next up previous
Next: About this document ...

Ασκήσεις στην Επεξεργασία Εικόνας
1 Φυλλάδιο
Παράδοση Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου
Στον λυκούργο στο directory /home/lecturers/kontogar/CompGraph/21Feb βρίσκονται πηγαία αρχεία c. Αυτά θα πρέπει να τα μεταφέρετε στην περιοχή σας και να τα τροποποιήσετε όπως σας ζητούν οι ασκήσεις. Θα πρέπει να αντιγράψετε τον κατάλογο αυτό στην περιοχή σας για να μπορείτε να τροποποιήσετε τα προγράμματα αυτά. Αυτό θα γίνει εκτελόντας την εντολή:
cp -r /home/lecturers/kontogar/CompGraph/21Feb .

  1. Tα προγράμματα blackmean.c και value.c μετατρέπουν μια έγχρωμη φωτογραφία σε ασπρόμαυρη, κρατόντας την πληροφορία της μέσης τιμής των τριών χρωμάτων $ (R + G + V)/3$ και της μέγιστης τιμής των τριών χρωμάτων αντίστοιχα. Δοκιμάστε τα προγράμματα αυτά πάνω στην εικόνα photo.ppm και δείτε τα αποτελέσματα με το gimp.

    Tροποποιήστε το πρόγραμμα value.c δημιουργόντας αντίστιχα προγράμματα lightness.c και luminance.c τα οποία θα κάνουν την φωτογραφία ασπρόμαυρη τοποθετόντας τις τιμές της lightness και luminance και στα τρεις συντεταγμένες του RGB κύβου για κάθε κουκίδα.

  2. Τροποιήστε το πρόγραμμα value.c ώστε να δίνει μια κόκκινη απόχρωση στην φωτογραφία αυξάνοντας την τιμή της κόκκινης RGB συντεταγμένης κατά 10 για κάθε κουκίδα της εικόνας.
  3. Γράψτε ένα πρόγραμμα το οποίο θα διαβάζει την εικόνα photo.ppm από την standart είσοδο, θα ζωγραφίζει ένα πλέγμα από οριζόντιες και κάθετες ευθείες που θα απέχουν μεταξύ τους 40 κουκίδες και θα γράφει το αποτέλεσμα στην standart έξοδο. Στην συνέχεια τροποιήστε το πρόγραμμα ώστε οι γραμμές να είναι διάφανες.
  4. O αλγόριθμος που σας δόθηκε στην τάξη για την σχεδίαση ευθείας δουλεύει μόνο αν η ευθεία βρίσκετε στο πρώτο οκταμόριο, δηλαδή αν $ x_1<x_2$ και η κλίση είναι μεταξύ 0 και $ 1$. Τροποιήστε τον αλγόριθμο ώστε να δουλευεί σε οποιοδήποτε οκταμόριο.




Aristides Kontogeorgis 2003-03-02