1ο Πείραμα


 Σπρώξτε το αμαξάκι ώστε αρχίσει να απομακρύνεται από τον αισθητήρα απόστασης.

Π Παρατηρήστε το διάγραμμα απόστασης - χρόνου που δημιουργείται , ποια είναι η μορφή του διαγράμματος; 

Π Όταν πραγματοποιήσαμε εμείς το πείραμα η μορφή του διαγράμματος που σχηματίστηκε  ήταν αυτή της παρακάτω εικόνας,  συμβαδίζει με αυτή που πήρατε εσείς;

Π Μπορείτε να ερμηνεύσετε τη μορφή που παίρνει η καμπύλη διάφορες χρονικές στιγμές; Πώς συσχετίζεται η μορφή της καμπύλης με την κίνηση του σώματος με το οποίο πειραματιστήκατε;

Π Αντιστρέψτε την φορά κίνησης του αμαξιδίου ώστε να πλησιάζει προς τον αισθητήρα απόστασης. Ποια είναι τώρα η μορφή του διαγράμματος;

Χρησιμοποιήσετε  το πρόγραμμα λήψης των μετρήσεων ώστε να λάβετε το διάγραμμα  ταχύτητας - χρόνου για το αμαξίδιο.

Π Τι παρατηρείτε για την ταχύτητά του; Πώς συσχετίζεται η τιμή της ταχύτητας με το διάγραμμα θέσης - χρόνου;

Π Το αντίστοιχο διάγραμμα που σχηματίστηκε από το δικό σας πείραμα τι μορφή έχει;

Το φυσικό μέγεθος επιτάχυνση εκφράζει "τη μεταβολή της ταχύτητας προς το χρόνο που πραγματοποιήθηκε " ή το "ρυθμό μεταβολής της ταχύτητας"

Η επιτάχυνση προκύπτει ως το πηλίκο της μεταβολής της ταχύτητας προς το χρόνο και η μονάδα μέτρησης της στο S.I. είναι το m/s2. Σε πολλές εφαρμογές χρησιμοποιούμε ως μονάδα μέτρησης τα πολλαπλάσια της επιτάχυνσης της βαρύτητας στην επιφάνεια της γης (g) που θεωρείται ίση με 9,8 m/s2.  

 

Συνδέστε τον αισθητήρα επιτάχυνσης στην κονσόλα και τοποθετήστε το σώμα έτσι ώστε ό άξονας στον οποίο γίνονται οι μετρήσεις να ταυτίζεται με αυτόν της κίνησης του σώματος.

Επαναλάβετε το πείραμα.

Π1η Συσχετίσετε την μεταβολή της ταχύτητας στα επιμέρους τμήματα της τροχιάς με τις αντίστοιχες τιμές της επιτάχυνσης;

Επάνω 1ο Πείραμα 2ο Πείραμα 3ο Πείραμα 4ο Πείραμα Αισθητήρες Υλικά