Ακουστική Σχεδίαση Κλειστών Χώρων [πίσω]

Γεγονός είναι ότι οι φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών παίζουν τουλάχιστον ένα μουσικό όργανο και, μελετώντας «οίκοι», ενοχλούν τους ενοίκους της πολυκατοικίας των «ηχορρυ­παίνοντας».

Η έννοια ηχορρύπανση είναι σύγχρονη, σχετίζεται με το θόρυβο, ο θόρυβος με τη σειρά του έχει σχέση με την Τεχνολογική ανάπτυξη και αυτή συνδέεται με την πρόοδο. Όλα είναι κρίκοι μιας αλυσίδας, που καλώς ή κακώς δεν πρέπει να σπάσουν. 

Επειδή δεν είναι λογικό να ζητούμε να απαρνηθούμε την πρόοδο της εποχής μας –όσο θορυβώδης και αν είναι- και να επιστρέψουμε, ως ησυχαστές, στην εποχή των σπηλαίων –της σχεδόν απόλυτης ησυχίας- οφείλουμε ν’ ακολουθήσουμε τον κανόνα της χρυσής τομής. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει, αφού κατανοήσουμε με μελέτη και έρευνα την όλη συμπεριφορά του θορύβου, να προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε τα συμπεράσματα της έρευνας προκειμένου να επινοήσουμε διάφορες κατασκευαστικές λύσεις, ώστε να δημιουργήσουμε συνθήκες διαβίωσης απαλλαγμένες από κάθε μορφής ηχορρύπανση.

Στο μάθημα αυτό αντιμετωπίζεται το πρόβλημα «θόρυβος» σε ανοικτούς (πλατείες, ανοικτά θέατρα) και κλειστούς (αίθουσες διαλέξεων και συναυλιών) χώρους. Μελετάται η ηχοαπορρόφηση και η ηχομόνωση, παρουσιάζονται οι μηχανισμοί για την ηχοαπορρόφηση και εξετάζονται διάφορα ηχοαπορροφητικά υλικά και ηχοαπορροφητικές διατάξεις. Αναλύεται η Ακουστική χώρων και, τέλος, αναλύονται μέθοδοι για την ακουστική διαμόρφωση ενός κλειστού χώρου προκειμένου να καταστεί κατάλληλος για μια συγκεκριμένη ακουστική εφαρμογή (διάλεξη, συναυλία, θέατρο κ.λπ.).

Ενδεικτική θεματολογία: Θόρυβος, Η βλαπτική επίδραση του θορύβου στην ακοή, Η βλαπτική επίδραση του θορύβου στη ψυχολογία του ατό­μου, Καταπολέμηση του θορύβου, Έλεγχος θορύβου στην  πηγή, στη διαδρομή διάδοσης και στον δέκτη, Ανάλυση του θορύβου, Ηθμοί ή Φίλτρα, Γραφική παρουσίαση της λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού φίλτρου, Το ηχόμετρο και τα ηλεκτρονικά φίλτρα στάθμισης συχνοτή­των, Ο τύπος του Sabine, Ακουστική αιθουσών, Ακουστικά λάθη στο σχεδιασμό αιθουσών, Ακουστική παραμόρφωση λόγω ακουστικής συζεύξεως χώρων, Υποκειμενικά κριτήρια «Καλής Ακουστικής», Ανηχοϊκός Θάλαμος, Θάλαμος Αντήχησης, Ηχοπροστασία των κτηρίων [Χωρίσματα, Μονοί τοίχοι ή Μονά χωρίσματα, Διπλοί τοίχοι ή Διπλά χωρίσματα, Ηχομόνωση χωρισμάτων, Παράθυρα,  Θύρες, Πλευρικές μεταδόσεις, Πατώματα, Ελαστικές επικαλύψεις πατωμάτων, Πλωτά δάπεδα, Αγωγοί κλιματισμού, Ψευδοροφές].

[πίσω]