας Πιόκος
- Εκπόνησε την πτυχιακή του εργασία με θέμα τη συμμετρία της παρεμβολής ανάμεσα σε σχήμα και χρώμα που προκύπτει λόγω διαφορικής εξάσκησης.
- Αγαθή Ρουμελιώτη
- Ασχολήθηκε με τη σημασιολογική προέγερση σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
- Ιωάννα Κατιδιώτη
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την κατασκευή ενός συνδετιστικού μοντέλου ελληνικής ορθογραφίας, συνεχίζει τις διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του Groningen στην Ολλανδία, με θέμα την ανάπτυξη γνωσιακών μοντέλων επιτελικού ελέγχου των νοητικών διεργασιών.
- Νόρα Παναγάκη
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την αναπαράσταση του τονισμού στο νοητικό λεξικό, εργάζεται ως εκπαιδευτικός διδάσκοντας αγγλικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Δήμητρα Ιωάννου
- Μετά την ολοκλήρωση της διδακτορικής της διατριβής στο τμήμα ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Υόρκης στη Μεγάλη Βρετανία, εργάζεται ως λογοθεραπεύτρια στην Πάτρα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του γραπτού λόγου (ανάγνωση, γραφή, κατανόηση κειμένου) σε μαθητές με διαταραχές ομιλίας και λόγου. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη δημιουργία και εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων γραπτού λόγου.
- Λίτσα Χειμαριού
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την επεξεργασία ρηματικής μορφολογίας από ασθενείς με αφασία, συνεχίζει τις διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Iowa στις Η.Π.Α. Στις ερευνητικές της δραστηριότητες περιλαμβάνεται η μελέτη της παραγωγής και κατανόησης λόγου από ασθενείς με αφασία.
- Έφη Καπνουλά
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων και ψευδολέξεων, συνεχίζει τις διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Iowa στις Η.Π.Α. Στις ερευνητικές της δραστηριότητες περιλαμβάνεται ο ρόλος της γειτνίασης (neighborhood density) στη φωνολογική αναπαράσταση λέξεων και ψευδολέξεων, η ανάπτυξη λεξικού ανταγωνισμού από ψευδολέξεις, καθώς και ο ρόλος του λεξικού στην κατηγοριοποίηση φωνημάτων.
- Αρετή Κοτσολάκου
- Εκπόνησε τη διπλωματική της εργασία με θέμα το ρόλο του λεξιλογίου στην κατανόηση κειμένων.
- Γιάννης Βάγιας
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής του εργασίας, με θέμα υπολογιστικά μοντέλα διατομικών διαφορών στην παρεμβολή Stroop, συνεχίζει τις διδακτορικές σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, με θέμα την ανάδυση και εξέλιξη επικοινωνίας σε συστήματα νοημόνων οντοτήτων.
- Μίνα Μοίρου
- Εκπόνησε τη διπλωματική της εργασία με θέμα την επίδραση της εξάσκησης στην παρεμβολή Stroop.
- Κατερίνα Γριμάνη
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα την επίδραση της μορφολογικής πληροφορίας στον τονισμό κατά την ανάγνωση, συνεχίζει τις διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, με θέμα τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις των εργατικών ατυχημάτων, των επαγγελματικών νόσων, των απουσιών από την εργασία, της επαγγελματικής ικανοποίησης και της ψυχικής υγείας στην εργασία, καθώς και τους γνωσιακούς μηχανισμούς προσαρμογής που αναπτύσσουν οι εργαζόμενοι σχετικά με την σωματική και ψυχική υγεία και ασφάλεια στην εργασία.
- Σβετλάνα Γερακάκη
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα τον τονισμό στην ανάγνωση λέξεων, και μεταπτυχιακές σπουδές στη γνωσιακή νευροεπιστήμη (Attention and Language Performance, Donders Institute for Brain, Cognition, and Behaviour), συνεχίζει με διδακτορικές σπουδές στην Ολλανδία στο Max Planck Institute for Psycholinguistics με θέμα τις διατομικές διαφορές στην παραγωγή και κατανόηση ομιλίας.
- Άρτεμις Μαρκάτου
- Εκπόνησε τη διπλωματική της εργασία με θέμα την επίδραση της εξάσκησης στην παρεμβολή Stroop.
- Δήμητρα Σκοτεινού
- Μετά την ολοκλήρωση της διπλωματικής της εργασίας, με θέμα τις διατομικές διαφορές στην παρεμβολή Stroop, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του Newcastle στον τομέα της λογοθεραπείας.
|