next up previous
Next: About this document ... Up: unix Previous: Μικρή εισαγωγή σε εντολές

Compiling

Ένα πρόγραμμα σε C αποτελείται από τον πηγαίο κώδικα (source code) τον οποίο πρέπει να τον περάσουμε από τον compiler προκειμένου να παράγουμε το εκτελέσιμο αρχείο, το οποίο είναι κατανοητό από την μηχανή.

Ένας διαδεδομένος compiler για το unix είναι ο gcc. Αυτός είναι το προϊόν πολυετούς έρευνας του GNU-project το οποίο ξεκίνησε πρίν από 20 χρόνια ο R.Stallman.

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ένα πηγαίο αρχείο με όνομα c-code.c. Εκτελόντας την εντολή

 
gcc c-code.c
ενεργοποιούμε τον gcc compiler ο οποίος παράγει το εκτελέσιμο αρχείο a.out, το οποίο το εκτελούμε με την εντολή
 
./a.out
Αν θέλαμε το παραγόμενο εκτελέσιμο αρχείο να είχε όνομα runme αντί για το a.out θα έπρεπε να εκτελούσαμε τον gcc ως εξής:
 
gcc c-code.c -o runme
Aσκήσεις

  1. Γράψτε από ένα βιβλίο $ C$ το περίφημο ((καλήμερα κόσμε)) πρόγραμμα μεταγλωτίστε το με τον gcc και εκτελέστε το παραγόμενο πρόγραμμα. Κάνοντας χρηση του τελεστή ανακατεύθηνσης $ >$ εκτελέστε το πρόγραμμα ώστε να εξάγει το αποτέλεσμα μέσα σε ένα αρχείο και ελένξτε με ένα text editor τα περιεχόμενα του αρχείου αυτού.
  2. Στο unix η εντολή man δίνει πληροφορίες για εντολές του συστήματος. Δίνοντας man gcc δείτε το εγχειρίδιο χρήσης του gcc. H man δίνει πληροφορίες και για τις εντολές της C. Δώστε man printf για να δείτε την χρήση της εντολής printf

Στο μάθημα θα χρειαστεί να χρησημοποιήσουμε βιβλιοθήκες της C και συγκεκριμένα την βιβλιοθήκη OpenGL. Για να μπορέσει ο gcc να χρησιμοποιήσει εξωτερικές βιβλιοθήκες θα πρέπει να του πούμε μέσω παραμέτρων την τοποθεσία των βιβλιοθηκών. Θα πούμε περισσότερες λεπτομέριες στην συνέχεια του μαθήματος, προς το παρόν θα μάθουμε να χρησιμοπούμε Makefiles τα οποία στην αρχή θα σας δίνονται έτοιμα.

Δώστε την εντολή

 
cp -r /home/lecturers/kontogar/CompGraph/CubeTEST .
για να αντιγράψετε τα περιεχόμενα του φακέλου CubeTEST από την προσωπική μου περιοχή στην δικιά σας και στην συνεχεία δώστε cd CubeTEST για να μπείτε στο κατάλογο CubeTEST. Εξετάστε τα περιεχόμενα των δύο αρχείων που βρίσκονται μέσα στον κατάλογο αυτό και τέλος δώστε make για να κάνετε compile το πρώτο σας OpenGL πρόγραμμα.



Aristides Kontogeorgis 2003-03-02