Φιλοσοφική Σχολή

Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας

    Διδακτορική Διατριβή & Μεταπτυχιακή εργασία

  • Διδακτορική διατριβή: “Modalités de l’appropriation de la connaissance historique. Représentations de la causalité, du possible et du nécessaire, du hasard, de la cause et de l’interaction chez les élèves de l’enseignement secondaire”, 1994,
    UER Didactiques des Disciplines,
    Πανεπιστήμιο Paris VII, Γαλλία.
    Επόπτης: Καθηγητής Pierre Ansart και Henri Moniot.

  • Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία : “Conceptualisation en histoire”, 1986, UER Didactiques des Disciplines, Πανεπιστήμιο Paris VII, Γαλλία. Επόπτης: Henri Moniot.
  • Βιβλία

  • Ε. Φρυδάκη, Θ. Κάββουρα, Ε. Μηλίγκου, Μ. Φουντοπούλου (2013). (Επιμ.) “Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Διδακτική και Διδακτική Ασκηση”. Αθήνα, Γραφικές Τέχνες.
  • Theodora Cavoura (2013). ‘’L’orientalisme : regard sur un autre silencieux’’, ‘’Le mouvement de réformes au xixe siècle: les Tanzimat dans l’Empire Ottoman’’, ‘’La révolution kémaliste. Modernisation et autoritarisme’’, ‘’Chypre : du conflit colonial au conflit territorial’’. In Mostafa Hassani-Idrissi (Eds) Meditarranée: une histoire à partager. Paris: Bayard.
  • Κάββουρα, Δ. (2011). Διδακτική της Ιστορίας: Επιστήμη, Διδασκαλία, Μάθηση Αθήνα: Μεταίχμιο
  • Κάββουρα Θ. (2007) (Επιμ.). Εκπαιδεύοντας αναγνώστες Ιστορίας. Ivo Mattozzi, Αθήνα: Μεταίχμιο.
  • Ελένη Σταυρίδου, Βασιλική Βέμη & Θεοδώρα Κάββουρα (2005) (Επιμ.). Βιβλία, υλικά, λογισμικά για την εκπαίδευση: από τη σχεδίαση στη διδακτική πράξη. Βόλος: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

    Επιλεγμένα άρθρα:

  • Cavoura, Th. (2014). “De la pensée naïve sur le passé à la connaissance historique”. Attadriss. Revue de la Faculté des sciences de l’Education. No 6, Juin 2014, 87-92.
  • Theodora Cavoura (2014). “Greek History Teachers’ Professional Identities: An Empirical Study” The International Journal of Pedagogy and Curriculum. Vol. 20, Issue III. pp.91-99.
  • Theodora Cavoura (2014). “The Relationship with the Past and Historical Identities of Greek Pupils in Secondary Education” The International Journal of Learner Diversity and Identities. Vol 20, Issue I. pp.31-37.
  • Κάββουρα, Θ. (2011). “Διδακτική της ιστορίας: το γαλλικό παράδειγμα. Στο Σ. Μπουζάκης (Επιμ.) Όψεις και απόψεις στην ιστορία της εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutemberg
  • Κάββουρα, Θ. (2011). “Πολυτροπικότητα και ιστορική σκέψη"". Στο M. Πουρκός & E. Κατσαρού. Βίωμα, Μεταφορά και Πολυτροπικότητα. Θεσσαλονίκη: Νησίδες, σ. 626-635.
  • Cavoura Th. (2009). “Teaching History in Multicultural Environement and Professional Identity: The Case of Greece". The International Journal of Learning, Volume 16, Νο 11, pp.179-187.
  • Cavoura Th. (2008). “L’histoire scolaire face à une mémoire douloureuse et polémique”. Le Cartable de Clio. No 8, pp.114-128.
  • Φακίδου Α. Κάββουρα Θ. (2008). “Εικαστικές πηγές σε σχολικό εγχειρίδιο ιστορίας”. Στο Ε. Σταυρίδου, Χ. Σολομωνίδου, & Μ. Παπαρούση (Επιμ.). Προωθώντας τη μάθηση: έρευνα σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, 408-419.
  • Κάββουρα Θ. (2005). “Αναπαραστάσεις μαθητών/τριών Γυμνασίου και Λυκείου για τους δημοκρατικούς θεσμούς-Πρόταση για ένα διδακτικό μοντέλο «εννοιολογικού πεδίου’’, Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας.T.3., 119-139.
  • Κάββουρα Θ. (2005). "Oι γυναικείες φωνές στα προγραμματικά κείμενα για την ιστορική, κοινωνική και πολιτική εκπαίδευση". Προτάσεις για ισότητα στην εκπαίδευση. Στο Γ. Κόκκινος & Ε. Νάκου (επιμ.) Προσεγγίζοντας την ιστορική εκπαίδευση στις αρχές του 21ου αιώνα. Αθήνα: Μεταίχμιο, 375-393.
  • Cavoura Th. and al. (2005). “Historical Text Comprehension Reflective Tutorial Dialogue System”. Educational Technology & Society Journal, Special issue, 8 (4) 31-40.
  • Cavoura Th. and al. (2003). “Experimental Model for Learners’ Cognitive Profiles of Historical Text Comprehension”. International Journal of Computational Cognition, 1(4), 31-51.
  • Cavoura Th. (2001). "Pensée analogique et conceptualisation en histoire". In M. Ch. Baques, A. Bruter & N. Tutiaux (Eds.) Pistes Didactiques et Chemins d'Historiens. Paris: L Harmattan, 341-356.
  • Κάββουρα Θ. (2000). "Από την Επιστημολογία της ιστορίας στη Διδακτική έρευνα", Νεύσις, 9 (1), 169-186
  • Cavoura Th. (1998). "La mémoire brûlée: un cas d’oubli institutionnel". In H. Moniot & M. Serwanski (Eds). L’histoire et ses fonctions: une pensée et des pratiques au présent. Paris: L’ Harmattan, 89-98.
  • Cavoura Th. (1995). "Catégories sémantiques et représentations causales en histoire chez les élèves de l’enseignement secondaire". In H. Moniot & M. Serwanski (Eds). L’explication en histoire: problèmes historiographiques et didactiques. Paris: L’Harmattan, 127-138.
  • Κάββουρα Θ. (2005). "Σχεδιάζοντας ένα εκπαιδευτικό λογισμικό ιστορίας". Στο Ε. Σταυρίδου, Β.Βέμη & Θ. Κάββουρα (Επιμ.). Βιβλία, υλικά λογισμικά για την Εκπαίδευση: από τη σχεδίαση στη διδακτική πράξη, Εκδόσεις Παν/μίου Θεσσαλίας, 83-95.
  • Κάββουρα Θ. (2004). "Ιστορικές πηγές και περιβάλλοντα μάθησης Ιστορίας με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας". Στο Κ. Αγγελάκος & Γ. Κόκκινος (επιμ.) Η διαθεματικότητα στο σύγχρονο σχολείο. Η διδασκαλία της ιστορίας με τη χρήση πηγών. Αθήνα: Μεταίχμιο, σ.193-211

    Εκπαιδευτικό λογισμικό ιστορίας:

  • Κάββουρα Θ., Σολομωνίδου Χ., Γρηγοριάδου Μ., Σαμαράκου Μ., Τσαγκάνου Γ., Παπαδοπουλου Κ., Κούτρα Δ., Τελέλης Γ., Παναγιώτου Μ., Κρεμμύδα Σ., Αθανασόπουλος Κ., Παπαπέτρου Φ. & Κωτούζα Ε. (2000). "ΚΑΣΤΑΛΙΑ: α) C.D- ROM για τους Μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου", β) Τετράδιο μαθητή, γ) Βιβλίο καθηγητή, Αθήνα: ΥΠ.Ε.Π.Θ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

    Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας

  • Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας