Δημοσιεύσεις
Μεταφράσεις
I. Μονογραφίες
Nicholas Cook, Μουσική: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, Ελληνικά Γράμματα – Το Βήμα, Αθήνα 2007 (xx + 188 σελίδες, με πρόλογο του μεταφραστή) [από τα αγγλικά].
Κωνσταντίνος Φλώρος, Gustav Mahler – Οραματιστής και δυνάστης. Προσωπογραφία μιας προσωπικότητας, Νεφέλη (σειρά: Μουσική), Αθήνα 2010 (372 σελίδες) [από τα γερμανικά].
Richard Wagner, Beethoven: Μια συμβολή στη φιλοσοφία της μουσικής (εισαγωγή – επιμέλεια: Μάρκος Τσέτσος), Νεφέλη, Αθήνα 2013 (157 σελίδες· η μετάφραση στις σ. 51-157) [από τα γερμανικά].
II. Άρθρα
Peter Rummenhöller, “Κέντρα. Η τοπογραφία τού Προκλασικισμού”, Τα Μουσικά 6, Εξάντας, Αθήνα 2002, σ. 34-48 [από τα γερμανικά].
Kurt Blaukopf, “Οικονομία, ανάπαυλα και τρόπος ζωής”, Τα Μουσικά 6, Εξάντας, Αθήνα 2002, σ. 49-57 [από τα γερμανικά].
Carl Dahlhaus, “Ενόργανη μουσική και η τέχνη ως θρησκεία”, Τα Μουσικά 6, Εξάντας, Αθήνα 2002, σ. 58-67 [από τα γερμανικά].
Peter Pachl, “Εορταστικές εκδηλώσεις, φεστιβάλ, event. Ουμανιστική ιδέα ή marketing, δυνατότητες και εμπειρίες”, στο: Ιωάννης [Τερζάκης] (επιμ.), Η αξία της μουσικής σήμερα. Η μουσική μεταξύ ουμανισμού και εμπορευματοποίησης (1ο Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογίας / Αθήνα, 25-27 Φεβρουαρίου 2002), εκδόσεις Ορφέως – περιοδικό Μουσικολογία, Αθήνα 2003, σ. 180-198 [από τα γερμανικά].
Ludwig Finscher, “Το μουσικό έργο τέχνης στη μουσική ζωή του παρόντος στη Γερμανία”, στο: Ιωάννης [Τερζάκης] (επιμ.), Η αξία της μουσικής σήμερα. Η μουσική μεταξύ ουμανισμού και εμπορευματοποίησης (1ο Διεθνές Συνέδριο Μουσικολογίας / Αθήνα, 25-27 Φεβρουαρίου 2002), εκδόσεις Ορφέως – περιοδικό Μουσικολογία, Αθήνα 2003, σ. 267-276 [από τα γερμανικά].
Christoph Flamm, “Βιβλιοπαρουσίαση: Η αξία της μουσικής σήμερα. Η μουσική μεταξύ ουμανισμού και εμπορευματοποίησης”, Μουσικολογία 17, Εξάντας, Αθήνα 2003, σ. 199-201 [από τα γερμανικά].
Daniel Koglin, “Αυτοσχεδιασμός στην ελληνική παραδοσιακή μουσική. Η σύμπραξη μουσικής και χορού στην Θράκη”, Πολυφωνία 3, Κουλτούρα, Αθήνα 2003, σ. 33-51 [από τα γερμανικά].
Κωνσταντίνος Φλώρος, “Μουσική σημασιολογία και σημασιολογική ανάλυση”, στο: Ολυμπία Ψυχοπαίδη-Φράγκου – Christoph Stroux – Νίκος Τσούχλος – Ιωάννης Φούλιας (επιμ.), Μουσική Ανάλυση και Ερμηνεία (Πρακτικά Β΄ Συνεδρίου Μουσικολογίας / Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 4-6 Νοεμβρίου 2003), Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Αθήνα 2006, σ. 105-114 [από τα γερμανικά].
Nicholas Zumbro, “Οι Στοιχειωμένες παραλλαγές για πιάνο του Γιώργου Τσοντάκη”, στο: Ολυμπία Ψυχοπαίδη-Φράγκου – Christoph Stroux – Νίκος Τσούχλος – Ιωάννης Φούλιας (επιμ.), Μουσική Ανάλυση και Ερμηνεία (Πρακτικά Β΄ Συνεδρίου Μουσικολογίας / Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 4-6 Νοεμβρίου 2003), Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Αθήνα 2006, σ. 263-267 [από τα αγγλικά].
Biljana Milanović, “Οι σέρβοι συνθέτες του πρώτου ημίσεως του 20ού αιώνος και το επινόημα των Βαλκανίων”, Πολυφωνία 12, Κουλτούρα, Αθήνα 2008, σ. 55-65 [από τα αγγλικά].
Melita Milin, “Από τον κομμουνισμό στον καπιταλισμό μέσω των πολέμων. Το μεταβαλλόμενο τοπίο της σέρβικης μουσικής (1985-2005)”, Πολυφωνία 12, Κουλτούρα, Αθήνα 2008, σ. 66-76 [από τα αγγλικά].
Ludwig Holtmeier, “Ο Arnold Schönberg στην Πρωσική Ακαδημία Τεχνών”, στο: Χάρης Βρόντος (επιμ.), Νίκος Σκαλκώτας. Ένας Έλληνας ευρωπαίος, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2008, σ. 256-289 (δίγλωσση έκδοση: αγγλική εκδοχή στις ζυγές σελίδες – ελληνική εκδοχή στις μονές σελίδες) [από τα γερμανικά].
Christoph Flamm, “«Κανείς λοιπόν δεν το ακούει αυτό»; Κριτικές και αυτοκριτικές παρατηρήσεις επί των σημερινών αντιλήψεων για την μουσική του ιταλικού φασισμού”, Μουσικολογία 20, Νήσος, Αθήνα 2011, σ. 239-249 [από τα γερμανικά].
Michael Schwalb, “Η μουσική κληρονομιά του Δημήτρη Μητρόπουλου στην Κολωνία”, στο: Ιωάννης Φούλιας – Γιάννης Μπελώνης – Γιώργος Βλαστός – Τάσος Κολυδάς (επιμ.), Δημήτρης Μητρόπουλος (1896-1960): πενήντα χρόνια μετά (Πρακτικά συνεδρίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 12-13 Νοεμβρίου 2010), Ιόνιο Πανεπιστήμιο / Τμήμα Μουσικών Σπουδών / Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής – εκδ. Orpheus (Μ. Νικολαΐδης), Αθήνα 2011, σ. 217-224 [από τα αγγλικά].
© Ιωάννης Φούλιας