ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  Τ.Μ.Σ. – Ε.Κ.Π.Α.

Το Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας του Τμήματος Μουσικών σπουδών ιδρύθη επί Προεδρίας του καθηγητού κ. Γρηγορίου Στάθη (Φ.Ε.Κ. 937/23-6-2004 τ.Β’) και Διευθυντής αυτού εξελέγη ο καθηγητής Χαράλαμπος Χ. Σπυρίδης (Απόφαση Γ.Σ./13-10-2004 και Γ.Σ./5-12-2007 κατά τις διατάξεις του άρθρου 28 παρ. 22 του Ν. 2083/1992).

Εις το Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας ενετάχθησαν οι:

  1. Χαράλαμπος Χ. Σπυρίδης, Καθηγητής Μουσικής Ακουστικής, Πληροφορικής

  2. Αναστασία Γεωργάκη, Επίκουρος Καθηγήτρια Μουσικής Τεχνολογίας

  3. Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, Λέκτωρ Μουσικής Πληροφορικής

  4. Ιωάννης Πεϊκίδης, Ε.Τ.Ε.Π.

Εις το Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας ανήκουν οι εξής χώροι:

  1. Γραφείο καθηγητού Χαράλαμπου Χ. Σπυρίδη, αριθμός θύρας 816

  2. Γραφείο Επικούρου Καθηγητρίας Αναστασίας Γεωργάκη, αριθμός θύρας 532

  3. Αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, αριθμός θύρας 918

  4. Studio, αριθμός θύρας 310

Από το 2005 σύμφωνα με το ιδρυτικό Φ.Ε.Κ. το Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας καλύπτει διδακτικές, ερευνητικές και καλλιτεχνικές ανάγκες του Τμήματος Μουσικών Σπουδών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στα εξής γνωστικά αντικείμενα:

    1. Φυσική Ακουστική

    2. Μουσική Ακουστική

    3. Ψυχοακουστική

    4. Ακουστική Χώρων

    5. Ηχοληψία

    6. Επεξεργασία σήματος (αναλογική – ψηφιακή)

    7. Μουσική Τεχνολογία

    8. Μουσική με Η/Υ

    9. Ηλεκτροακουστική Μουσική

    10. Μουσική Πληροφορική

    11. Διαμόρφωση studio

Συνεργάζεται:

    1. Με άλλα Τμήματα του Ε.Κ.Π.Α. σε θέματα που εμπίπτουν στα αντικείμενα δραστηριότητός του

    2. Με κάθε μορφής Κέντρα Ερευνών και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα κοινών στόχων της ημεδαπής και της αλλοδαπής

Επίσης υποστηρίζει, παράγει και προωθεί πρωτότυπης μορφής έρευνα επί των προαναφερθέντων γνωστικών αντικειμένων,
Διοργανώνει επιστημονικές διαλέξεις, ημερίδες, σεμινάρια, συμπόσια, συνέδρια και άλλες επιστημονικές εκδηλώσεις,
Πραγματοποιεί δημοσιεύσεις και εκδόσεις
Προσκαλεί Έλληνες και ξένους επιστήμονες εγνωσμένου κύρους
Οργανώνει και υποστηρίζει ερευνητικά και τεχνικά συναυλίες όλων των ειδών της μουσικής
Προωθεί καλλιτεχνικές δημιουργίες με τη μορφή πολυμέσων.

Ανάγκες του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας
Προκειμένου το Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας να μπορέσει να ανταποκριθεί στους ανωτέρω στόχους και τις επιδιώξεις του, θα πρέπει να του παραχωρηθούν οι απαραίτητοι χώροι στεγάσεως και να στελεχωθεί από το απαραίτητο προσωπικό (διδακτικό, τεχνικό, διοικητικό), όπως προβλέπει και το ιδρυτικό ΦΕΚ.
Αναλυτικώς οι ανάγκες του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας  

  1. με τις χωροταξικές μελέτες των απαιτουμένων χώρων,

  2. με τις σχετικές οικονομικές μελέτες εξοπλισμού αυτών και

  3. τον ελαχιστότερο αριθμό απαιτουμένου προσωπικού

ετέθησαν γραπτώς και εμφατικώς εις τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος επί Προεδρίας της καθηγητρίας κας Ολυμπίας Φράγκου-Ψυχοπαίδη και του καθηγητού κου Παύλου Κάβουρα.
Από το 2005 μέχρι και σήμερα θράφουμε ελπίδες ότι θα παραχωρηθούν οι απαραίτητοι χώροι με τη μετακίνηση του Διδασκαλείου στο δικό του κτήριο και των Βιβλιοθηκών των Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής στην Κεντρική Βιβλιοθήκη της Φιλοσοφικής Σχολής.

Χώροι

1. Εργαστήριο 31 σταθμών εργασίας PC 60 θέσεων

Το υποχρεωτικό μάθημα «Εισαγωγή στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές» το παρακολουθούν αδιαλείπτως περί τους 70 φοιτητές. Κατ’ αυτό οι φοιτητές αποκτούν θεωρητικές γνώσεις περί της Πληροφορικής και της λειτουργίας των Η/Υ και «πρακτικές» γνώσεις, που αφορούν στη διδασκαλία

Επεξεργασίας κειμένου (WORD)
Στατιστικών φύλλων (XL)
Power Point
Internet

Σήμερα, για την «πρακτική» άσκηση των φοιτητών διατίθεται η αίθουσα 918, εμβαδού 20 περίπου τ.μ., με 9 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στους οποίους με βάρδιες καταβάλλεται προσπάθεια να πραγματοποιηθεί το απραγματοποίητο!

Στην εν λόγω αίθουσα (918) διδάσκονται επίσης και τα εξής μαθήματα:

  1. Λογισμική Μουσικολογία

  2. LINUX και αρχές Λογικού Προγραμματισμού

  3. Εισαγωγή στη Μουσική Πληροφορική

  4. Εισαγωγή στη Μουσική Τεχνολογία

  5. Τεχνολογία και Μουσική Δημιουργία

  6. Μουσική για Media

  7. Βυζαντινή Μουσική με Η/Υ

  8. Ακουστική Διαμόρφωση Χώρων με Η/Υ

Για τη θεωρητική και πρακτική διδασκαλία του μαθήματος «Εισαγωγή στους Η/Υ» χρειάζεται μια αίθουσα που να χωράει τουλάχιστον 60 φοιτητές, στην οποία θα τοποθετηθούν 30 PC, ώστε ανά δύο φοιτητές σε κάθε μηχάνημα να εκπαιδεύονται ουσιαστικώς και να αποκτούν την απαραίτητη εμπειρία.
Στην αίθουσα αυτή θα πραγματοποιούνται (θεωρητικά και πρακτικά) και οι διδασκαλίες όλων των προαναφερθέντων μαθημάτων, των σχετικών με την Πληροφορική.
Πλήρης χωροταξική και οικονομοτεχνική μελέτη για το Εργαστήριο των 31 σταθμών εργασίας PC με 60 θέσεις εργασίας προωθήθηκε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών προς την Πρυτανεία, προκειμένου να εξασφαλισθεί η δαπάνη της από τις Δημόσιες Επενδύσεις (Έγγραφο του Τμήματος προς τον Αντιπρύτανη Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης κ. Δημοσθένη Ασημακόπουλο, αρ. πρωτ. 690/6-7-07 περί επιστημονικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού των Εργαστηρίων του Τμήματος, εις απάντηση στην 16389/21-5-07 σχετική επιστολή του Αντιπρυτάνεως).

2. Αίθουσα Εφαρμοσμένης Ακουστικής

Στην εν λόγω Αίθουσα Εφαρμοσμένης Ακουστικής οι φοιτητές θα ασκούνται σε πειράματα Φυσικής και Μουσικής Ακουστικής προκειμένου να εμπεδώσουν τη Θεωρία και ν’ αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, που θα τους φανούν πολύτιμες, όταν θα διορισθούν είτε ως Διδάσκαλοι στην Πρωτοβάθμια, είτε ως Καθηγητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η αίθουσα αυτή θα καλύπτει και τις ερευνητικές ανάγκες είτε μελών του διδακτικού προσωπικού του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας, είτε προπτυχιακών/μεταπτυχιακών φοιτητών αυτού.
Πλήρης χωροταξική και οικονομοτεχνική μελέτη για την αίθουσα Εφαρμοσμένης Ακουστικής προωθήθηκε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών προς την Πρυτανεία, προκειμένου να εξασφαλισθεί η δαπάνη της από τις Δημόσιες Επενδύσεις (Έγγραφο του Τμήματος προς τον Αντιπρύτανη Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης κ. Δημοσθένη Ασημακόπουλο, αρ. πρωτ. 690/6-7-07 περί επιστημονικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού των Εργαστηρίων του Τμήματος, εις απάντηση στην 16389/21-5-07 σχετική επιστολή του Αντιπρυτάνεως).

3. Δύο αίθουσες Γραφεία
προκειμένου να στεγασθούν ισάριθμοι «άστεγοι» διδάσκοντες, μέλη Δ.Ε.Π. του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας.

4. Μία αίθουσα γραφείο για τη στέγαση Διοικητικού/ής υπαλλήλου για τη Γραμματειακή υποστήριξη του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας.

Ευχής έργον θα ήτο όλοι οι χώροι του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας να είναι συγκεντρωμένοι σε μια κυψέλη για την εύρυθμη λειτουργία του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας.

Προσωπικό

Ένας/Μία υπάλληλος Γραμματείας.

Η Γραμματεία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών διαθέτει μία Γραμματέα και δύο υπαλλήλους Γραμματείας, οι οποίοι διεκπεραιώνουν την όλη βαρειά γραμματειακή εργασία του Τμήματος. Είναι αδύνατον κάτω από αυτές τις συνθήκες να επιφορτισθούν με το πρόσθετο έργο της Γραμματειακής υποστηρίξεως του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας.
Θεωρείται απαραίτητο να διατεθεί ένας/μία υπάλληλος για να αναλάβει την όλη γραμματειακή υποστήριξη του Εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας.

Ένας Ε.Τ.Ε.Π.

Μεταξύ των διδασκομένων μαθημάτων στο Εργαστήριο Μουσικής Ακουστικής Τεχνολογίας υπάρχουν αρκετά μαθήματα τεχνικού χαρακτήρα, όπως λ.χ.

Εισαγωγή στην Ηχοληψία
Ηχοληψία σε Studio
Μικρόφωνα-Μεγάφωνα-Ηχεία
Μουσική για Media
Ακουστική Διαμόρφωση Χώρων με Η/Υ

Γι’ αυτά τα γνωστικά αντικείμενα δεν υπάρχουν διδάσκοντες με Διδακτορικό, ώστε να προσλάβουμε μέλη ΔΕΠ. Έτσι, στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών» τα μαθήματα αυτά σήμερα διδάσκονται από επιστήμονα με σύμβαση Π.Δ. 407/80.
Οι φοιτητές μας με την επιστημονική κατάρτιση του ηχολήπτου, που απέκτησαν, διεκρίθησαν και εντυπωσίασαν στην αγορά και προσελήφθησαν κατόπιν επιτυχών διεθνών εξετάσεων να εργασθούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004.
Ο ζητούμενος Ε.Τ.Ε.Π. θα αναλάβει τη συνέχιση της διδασκαλίας αυτών των τεχνικών μαθημάτων, όπως απαιτεί και η σύμβαση του ΕΠΕΑΕΚ «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών» και θα προσφέρει έργο και στη λειτουργία του Studio, όπου πραγματοποιείται ερευνητικό, διδακτικό και καλλιτεχνικό έργο.