Ἦταν τὰ χρόνια ποὺ τὸ μεταπολιτευτικὸ τραγούδι ἄρχιζε νὰ κουράζει. Ὁ ἴδιος ὁ Θάνος Μικρούτσικος εἶχε ἀφήσει ἤδη 4 χρόνια πίσω του τὰ Πολιτικὰ Τραγούδια καὶ 3 τὴν Καντάτα Γιὰ Τὴν Μακρόνησο. Ἡ Ἀλεξίου ἐκείνη τὴ χρονιὰ τραγούδησε Λoΐζο στὰ «Τραγούδια τῆς Χαρούλας», ὁ Νταλάρας τραγούδαγε Μαρκόπουλο καὶ ὁ Ἀνδρέας Παπανδρέου ἦταν ἀκόμα ἀντιπολίτευση! 1979, μὲ τὸ Τρίτο Πρόγραμμα τοῦ Μάνου Χατζιδάκι στὶς δόξες του, ἀπὸ τὴ συχνότητα τοῦ ὁποίου ἔγινε εὐρύτερα γνωστὸ τὸ ἔργο τοῦ Θάνου Μικρούτσικου μὲ τὴν ποίηση τοῦ Νίκου Καββαδία. Τὸ σημαντικότερο ἔργο τοῦ Θάνου Μικρούτσικου. Ὁ «Σταυρὸς τοῦ Νότου» πέραν τῆς μουσικῆς του ἀξίας ἔχει καὶ ἕνα ἀκόμη σημαντικότερο πλεονέκτημα. Γνώρισε σ᾿ ἕνα εὐρὺ κοινὸ ἕναν ποιητή. Οἱ στίχοι τοῦ ποιητῆ τῆς θάλασσας ἔγιναν τραγούδι στὰ χείλη μας καὶ γιὰ τὸν «Γουίλι» ἄναψαν χιλιάδες ἀναπτῆρες στὶς συναυλίες τοῦ Παπακωνσταντίνου. Δίσκος ἀπαραίτητος σὲ κάθε δισκοθήκη ποὺ θέλει νὰ διαθέτει τὰ «κλασικὰ» πλέον μεγάλα ἔργα τῆς ἑλληνικῆς δισκογραφίας.
ΜΕΤΡΟ