Συνέδρια Εισηγήσεις

 

 

 

Κεντρική
Βιογραφικό
Βιβλία Δημοσιεύσεις
Συνέδρια Εισηγήσεις
Μαθήματα
Ανακοινώσεις

Συνέδρια-Εισηγήσεις

 

Συμμετείχα στην οργάνωση Συμποσίων και Ημερίδων, μαζί με άλλα μέλη του Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης, με τους εξής καθηγητές και τα παρακάτω θέματα(ανέλαβα τις μεταφράσεις των εισηγήσεων) :

1. V. Lenhart, Μπορεί η αγωγή να μεταβάλει την κοινωνία;(1983)

2. W. Mitter, Διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο σχολείο: συγκριτική θεώρηση(1984)

3. G. Eigler, Είναι δυνατή η διδασκαλία της μάθησης; Νεότερα επιστημονικά πορίσματα και σχολική πράξη (1984)

4. H. Schiefele, α.Κίνητρα μάθησης ως σκοπός και προϋπόθεση για μια αποτελεσματική διδασκαλία

β. Κληρονομικές προδιαθέσεις και κίνητρα μάθησης

γ. Επίδοση και ενδιαφέροντα του μαθητή

δ. Ηθική  αγωγή και κίνητρα μάθησης

(21-24.10.1985)

5. G. Turner & P. Dallinger, Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας. Προσδοκίες και διαπιστώσεις(1985)

6. W. Klafki, a. Η αποστολή και η μεταρρύθμιση του Δημοτικού Σχολείου

β. Η αυτόνομη μάθηση και το πρόγραμμα εβδομάδας

γ. Κοινωνική μάθηση στο Δημοτικό Σχολείο

δ. Η βαθμίδα προσανατολισμού και προώθησης στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πολιτικής και της Διδακτικής στη ΟΔΓ

(27-30.5.1986)

7. E. Prokop, Μορφές οργάνωσης και προβλήματα ανάπτυξης της μετασχολικής μάθησης στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας(1987)

8. H. J. Ipfling, Θέματα διδασκαλίας και μάθησης (1987)

9. W. Schwark, Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας: προβλήματα και προοπτικές (12.11. 1988)

Σχεδόν όλες οι μεταφράσεις δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Παιδαγωγική Επιθεώρηση».

 

         Συμμετείχα στις εκδηλώσεις του Sonnenberg Γερμανίας (Internationaler Arbeitskreis Sonnenberg), 30.7.-7.8.1984 («Erziehung und Leistung” και 27.7.-3.8.1985 “Familienerziehung), συνοδεύοντας μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Θέμα των εισηγήσεών μου “Schule und Leistung in Griechenland”, “Erziehungs- und Lernprobleme in der Familie und in der Schule in Griechenland.

       Συμμετείχα στην οργάνωση του Β` Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, 29.11.1985-1.12.1985): "Το Ενιαίο Σχολείο".

      Συμμετείχα στην Οργανωτική  Επιτροπή του επιστημονικού Συμποσίου  "Αλέξανδρος Π. Δελμούζος: έργο και δράση", το οποίο οργάνωσε ο Τομέας Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. (1987).

      Οργάνωσα Ημερίδα (μαζί με τον καθηγητή κ. Δημ. Χαραλάμπους), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας (11.12.1991), με θέμα "Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα: το παρελθόν-η προοπτική".

       Συμμετείχα στην οργάνωση Συμποσίου που πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα (2-3. 4.1992) με θέμα: "Η Ορθοδοξία ως πρόταση ζωής". Θέμα της εισήγησής μου " Δραστηριοποίηση κινήτρων μάθησης στο μάθημα των Θρησκευτικών: εικαστική διατύπωση της θεολογικής θεματικής.

     Οργάνωσα Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας (16.12.1992) με θέμα "Αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης".

      Οργάνωσα Ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας(4.12.1992), με θέμα "Σχολικό Βιβλίο: εξέλιξη, λειτουργίες διαπιστώσεις". Θέμα της εισήγησής μου "Εικονογράφηση των Σχολικών Εγχειριδίων της Ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση: το παράδειγμα της Επανάστασης του 1821".

Οργάνωσα Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας (9.11.1994) με θέμα "Εκαπίδευση των εκπαιδευτικών: προβλήματα και προοπτικές. Θέμα της εισήγησής μου: " Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε κρίση: επιλογές και αδιέξοδα".

Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Διευθυντή του Τομέα Επιστημών Αγωγής (1996 και 1997) του Π.Τ.Δ.Ε. Αθηνών, οργάνωσα:

 

 Συνέδριο με συμμετοχή επιστημόνων από πανεπιστήμια της Γερμανίας. Θέμα του Συνεδρίου: "Η κλασική Αρχαιότητα στα Αναλυτικά Προγράμματα Ελλάδος και Γερμανίας".  Στο Συμπόσιο συμμετείχαν ο κ. Ulrich Eigler, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Trier, και καθηγητές από το Πανεπιστήμιο του Freiburg (12-13. 10.1997). Θέμα της εισήγησής μου: "Die Bedeutung des klassischen Altertums fuer die Lehrerbildung in Griechenland".

     Ημερίδα με θέμα: "Σχέση και προβλήματα επικοινωνίας εκπαιδευτικού-μαθητή" με συμμετοχή επιστημόνων από διάφορα Πανεπιστήμια της χώρας (23.10.1996).

    Με την ιδιότητά μου  τότε ως αντιπροέδρου της επιστημονικής επιτροπής του Ολοήμερου Σχολείου συμμετείχα στην Ημερίδα με θέμα "Η εσωτερική αναμόρφωση του Ολοήμερου Σχολείου" (Ξενοδοχείο Τιτάνια, 21.9.2001). Θέμα της εισήγησής μου :    " Ολοήμερο Σχολείο και κατ` οίκον εργασίες".

      Ως αντιπρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του Ολοήμερου Σχολείου οργάνωσα Ημερίδα με θέμα: Προβλήματα στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Σχολείου (Απρίλιος 2001). Θέμα της εισήγησής μου: Ενιαιοποίηση των διδακτικών ωρών στο Ολοήμερο Σχολείο: μεσημβρινή και μεταμεσημβρινή φάση".

      Ως αντιπρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του Ολοήμερου Σχολείου οργάνωσα Ημερίδα με θέμα: Διαθεματική-διεπιστημονική προσεγγιση της γνώσης- σχέδιο εργασίας στο Ολοήμερο Σχολείο" (Μάρτιος 2003).                                                                                                          

    Οργάνωσα Διημερίδα (μαζί με τον καθηγητή κ. Αθανάσιο Τριλιανό) στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (σε σύμπραξη με το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών "Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική" του Τομέα Επιστημών της Αγωγής") με θέμα: "Προγράμματα Σπουδών, Ευέλικτη Ζώνη-Εκπαίδευση Ενηλίκων" στις 9.5.2003 και 10.2.2003 (αίθουσα εκδηλώσεων του Μαρασλείου Διδασκαλείου του Π.Τ.Δ.Ε.).

 

 

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

 

1.      Non-verbal Behaviour on the part of the Teacher during the Asking of Questions: Α Concept of a Microteaching Programme”(IXth European Conference on Developmental Psychology), Σπέτσες, Σεπτέμβριος 1999. Σε μετάφραση στο: Μη λεκτική Επικοινωνία. Σύγχρονες θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις στην Ελλάδα. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 2002.

 

2.      Επιδράσεις του υπολογιστή στη γλώσσα και στη σκέψη του μαθητή:η παιδαγωγική άποψη και προοπτική. Στο:Πρακτικά Β` Πανελληνίου Συνεδρίου (Κέντρο `Ερευνας, Επιστήμης και Εκπαίδευσης). Οι Νέες Τεχνολογίες για την Κοινωνία και τον Πολιτισμό. Αθήνα, 2000.

 

3.      Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: καταγραφή προβλημάτων και απογραφή λύσεων. Στο: 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικροδιδασκαλίας (Αλεξανδρούπολη 1999). Παιδαγωγικό Τμήμα Δ. Π.Θ. Αθήνα/Αλεξανδρούπολη, Εργαστήριο Διδακτικής Μεθοδολογίας, 91-117.

 

 

4.      Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: το πρόβλημα του αριθμού των μελών της ομάδας και της αξιολόγησής τους (σε συνεργασία με Ελισάβετ Λαζαράκου, Ε. Σταμάτη, Γ. Σταυρόπουλο). Στο: 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική `Ερευνα». Αθήνα, Νοέμβριος 2000.

 

 

5.      Δραστηριοποίηση κινήτρων μάθησης στο μάθημα των Θρησκευτικών: εικαστική διατύπωση της θεολογικής θεματικής. Αθήνα 1993. Πρακτικά Παιδαγωγικού Συμποσίου, Φλώρινα, 2-3 Απριλίου 1992

 

6.      Εφαρμογή της εικόνας στο μάθημα της Ιστορίας: εικαστική απόδοση του ιστορικού θέματος. Στο: Πρακτικά Εκπαιδευτικής Ημερίδας- Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία. Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία. Μεθοδολογία και Διδακτική της Ιστορίας και της Γεωγραφίας στην Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση. Αθήνα 2001. Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, 47-67

 

7.      Ιωάννης Ε. Βρεττός (2004). Το πρόβλημα της κατανομής και διάρθρωσης του χρόνου διδασκαλίας: ενιαιοποίηση και ομαδοποίηση των διδακτικών ωρών. Στα Πρακτικά Συνεδρίου Αθ. Τριλιανός & Ι. Καράμηνας (επιμ.). Μάθηση και Διδασκαλία στην Κοινωνία της Γνώσης. Τόμ. Α΄, 538-550

 

8.      Ιωάννης Βρεττός (2006). Ολοήμερο Σχολείο: καινοτόμες δράσεις στο κενό; (μαζί με την κ. Ελ. Λαζαράκου). Στο: Κεντρικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο Στελεχών της Εκπαίδευσης «Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο», επιμ. Θ. Γούπος & Αθ. Μηνάς. Αθήνα, Μάρτιος

 

9.      Ολοήμερο Σχολείο: καινοτόμες δράσεις στο κενό; (μαζί με την κ. Ελ. Λαζαράκου. Στο: Κεντρικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο Στελεχών της Εκπαίδευσης «Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο», επιμ. Θ. Γούπος & Αθ. Μηνάς. Αθήνα, Μάρτιος 2006

 

 

10.  Ιωάννης Ε. Βρεττός & Ελισάβετ Δ. Λαζαράκου  Διδάσκοντας αξίες σήμερα: η αποστολή, οι δυνατότητες και τα όρια του σχολείου. Στο: Α. Τριλιανός κ.ά. (επιμ.). Αναγνώριση.  Τιμητικό αφιέρωμα  στον καθηγητή. Θεόδωρο Εξαρχάκο. Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. 153-175

 

11.  Ιωάννης Ε. Βρεττός & Ελισάβετ Δ. Λαζαράκου  (2011). Ενσυναισθητική προσέγγιση του εικαστικού έργου κατά την διδασκαλία. Στο: Χ. Μπαμπούνης (επιμ.) ιστορίας μέριμνα. Τιμητικός τόμος στον καθηγητή Γεώργιο Ν. Λεοντσίνητόμ. Α1. Αθήνα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 187-203

 

 

12.  Ιωάννης Ε. Βρεττός & Ελισάβετ Δ. Λαζαράκου (2011). Ρητές και Λανθάνουσες Αξίες κατά την Ανάγνωση ενός Έργου Τέχνης στο μάθημα της Ιστορίας. Στο: Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης, τόμ. Α΄, 326-336

 

13.  Ιωάννης Ε. Βρεττός (2012). Μέντωρ και Τηλέμαχος: η επιμόρφωση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών με μικροδιδασκαλία. Στο: Πρακτικά Συνεδρίου ‘Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση’. Αθήνα, 519-533

 

14.  Ιωάννης Ε. Βρεττός (2012).  Το Θέατρο στα Αναλυτικά Προγράμματα του Νέου Σχολείου (Εισήγηση στο Ίδρυμα Κακογιάννη ανηρτημένη στο διαδίκτυο). Πράξη ΘΑΛΗΣ-ΕΚΠΑ. Theduarte. Το Θέατρο ως Μορφοπαιδευτικό Αγαθό στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία, 21 Οκτωβρίου 2012

 

15.  Ιωάννης Ε. Βρεττός (2012). Μέντωρ και Τηλέμαχος: η επιμόρφωση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών με μικροδιδασκαλία. Στο: Πρακτικά Συνεδρίου ‘Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση’. Αθήνα, 519-533

 

 

16.  Κάκκου Σ., Ψαρομήλιγκος Ι., Σπυριδάκος Α., Δημάκος Γ., Βρεττός Ι. (2012). "Παρακινώντας τους Μαθητές με Εργαλεία Web2.0: Μια Εφαρμογή στην Α’θμια Εκπαίδευση", Χ. Καραγιαννίδης, Π. Πολίτης & Η. Καρασαββίδης (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες της Πληροφορίας & Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση», Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 28-30 Σεπτεμβρίου 2012.

 

17.  Kakkou, S.,  Psaromiligkos,  Y.,  Spyridakos, A.,  Dimakos, G.  Vrettos, I. (2012). "Motivating Students with Web2.0 Tools: A Case Study in Primary Education", International Scientific Conference, eRA – 7, 27-29 September, Athens 2012.

 

18.  Skorpidea, C., Psaromiligkos, Y.,  Spyridakos, A., Dimakos, G., Vrettos, I.(2012). "Designing Learning Scenarios using ICT for Teaching English Language in A & B grade of Primary School", International Scientific Conference, eRA – 7. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος, 28-30 Σεπτεμβρίου 2012.

 

 

19.  Skorpidea, C., Psaromiligkos, Y.,  Spyridakos, A., Dimakos, G., Vrettos, I. (2012)., "Designing Learning Scenarios using ICT for Teaching English Language in A & B grade of Primary School", International Scientific Conference, eRA – 7, 27-29 September, Athens 2012.

 

20.  Ιωάννης Ε. Βρεττός (2013).  Η Προβληματική των Σκοπών και των Στόχων σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα. Ημερίδα στο ΤΕΙ Πειραιά. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Συνεδριακό Κέντρο ΤΕΙ  Πειραιά, 26 Σεπτεμβρίου 2013.

 

21.  Theodorakopoulou, M.,  Argyraki, M.,  Stefanidis, G.,  Kakkou, S., Psaromiligkos, Y., Vrettos, I. (2013). " Schoolsplay: An Educational Video Sharing Tool for Teachers", International Scientific Conference. eRA-8, Contribution of Information Technology to Science, Economy, Society and Education. eRA – 8, The SynEnergy Forum,  23-25 September, Athens 2013.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.   

Κεντρική | Βιογραφικό | Βιβλία Δημοσιεύσεις | Συνέδρια Εισηγήσεις | Μαθήματα | Ανακοινώσεις