Περισσότερες πληροφορίες για το
λογισμικό
και το βιβλίο.
ISBN 978-960-931735-1
Το ΟΛΟΤΕΧΝΟ
αποτελεί μια πρωτότυπη, ολοκληρωμένη
πρόταση για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, που
συνδυάζει ερευνητική αναζήτηση στα πλαίσια του εκπαιδευτικού
εργαστηρίου με τις ψηφιακές τεχνολογίες.
Στο ΟΛΟΤΕΧΝΟ
συμπεριλαμβάνεται το λογισμικό της εκπαιδευτικής εφαρμογής
και το εκπαιδευτικό υλικό.
Η
εκπαιδευτική εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα:
-
πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό τοπικά ή και μέσω του
διαδικτύου,
-
ταυτοποίησης των μαθητών / χρηστών κατά την είσοδό τους
στην εφαρμογή και παρακολούθηση της εργασίας τους μέσω
ψηφιακών προσωπικών φακέλων (e_portfolio),
σε αυτούς καταγράφονται οι ερευνητικές τους
δραστηριότητες με μορφή κειμένου, εικόνων – γραφημάτων,
ηχογραφήσεων ή και βίντεο δίνοντας μια εικόνα της
συνολικής πορείας και εργασίας τους και όχι μόνο του
αποτελέσματος,
-
παράλληλης χρήσης εφαρμογών που συμπληρώνουν την
Εκπαιδευτική διαδικασία (προγράμματα λήψης, επεξεργασίας
και παρουσίασης εργαστηριακών δεδομένων, π.χ. Coach, LoggerPro, DBlab …),
-
τη χρήση
προγραμμάτων καταγραφής κειμένου, εικόνων, ήχων, βίντεο
για την καταγραφή των δραστηριοτήτων των μαθητών,
-
την
ελεγχόμενη πρόσβαση σε άλλους δικτυακούς τόπους,
-
οι
εκπαιδευτικοί, με αυξημένα δικαιώματα διαχείρισης,
μπορούν να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία όλων των μαθητών
τους, ώστε να παρακολουθούν την πορεία τους, ενώ οι
μαθητές με περιορισμένα δικαιώματα διαχείρισης μπορούν
να έχουν πρόσβαση μόνο στους δικούς τους φακέλους ώστε
να ανατρέχουν κάθε στιγμή στα βήματα που έχουν
ακολουθήσει σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.
Το
εκπαιδευτικό υλικό που συνοδεύει το ΟΛΟΤΕΧΝΟ μπορεί να
χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο φάσμα διδακτικών ενοτήτων, για την
παρουσίαση των φαινομένων που θα μελετηθούν και τη
διασύνδεσή τους, μέσα από μια μεθοδολογικά και τεχνολογικά
ολοκληρωμένη πρόταση. Το εκπαιδευτικό υλικό που συνοδεύει το
λογισμικό είναι σύμφωνο, με το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα,
παράλληλα μπορεί να προσαρμοστεί και σε όποιο άλλο
πρόγραμμα, επιτρέποντας την εύκολη ενσωμάτωση του υλικού,
που θα δημιουργούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους,
παραμένοντας ανοιχτό στους χρήστες που θα θελήσουν να κάνουν
όποια αλλαγή.
Ιδιαίτερο
χαρακτηριστικό του λογισμικού είναι η λειτουργική σύνθεση
του μεγαλύτερου μέρους των ψηφιακών τεχνολογιών που είναι
διαθέσιμες στα σχολεία μέσα από ένα ελκυστικό και ευέλικτο
περιβάλλον.
Το ΟΛΟΤΕΧΝΟ
δεν είναι αντίστοιχο ενός ηλεκτρονικού βιβλίου που ακολουθεί
βήμα προς βήμα τη διδακτέα ύλη, στόχος δεν είναι η
αντικατάσταση του έντυπου σχολικού βιβλίου με αντίστοιχο
ηλεκτρονικό που θα διαβάζεται από την οθόνη του υπολογιστή,
αλλά η συμπλήρωση και ο εμπλουτισμός του διδακτικού υλικού,
με την ένταξη της πειραματικής διαδικασίας και της άμεσης
συμμετοχής των μαθητών στην καθημερινή εκπαιδευτική
πρακτική.
Το
βιβλίο από το
ebooks.edu.gr
και συμπληρωματικό
υλικό από το δικτυακό τόπο
http://micro-kosmos.uoa.gr/
Το
βιβλίο αποτελεί το επίσημο διδακτικό εγχειρίδιο για το
μάθημα της Φυσικής της Α΄Γυμνασίου.
Με αυτό το
βιβλίο γίνεται προσπάθεια για ομαλή μετάβαση των μαθητών από
την περιγραφική προσέγγιση των φυσικών εννοιών και των
φυσικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείο στην αυστηρότερη
και, κυρίως, ποσοτική προσέγγισή τους ως φυσικά μεγέθη και
φυσικές διαδικασίες, αντίστοιχα, στο γυμνάσιο. Για την
επίτευξη αυτού του σκοπού:
α)
προτείνεται η εφαρμογή κατά την εκπαιδευτική διαδικασία της
επιστημονικής / εκπαιδευτικής μεθόδου με διερεύνηση, η οποία
ακολουθείται και στο δημοτικό σχολείο και προϋποθέτει την
πραγματοποίηση αποδεικτικού πειραματισμού σε κάθε θεματική
ενότητα και
β) επιλέγονται και προτείνονται δώδεκα θεματικές ενότητες,
με κριτήρια την εισαγωγική αντιμετώπισή τους ήδη στο
δημοτικό σχολείο, τη γενικότητα των φυσικών εννοιών, τη
σπουδαιότητα των φαινομένων μελέτης τους και, κυρίως, τη
δυνατότητα εκτέλεσης απλού πειραματισμού στο σχολείο κατά
την εκπαιδευτική διαδικασία.
-
Λογισμικό «Ανακαλύπτω τις
Μηχανές» Επιστημονική επιμέλεια, δημιουργία φύλλων εργασίας,
συγγραφή κειμένων, οδηγών για τον εκπαιδευτικό (72 σελ.), το
μαθητή (62 σελ) και το χρήστη. Προτεινόμενο εκπαιδευτικό
λογισμικό από την ομάδα εργασίας του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου για την εκπαίδευση των επιμορφωτών της Α/θμιας
Εκπαίδευσης στα πλαίσια του προγράμματος «Επιμόρφωση
Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην
εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» "Προσαρμογή
Διεθνούς Εκπαιδευτικού Λογισμικού στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό
Σύστημα", ΕΠΕΑΕΚ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ, Ενέργειες 1.1.β, 1.4.γ, Ε24,
ΚΙΡΚΗ, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, 1999 – 2000.
Το
λογισμικό από το e-yliko.gr,
βιβλίο μαθητή (φύλλα εργασίας),
βιβλίο εκπαιδευτικού.
Το
"Ανακαλύπτω τις Μηχανές" είναι ένας πολυμεσικός
εκπαιδευτικός λογισμικό που πραγματεύεται και καλύπτει έναν
σημαντικό αριθμό μηχανών. Παρουσιάζει τις επιστημονικές
αρχές στις οποίες βασίζεται η λειτουργία της κάθε μηχανής
καθώς και ιστορικά στοιχεία και πληροφορίες για τους
εφευρέτες των μηχανών.
Η ελληνική
έκδοση του λογισμικού είναι προσαρμοσμένη στους γενικούς
σκοπούς της διδασκαλίας της Τεχνολογίας και των Φυσικών
Επιστημών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ,
έχει σταλεί από το Υπουργείο Παιδείας σε όλα τα σχολεία της
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ προτείνεται
η χρήση του σε συνδυασμό με τα φύλλα εργασίας που
εμπεριέχονται στους οδηγούς μαθητή και εκπαιδευτικού.
Διάφορες
μηχανές και η λειτουργία τους παρουσιάζονται με ισορροπημένη
χρήση πολυμεσικού υλικού (video, animation, ήχο, εικόνες
κλπ) και σε άμεση συσχέτιση με τις αρχές λειτουργίας τους
και το ιστορικό πλαίσιο ανάπτυξής τους. Τα κείμενα και τα
γραφικά είναι σαφή αλλά ταυτόχρονα ελκυστικά για το μαθητή
με σκοπό να τον παρακινήσουν ευχάριστα στη μάθηση. Το
περιβάλλον πλοήγησης είναι εύχρηστο και υπάρχει η δυνατότητα
επαναχρησιμοποίησης του διαθέσιμου υλικού (φωτογραφίες,
ήχοι, animation, video κλπ), αποτελώντας μια πλούσια πηγή
παρατηρήσεων και πληροφοριών (φυσικές διαδικασίες,
τεχνολογικές εφαρμογές κλπ) οι οποίες βοηθούν στην ανάκληση
και εμπέδωση των γνώσεων, μέσα από τη μελέτη σχετικών
φαινομένων ή εφαρμογών.
-
"Ιπτάμενες Μηχανές"
ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο Εκπαιδευτική
και Τεχνική υποστήριξη. Παραγωγή στα πλαίσιο των ΠΛΕΙΑΔΩΝ,
ενότητα ΝΗΡΗΙΔΕΣ "Κοινωνία της Πληροφορίας", Μέτρο 1.2, Γ΄
ΚΠΣ, Ανάδοχος Φορέας Έργου: ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ 2006.
Το
λογισμικό από το e-yliko.gr, ο
οδηγός μαθητή (φύλλα εργασίας), ο
οδηγός του εκπαιδευτικού, και
οδηγίες χρήσης
Το
ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο «Ιπτάμενες μηχανές»
περιλαμβάνει μια σειρά εκπαιδευτικών σεναρίων με
δραστηριότητες, οι οποίες εντάσσονται σε ένα γενικότερο
πλαίσιο - κοινό για όλα τα σενάρια. Το βασικό θέμα των
εκπαιδευτικών σεναρίων που περιλαμβάνει το πακέτο είναι οι
ιπτάμενες μηχανές που κατά την πορεία του χρόνου επινόησε ο
άνθρωπος. Κεντρικός άξονας του εκπαιδευτικού πακέτου είναι η
μελέτη και ο πειραματισμός κατασκευής αρχέτυπων μοντέλων,
τόσο πραγματικών όσο και εικονικών, χρησιμοποιώντας και
συνδυάζοντας γνώσεις και δεξιότητες από τις περιοχές των
Μαθηματικών, της Φυσικής και της Τεχνολογίας. Σε κάθε
σενάριο οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν το ψηφιακό υλικό
των προτεινόμενων εκπαιδευτικών λογισμικών, να
κατασκευάσουν, από απλά υλικά, το πραγματικό μοντέλο κάθε
μηχανής και να ανακαλύψουν, με τη βοήθεια εικονικών
μοντέλων, τις φυσικές αρχές λειτουργίας της.
-
Λογισμικό
«ΑτμοσφαίΡυπος» με συνοδευτικούς
οδηγούς χρήστη, εκπαιδευτικού και μαθητή για το
Δημοτικό το Γυμνάσιο και το Λύκειο στις Θεματικές ενότητες «Ατμοσφαιρική
Ρύπανση», «Όξινη Βροχή» και το «Φαινόμενο του Θερμοκηπίου» Συγγραφή
και δημιουργία και επιλογή εκπαιδευτικού υλικού."Σχεδιασμός
και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση", Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΕΠΕΑΕΚ
1.1.στ.1. γ2), 1999 – 2000 (επιστ. υπεύθ. καθηγ. Γεωργ. Θεοφ.
Καλκάνης) “Μεθοδολογικό και Τεχνολογικό Πρότυπο Σχεδίασης
και Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικών Σχεδίων Δράσης (και
με τις Τεχνολογίες Πληροφόρησης)”
Ο «ΑτμοσφαίΡυπος» είναι
ένα πολυμεσικό λογισμικό για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση,
με διαθεματική προσέγγιση των φαινομένων της «Ατμοσφαιρικής
Ρύπανσης» του «Φαινομένου του Θερμοκηπίου» και της «Όξινης
Βροχής» και διαφορετική διαβάθμιση περιεχομένου και
απαιτήσεων για τους μαθητές του δημοτικού, του γυμνασίου
και του λυκείου.
H προσέγγιση
των φαινομένων ξεφεύγει από την απλή παρουσίαση της
πληροφορίας και προχωράει στη συγκρότηση οργανωμένων
δραστηριοτήτων για την μελέτη των περιβαλλοντικών φαινομένων
μέσα από τη διεπιστημονική / διαθεματική συστημική τους
ανάλυση. Στα πλαίσια αυτού του λογισμικού επιχειρείται ο
προβληματισμός, η διερεύνηση των υποθέσεων των μαθητών, η
δραστηριοποίησή τους μέσα από ερευνητικές διαδικασίες, η
εξαγωγή συμπερασμάτων για τα αίτια και τα αποτελέσματα των
περιβαλλοντικών προβλημάτων και η γενίκευσή τους σε άλλα
φαινόμενα και καταστάσεις.
Το λογισμικό
δημιουργήθηκε για το ΥΠΕΠΘ και χρησιμοποιήθηκε κατά την
εφαρμογή Περιβαλλοντικών προγραμμάτων από τους μαθητές.
-
"Το
"ηλεκτρικό" φως – Μία διαθεματική / επιστημοκεντρική
προσέγγιση" Συμμετοχή
στη δημιουργία του Λογισµικού, που συνοδεύει το Βιβλίο «Η
Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση, Εννιοκεντρική
Αναπλαισίωση και Σχέδια Εργασίας» του Ηλία Γ. Ματσαγγούρα,
Εκδόσεις Γρηγόρη. Προτεινόμενο εκπαιδευτικό λογισμικό από
την ομάδα εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την
εκπαίδευση των επιμορφωτών της Α/θμιας Εκπαίδευσης στα
πλαίσια του προγράμματος «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση
και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική
διαδικασία»
Συνεισφορά
μέσω του παραδείγματος μιας τεχνολογικής εφαρμογής και των
διαθεματικών διεπιστημονικών συνδέσεων που προκύπτουν από
αυτή: στην επιστήμη, τις τέχνες (κινηματογράφος, φωτογραφία,
ζωγραφική), την κοινωνία, την πολιτική / νομοθεσία, την
οικονομία, το περιβάλλον την ιστορία, την εκπαίδευση και την
τεχνολογία.
-
"Ηλιακός Θερμοσίφωνας" Λογισμικό για την διδασκαλία της ροής
θερμότητας για μαθητές του δημοτικού (και του γυμνασίου) με
διαθεματική προσέγγιση των φαινομένων. Το λογισμικό
συνοδεύεται από οδηγό για τον εκπαιδευτικό και οδηγό με
φύλλα εργασίας για τους μαθητές σε ηλεκτρονική και έντυπη
μορφή Σχεδιασμός, Επιστημονική Επιμέλεια. Προτεινόμενο
εκπαιδευτικό λογισμικό από την ομάδα εργασίας
του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την εκπαίδευση των
επιμορφωτών της Α/θμιας Εκπαίδευσης, στα πλαίσια του
προγράμματος «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και
αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία»
Δείγμα υλικού από το δικτυακό τόπο
http://micro-cosmos.uoa.gr/Hands-on-Science/
Πολυμεσικό
λογισμικό για τη διδασκαλία της ροής θερμότητας, μέσω
διεπιστημονικής προσέγγισης. Σε αυτό το λογισμικό έχουμε το
συνδυασμό των σύγχρονων εκπαιδευτικών ψηφιακών τεχνολογιών
με την κατασκευή ενός μοντέλου ηλιακού θερμοσίφωνα με χρήση
απλών υλικών από τους μαθητές. Οι ψηφιακές τεχνολογίες
επιτρέπουν την προσομοίωση και αναπαράσταση των διαδικασιών
του μικρόκοσμου άμεση αντιστοίχησή τους με τα μακροσκοπικά
φαινόμενα, την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και
την παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού, ενώ η διαδικασία
κατασκευής του ηλιακού θερμοσίφωνα εκτός από την ανάπτυξη
και ενίσχυση των εναλλακτικών δεξιοτήτων των μαθητών,
επιτρέπει και την αναπαραγωγή φαινομένων που αντιστοιχούν σε
πραγματικές συνθήκες λειτουργίας συσκευών.
-
"Ενέργεια και Περιβάλλον" Εκπαιδευτικό Λογισμικό και
βιντεοταινία για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Επιστημονική
/ Τεχνική / Εκπαιδευτική Συνεργασία. Yπ.Ε.Π.Θ., Ινστιτούτο
Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
Αττικής, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε.,
Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Αθήνα 2000
Λογισμικό και
συνοδευτική βιντεοταινία προσαρμοσμένα στις ανάγκες των
μαθητών / ενήλικων που φοιτούν στα Σχολεία Δεύτερης
Ευκαιρίας. Με αυτό το εκπαιδευτικό πακέτο γίνεται
συσχέτιση των ενεργειακών μετατροπών με τις περιβαλλοντικές
επιπτώσεις τους και τις επιδράσεις στο ανθρωπογενές και το
φυσικό περιβάλλον.
Κατά το
σχεδιασμό και τη δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού ως
βασικοί στόχοι τέθηκαν: η παροχή πολλαπλών δυνατοτήτων για
μάθηση σε ενήλικες, κυρίως σε αυτούς που στερούνται βασικών
εκπαιδευτικών προσόντων, η ενίσχυση της απασχολησιμότητας
τους μέσω της απόκτησης νέων δεξιοτήτων, η καταπολέμηση του
κοινωνικού αποκλεισμού και των διακρίσεων με την ανάδειξη
των κοινών πολιτισμικών στοιχείων και των διαφορετικών
εμπειριών που φέρουν και καλούνται να συνεισφέρουν μέσα στην
ομάδα.
-
“Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… τη θερμότητα και τη θερμοκρασία των
σωμάτων” εκπαιδευτική βιντεοταινία για την πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, Συντονισμός επεισοδίου, συμμετοχή στην
Επιστημονική Ομάδα. Παραγωγή Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση
ΥπΕΠΘ σε συνεργασία με τις εκδόσεις Ερευνητές, 2007-2008
Η
βιντεοταινία.
Στη θεματική
σειρά «Με το μικρόΚοσμο εξηγώ … » όλα τα επεισόδια έχουν
στόχο τη συμπλήρωση –με εικόνα και ήχο– των αντίστοιχων
θεματικών ενοτήτων των βιβλίων της Ε΄και Στ΄του Δημοτικού
Σχολείου "Φυσικά – Ερευνώ και Ανακαλύπτω", σε κάθε επεισόδιο
έχουμε παρουσίαση της αντίστοιχης θεματικής ενότητας με
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά:
α. την
ελκυστικότητα με χρήση των εικόνων και βίντεο σε όλα τα
βήματα της μεθοδολογίας,
β. τη
δραματοποίηση, με ζωντανούς διαλόγους και αντιπαραθέσεις
κατά τη διάρκεια του προβληματισμού και της διατύπωσης των
υποθέσεων, αντίστοιχους με αυτούς που αναμένουμε να
διαδραματισθούν σε μια πραγματική τάξη
γ. την πλήρη
αναπαράσταση / εικονοσκόπηση της πειραματικής διαδικασίας,
δ. την
παράλληλη, ηχητική και οπτική, διατύπωση των συμπερασμάτων,
ε. τη χρήση
εικονοσκοπήσεων για τη σύνδεση των φυσικών φαινομένων με την
καθημερινή ζωή,
στ.
δυνατότητα της δυναμικής αναπαράστασης του μικροκόσμου, αντί
των στατικών στιγμιοτύπων των δομών και κινήσεών του, που
απεικονίζουν τα έντυπα βιβλία (…) με "μικρο-προσομοιώσεις /
οπτικοποιήσεις"
Το πρώτο
επεισόδιο διαπραγματεύεται τις έννοιες της θερμότητας και
της θερμοκρασίας.
-
“Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… την Εξάτμιση, το Βρασμό και την
Υγροποίηση”, “Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… την Τήξη και την Πήξη
των Σωμάτων”, “Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… τις Δυνάμεις μεταξύ
των Σωμάτων”, “Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… τις Ανανεώσιμες
Αποθήκες Ενέργειας” εκπαιδευτικές βιντεοταινίες για την
πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συμμετοχή στην Επιστημονική Ομάδα.
Παραγωγή Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση ΥπΕΠΘ σε συνεργασία με
τις εκδόσεις Ερευνητές, 2007-2008
Οι ταινίες από
το δικτυακό τόπο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
http://www.edutv.gr και το
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου.
Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… την Εξάτμιση, το
Βρασμό και την Υγροποίηση
Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… την Τήξη και την Πήξη
των Σωμάτων
Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… τις Δυνάμεις μεταξύ
των Σωμάτων
Με το μικρόΚοσμο εξηγώ… τις Ανανεώσιμες Αποθήκες Ενέργειας
Τα υπόλοιπα
επεισόδια της θεματικής σειράς «Με το μικρόΚοσμο εξηγώ … »
ακολουθούν αντίστοιχη μεθοδολογία και σχεδιασμό με τα
πρώτο, και πραγματεύονται: α/,β/ τις αλλαγές φάσης των
σωμάτων – Εξάτμιση, Βρασμός, Υγροποίηση, Τήξη, Πήξη – μέσα
από τις μακροσκοπικές εκφάνσεις τους και τις μικροσκοπικές
τους ερμηνείες, γ/ τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων
και τους νόμους που σχετίζονται με τις δυνάμεις και τις
κινήσεις των σωμάτων, δ/ τις Ανανεώσιμες Αποθήκες Ενέργειας
τις μορφές τους, τις χρήσεις τους και τεχνολογικές εφαρμογές
που συνδέονται με αυτές.
-
"Ηλεκτρισμός" εκπαιδευτική βιντεοταινία για την πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών / Πειραματικών
Διατάξεων, ΥΠΕΠΘ - Παραγωγή Τηλεοπτικών Προγραμμάτων
Εκπαιδευτικού και Επιμορφωτικού Περιεχομένου, Εργαστήριο
Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος σε
συνεργασία με τις εκδόσεις Ερευνητές.(ΕΤ1 Εκπαιδευτική
Τηλεόραση 2000-1)
Η ταινία από το
δικτυακό τόπο της
Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
http://www.edutv.gr
Η ταινία
απευθύνεται στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και των πρώτων
τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβάνει
κινούμενα γραφικά με αναπαραστάσεις πειραμάτων με απλά
υλικά, αλλά και «μεταφορά» των μαθητών στο επίπεδο του
μικρόκοσμου από όπου και παρακολουθούν τις διαδικασίες.
Στην
προσέγγιση που ακολουθείται, με αφορμή τους προβληματισμούς
των μαθητών για φαινόμενα που σχετίζονται με τον
«ηλεκτρισμό», διερευνώνται οι ιδέες τους, αναλύονται τα
φαινόμενα μέσω πειραματικών διαδικασιών και αναπαραστάσεων,
θέτοντας σε έλεγχο την ορθότητα των απόψεων, που είχαν
αρχικά διατυπώσει οι μαθητές, διατυπώνουν συμπεράσματα και
τα επεκτείνουν σε άλλα φαινόμενα ή εφαρμογές.
-
"Φυσικό Αέριο στα αυτοκίνητα: Το εναλλακτικό καύσιμο για πιο
καθαρό περιβάλλον" Εκπαιδευτική βιντεοταινία για την
δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Συγγραφή Σεναρίου, Επιστημονική
Επιμέλεια, ΥΠΕΠΘ - Παραγωγή Τηλεοπτικών Προγραμμάτων
Εκπαιδευτικού και Επιμορφωτικού Περιεχομένου, Πανεπιστήμιο
Αθηνών Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών
Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος σε συνεργασία με τις εκδόσεις
Ερευνητές. (ΕΤ1 Εκπαιδευτική Τηλεόραση 2001-2)
Η
ταινία από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Εκπαιδευτική
ταινία με στόχο τη γνωριμία με το φυσικό αέριο, τις
εφαρμογές του και την επίδραση της χρήσης διαφόρων ορυκτών
καυσίμων στο περιβάλλον. Σε αυτή την ταινία γίνεται
παρουσίαση του καινούριου -για τη χώρα μας – καυσίμου, των
οχημάτων που το χρησιμοποιούν σαν καύσιμο, ενώ μέσα από την
ανάλυση των φυσικών και τεχνολογικών παραμέτρων, επιδιώκεται
ο προβληματισμός των μαθητών και η αποφυγή αδικαιολόγητου
φόβου για τις εφαρμογές του φυσικού αερίου.
-
"Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση" εκπαιδευτική βιντεοταινία
για την Β/θμια εκπαίδευση, Επιστημονική Επιμέλεια,
Συνεργασία στην συγγραφή του Σεναρίου, ΥΠΕΠΘ – Παρ. Τηλ.
Προγραμμάτων Εκπαιδευτικού και Επιμορφωτικού Περιεχομένου,
Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
σε συνεργασία με τις εκδόσεις Ερευνητές. (ΕΤ1 Εκπαιδευτική
Τηλεόραση 2001)
Εκπαιδευτική
ταινία για τις εφαρμογές των σύγχρονων τεχνολογιών στην
εκπαίδευση, μέσα από αυτή την ταινία παρουσιάζονται
πολλαπλές τεχνολογικές εφαρμογές, που είναι διαθέσιμες στο
σχολικό περιβάλλον.
Πρωταγωνιστές
της ταινίας είναι δύο μαθητές, που με τη βοήθεια των
ψηφιακών τεχνολογιών αναζητούν πληροφορίες, τις
επεξεργάζονται, οργανώνουν και καταγράφουν τη δουλειά τους,
πειραματίζονται, επικοινωνούν με ειδικούς και τελικά
παρουσιάζουν και δημοσιοποιούν τα αποτελέσματά τους,
προβάλλοντας εναλλακτικά πρότυπα και δίνοντας εναύσματα για
την χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Ψηφιακό σενάριο για τη
διερευνητική εκπαιδευτική προσέγγιση των ήχων των φαινόμενων
που συνδέονται με αυτούς - φύση, παραγωγή και διάδοση- . Σε
αυτό το σενάριο γίνεται σύνθεση ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων
με πραγματικό εργαστήριο στην τάξη.
Το σενάριο έχει κριθεί ως
υποδειγματικό ως τέτοιο έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα του
Αίσωπου.
|
 |