next up previous
Next: About this document ...

Ασκήσεις στην Επεξεργασία Εικόνας
2 Φυλλάδιο
Παράδοση Παρασκευή 24 Mαρτίου

  1. Μέχρι τώρα για να εμφανίσουμε γραφικά χρησιμοποιούσαμε την στάνταρτ έξοδο και την εντολή printf για να γράψουμε σε αρχείο. Στον λυκούργο στο directory
    		/home/kontogar/Samos2003/CompGraphics/Sources/7Mart
    
    υπάρχει το πρόγραμμα point.c. Αυτό το πρόγραμμα χρησιμοποιεί την βιβλιοθήκη OpenGL για να εμφανίσει γραφικά σε παράθυρο της οθόνης. Για να γίνει compile θα πρέπει να ενημερώσουμε τον gcc compiler για το που θα βρει τις απαραίτητες βιβλιοθήκες και include αρχεία. Για να το κάνουμε compile θα τρέξουμε το αρχείο compile που βρίσκετε στο ίδιο directory δίνοντας sh compile. To αρχείο compile περιέχει τις κατάλληλες παραμέτρους για τον gcc.

    Μετά από την εκτέλεση του sh compile θα δημιουργηθεί ένα αρχείο με όνομα point το οποίο μπορούμε να το εκτελέσουμε δίνοντας

        point < photo.ppm
    
    και η εκτέλεση θα έχει σαν αποτέλεσμα να διαβάσει το πρόγραμμά μας το αρχείο photo.ppm και να εμφανίσει τα περιεχόμενα του σε ένα παράθυρο γραφικών στην οθόνη.

    Αφού κατανοήσετε την λειτουργία του point.c θα πρέπει να γράψετε προγράμματα valueGL.c blueGL.c καθ αναλογία με τα προγράμματα valueL.c green.c τα οποία θα διαβάζουν από την στανταρτ είσοδο αρχεία ppm και θα εμφανίζουν τα περιεχόμενα τους μετά από επεξεργασία στην οθόνη κάνοντας χρήση της OpenGL.

  2. O αλγόριθμος που σας δόθηκε στην τάξη για την σχεδίαση ευθείας δουλεύει μόνο αν η ευθεία βρίσκετε στο πρώτο οκταμόριο, δηλαδή αν $ x_1<x_2$ και η κλίση είναι μεταξύ 0 και $ 1$. Τροποιήστε τον αλγόριθμο ώστε να δουλευεί σε οποιοδήποτε οκταμόριο. H έξοδος θα πρέπει να γίνει στην οθόνη κάνοντας χρήση της OpenGL




Aristides Kontogeorgis 2003-03-17