Το να ανεβάζει κανείς εκπαιδευτικό υλικό στο Διαδίκτυο είναι σπουδαίο. Αλλά ακόμα καλύτερο είναι να μπορείς να κάνεις μάθημα από απόσταση, φτιάχνοντας κλειστά περιβάλλοντα ("τάξεις"), παρακολουθώντας την πορεία μάθησης των εγγεγραμμένων μαθητών, βάζοντας τεστ αλλά και συνομιλώντας με τους μαθητές, οι οποίοι επίσης να μπορούν να εργάζονται είτε ατομικά στον δικό τους ρυθμό είτε και σε ομάδες. Ωραίο, αλλά πολύπλοκο στο σχεδιασμό, έ;
Και γιατί να επανεφεύρουμε τον τροχό; Υπάρχουν έτοιμα "καλούπια" ιστοχώρων αποτελούμενα από επιλεγόμενες δομικές μονάδες (αρθρώματα - modules), έτοιμα να στηθούν και να τροποποιηθούν κατά βούληση! Τα λογισμικά αυτά ονομάζονται Συστήματα Διαχείρησης Μάθησης (Learning Managment Systems - LMS). Ο σκαπανέας στο χώρο αυτό υπήρξε το Moodle (Modular Object - Oriented Dynamic Learning Environment), το (παρα)προϊόν του διδακτορικού ενός Αυστραλού φοιτητή του οποίου ο τόπος διαμονής απείχε πολύ από το μέρος όπου σπούδαζε...
Υπάρχουν και αντίστοιχα πιο γενικά πακέτα δημιουργίας ιστοχώρων με τον γενικό τίτλο Content Management Systems - CMS (Συστήματα Διαχείρησης Περιεχομένου) όπως το Joomla το Drupal το Typo3 κ.ά. Παραδείγματα ιστοχώρων βασισμένων σε CMS είναι μεταξύ άλλων το νέο site του Υπουργείου Παιδείας και η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης η-Τάξη του ΕΚΠΑ ή του Σχολικού Δικτύου.
Παράλληλα το Wordpress, ένα παρόμοιας λογικής λογισμικό αρχικά προσανατολισμένο στην δημιουργία ιστολογίων (blog), έχει εξελιχθεί, από την έκδοση 3 και μετά, σε γενικό εργαλείο κατασκευής ιστοσελίδων.
Σε χώρες όπου οι συνθήκες δυσχεραίνουν την μετακίνηση, ή σε περιπτώσεις ατόμων με κινησιακά προβλήματα, η διδασκαλία μέσω ΣΔΜ μπορεί να υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τη διδασκαλία στο σχολείο, η δε επικοινωνία μαθητών - εκπαιδευτών μπορεί να γίνει και σύγχρονα (με προσθήκη αρθρώματος chat ή και τηλεδιάσκεψης).