Χατζηχαριστός Δημήτρης

 Αρχική Σελίδα    Προσωπικό    Ζουνχιά Αικατερίνη

Καθηγητής Αθλητικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Αθηνών

 

Βασικές σπουδές: Εθνική Ακαδημία Σωματικής Αγωγής Θεσσαλονίκης

Master: Ινστιτούτο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Βουκουρεστίου

Διδακτορικό: Ακαδημία Φυσικής Αγωγής Βαρσοβίας

Τηλέφωνα: 210 727 6055, FAX: 210 727 6058

Email: dhatziha@phed.uoa.gr

 

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Τα τελευταία χρόνια το ερευνητικό μου ενδιαφέρον έχει προσανατολιστεί στη μελέτη της σχέσης της Φυσικής Αγωγής με την απόκτηση και διατήρηση θετικής στάσης απέναντι στην άσκηση για την υγεία. Επίσης, στα ερευνητικά μου ενδιαφέρονται εντάσσεται η Αγωγή Υγειάς και η μελέτη της προσωπικότητας του καθηγητή της Φυσικής Αγωγής και του προπονητή.

Παράλληλα ασχολούμαι με την αξιοποίηση των υπολογιστών στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό. Δημιούργησα ειδικό πρόγραμμα αυτοματοποίησης και μηχανοργάνωσης του Συστήματος Φυσικής Αγωγής. Μέρος αυτού του προγράμματος αποτελεί η αξιολόγηση των παιδιών στη Φυσική Αγωγή. Αξιολογείται η στάση του σώματος και η μορφή των κυριότερων μελών, η Σωματική Ανάπτυξη με βάση τη σύγκριση της χρονολογικής ηλικίας με τη μέση τιμή των  κανονικών ορίων των συνολικών διαστάσεων του σώματος, η Κινητική Ικανότητα με βάση τη σύγκριση των επιδόσεων των παιδιών σε δοκιμασίες με τα εθνικά όρια. Επίσης αξιολογούνται τα προγράμματα Φυσικής Αγωγής. Δίνεται αυτόματα η βαθμολογία των μαθητών και τυπώνονται επιστολές, με τις οποίες ενημερώνονται οι γονείς για την εικόνα των παιδιών τους. H συγκεκριμένη εφαρμογή φέρνει τους μαθητές σε αλληλεπίδραση με τις επιδόσεις τους και τη βελτίωση που προκύπτει από την προσπάθεια που καταβάλουν. 

Εκτός από τα παραπάνω επεξεργάστηκα πρόγραμμα ανάλυσης αλληλεπίδρασης του δασκάλου με τους μαθητές. Το πρόγραμμα αυτό δίνει τη δυνατότητα προβολής στην οθόνη του υπολογιστή video και ταυτόχρονα, μέσα από ειδικά σχεδιασμένες φόρμες, μπορεί ο ερευνητής να καταχωρεί και να διαχειρίζεται στοιχεία της συμπεριφοράς του δασκάλου και του μαθητή, που παρατηρεί στο video.

Επιπλέον επιδίδομαι συστηματικά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας των πολυμέσων στη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής.

Δημοσιευμένο έργο

Xατζηχαριστός Δ., Zουνχιά, & Kοτζαμανίδης Χ. (1989). Παράγοντες που επηρεάζουν το ενδιαφέρον των φοιτητών για ανώτατες σπουδές στη Φυσική Aγωγή και τον Aθλητισμό. "Φυσική Aγωγή Aθλητισμός", 26:32-48.

Doganis G, Zounhia K, Kotzamanidis Ch., & Chatzicharistos D. (1989). Evaluation of the interest for Physical Education and Sport among Greek chirdren 8-18 years of age. Proceedings first IOC World Congress on Sport Sciences, Colorado 28/10-3/11/1989, p 390-391

Hatziharistos D. (1990). Participation of Greek urban residents in physical activity. World Congress on Sport for all. Book of abstracts, p. 8,Tampere,June 3-7,1990.

Xατζηχαριστός Δ. & Zουνχιά Κ. (1991). H διερεύνηση της σωματικής και κινητικής ανάπτυξης των παιδιών της χώρας μας. Φυσική Αγωγή Αθλητισμός, 31:42-54.

Hatziharistos D., Moukoulis T., Psallas A. & Tzanetakos N. (1992). Physical growth and motor capacity of the deaf children. Second IOC Congress on Sport Sciences, Proceetings p. 191.

Hatziharistos D. (1992). The affect of obesity to the interest of children for physical activity. Second IOC Congress on Sport Sciences, Proceedings p. 199.

Zουνχιά K., Xατζηχαριστός Δ., Mουκούλης A. & Ψάλλας A. (1992). Θρανίο και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Eπιστημονικό Συνέδριο «Oρίζοντες της Aθλητικής Eπιστήμης». Βιβλίο περιλήψεων, σελ. 75, Aθήνα 1992.

Χατζηχαριστός Δ. (1992). Παιδαγωγικές πλευρές των αθλητικών τραυμάτων. Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός, 32:44-53.

Kαρανταΐδου Μ. & Xατζηχαριστός Δ. (1993). Διαφορές στα σωματικά και κινητικά χαρακτηριστικά νεανίδων ως προς γεωγραφική ζώνη και δημογραφικό περιβάλλον. 1ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Κομοτηνή 21-23 Mαίου 1993, Περιλήψεις εργασιών, σελ. 22.

Kαρανταΐδου Μ. & Xατζηχαριστός Δ. (1993). Διαφορές στα σωματικά και κινητικά χαρακτηριστικά εφήβων ως προς γεωγραφική ζώνη και δημογραφικό περιβάλλον. 1ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Κομοτηνή 21-23 Μαΐου 1993, Περιλήψεις εργασιών, σελ. 125.

Mπεργελές N., & Xατζηχαριστός Δ. (1997). H έννοια της κοινωνικής ομάδας από τον  Όμηρο έως τον Αριστοτέλη. 5ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Κομοτηνή 16-18 Μαΐου 1997, σελ. 34.

Mπεργελές N., & Xατζηχαριστός Δ. (1997). Αξιολόγηση της θέσης του αρχηγού στις ομάδες ανδρών της A1 Εθνικής κατηγορίας Πετοσφαίρισης με βάση τη στάση των συμπαικτών του απέναντι σ' αυτόν. 5ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Aθλητισμού. Kομοτηνή 16-18 Mαΐου 1997, σελ. 34.

Εμμανουήλ Κ., Χατζηχαριστός Δ., Ζουνχιά Κ., & Χατούπης Κ. (1999). Γιατί η Φυσική Κατάσταση που σχετίζεται με την υγεία αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς της Φυσικής Αγωγής. 7ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Bιβλίο περιλήψεων συνεδρίου, Κομοτηνή, 1999.

Zounhia K., Ηatziharistos D., Emmanuel K. & I. Kossiva (2001). A comparative study of the instructional and pedagogical effectiveness of physical educators and classroom teachers in primary school. 10th World Congress of Sport Psychology, May 28-June 2, Programme and Proceedings, Vol. 1st, p. 299, Skiathos, Greece, 2001.

Ζουνχιά Κ., Χατζηχαριστός Δ., Εμμανουήλ Κ., & Κόσσυβα Ε. (2001). Λόγοι που πειθαρχούν οι μαθητές γυμνασίου και αντιλαμβανόμενες διδακτικές στρατηγικές για διατήρηση της πειθαρχίας. 2ο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Αθλητικής Επιστήμης. 2-4 Νοεμβρίου. Bιβλίο περιλήψεων συνεδρίου, σελ. 47-48, Θεσσαλονίκη, 2001.

Zounhia K, Hatziharistos D & Emmanuel K. (2002). Effect of the Teaching practice and perceived student rapport with cooperating teacher on student teacher concerns. 7th Annual Congress of the European College of Sport Science. Proceedings, vol. 1, p. 122.

Zounhia K, Hatziharistos D., Emmanuel K. & Kossiva I. (2002). Influence af the authoritarianism on discipline. 7th Annual Congress of the European College of Sport Science. Proceedings, vol. 2, p. 678.

Hatziharistos D & Avramidis S. (2002). Professional orientation of students specialized in adapted physical education. 7th Annual Congress of the European College of Sport Science. Proceedings, vol. 2, p. 1095.

Bergeles N, Hatziharistos D & Kamperidou R. (2002). The menaing of the term “team” (omada) in the epic cycle. 7th Annual Congress of the European College of Sport Science. Proceedings, vol. 2, p. 656.

Zounhia K., Emmanouel K. Kossiva E. & Hatziharistos D. (2002). Perceived Effectiveness of Greek Secondary School Teachers. European Journal of Physical Education, 7, pp. 19-29, 2002.

Zounhia K., Hatziharistos D., & Emmanouel K. (2003).  Greek Secondary School Pupils’ Perceived Reasons for Behaving Appropriately and Perceived Teachers’ Strategies to Maintain Discipline. Educational Review, 55 (3), 289-303.  

Bergeles, N., & Hatziharistos, D. (2003). Interpersonal attraction as a measure of estimation of cohesiveness in elite volleyball teams.  Perceptual and Motor Skills. 2003 Feb ;96 (1):81-91.

Kossiva, I., &  Hatziharistos, D. (2003). Children’s activity levels during physical education lessons in Greek high schools. Proceedings of the 8th Annual Congress of the European College of Sport Science, Salzburg, pp. 220-221.

Bergeles N., & Hatziharistos D. (2003). The Meaning Of The Omada. The Notions Of Group And Sport Team During The Epic Period. Studies In Physical Culture And Tourism, X(2).

Zounhia K., Hatziharistos D., & Emmanouel K. (2004). Teaching concerns of Greek physical education student teachers. Studies in Physical Culture & Tourism, XI, (2), 73-88.

Kossiva, I., &  Hatziharistos, D. (2003). Do physical education lessons promote health-related physical activity in Greek high school? Proceedings of the VII IOC Olympic World Congress on Sport Sciences, Athens, p. 89E.

Kossiva, I., &  Hatziharistos, D. (2004). The effect of different physical education lessons in the activity levels of Greek high school children. Proceedings Pre-Olympic Congress 2004, Thessaloniki, pp. 433-434.  

Zounhia, K., Amoutzas, K., Hatziharistos, D., &  Emmanouel, K. (2004). Occupational decision factors associated with the choice of physical education and sport-related occupations. Proceedings Pre-Olympic Congress 2004, Thessaloniki, pp. 436-437.

Zounhia K. & Hatziharistos D. (2005). Physical Education student teachers’ rapport with cooperating teachers: rapport relation with teaching concerns. Studies in Physical Culture & Tourism, XII, (1), 59-70.  

Mastrokalou, N., Hatziharistos, D., Diamantis, D., &  Kossyva, I. (2005). Relationship between basketball skills and rhythmic accuracy in childhood. Proceedings of the 10th Annual Congress of the European College of Sport Science, Belgrade, p. 363.

Μπαρζούκα, Κ., Μπεργελές, Ν., & Χατζηχαριστός, Δ. (2006). Η Επίδραση Διαφορετικών Τύπων Ανατροφοδότησης στην Εκμάθηση της Δεξιότητας του Σερβίς στην Πετοσφαίριση. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, τόμος 4 (1), 11 – 18.

Zounhia, K., Chatoupis, K., Amoutzas, K., & Hatziharistos, D. (2006). Greek physical education student teachers’ reasons for choosing teaching as a career. Studies in Physical Culture & Tourism, XIII, (2), 99-108.

Mastrokalou, N. & Hatziharistos, D. (2007) Rhythmic Ability in Children and the Effects of Age, Sex, and Tempo. Perceptual and Motor Skills, 2007 Jun;104 (3 Pt 1):901-912.

Barzouka, K., Bergeles N. & Hatziharistos, D. (2007). Effect of simultaneous model observation and self-modeling of volleyball skill acquisition. Perceptual and Motor Skills, 2007 Feb ;104 (1):32-42.

Chatoupis, C.; Zounhia, K. & Hatziharistos, D., & Amoutzas, K. (2007). Background Profiles and Occupational Decision Factors: The Case of Greek Physical Education Students. International Journal of Physical Education v. 44 no. 1p. 30-40.

Κόσσυβα, Ε. & Χατζηχαριστός Δ. (2007). Η Φυσική Αγωγή στα ελληνικά γυμνάσια: προάγεται η φυσική δραστηριότητα για την υγεία; Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό. 5(3): 341-251.

Zounhia, K. Kossiva, I & Hatziharistos, D. (2008). Physical Educators’ conceptions about physical education and students’ health-related physical activity. In J Cabri, F. Alves, D. Araujio, J. Barreiros, J. Diniz & A. Veloso (Eds.) Book of abstracts of the 13th Annual Congress of ECSS. Estoril-Portugal.

Μανούσου, Δ., Χατζηχαριστός, Δ., Ζουνχιά, Κ. & Ψυχουντάκη, Μ. (2008). Τροποποίηση και προσαρμογή του ερωτηματολογίου διδακτικών ανησυχιών για τους Έλληνες καθηγητές φυσικής αγωγής. Στο Ν.Α. Σταύρου, Γ. Ζέρβας, Β. Κάκκος & Ε. Γεωργιάδης (Εκδ.). Πρακτικά του 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Αθλητικής Ψυχολογίας. Αθήνα: Εταιρία Αθλητικής Ψυχολογίας.

Ζουνχιά, Κ. & Χατζηχαριστός, Δ. (2008). Η φυσική αγωγή στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων. Θέματα παιδείας, 33-34, 58-66.

Αδαμάκης, Μ.,  Ζουνχιά, Κ., Χατζηχαριστός, Δ., & Ψυχουντάκη, Μ. (2012). Προκαταρκτική μελέτη εγκυρότητας και αξιοπιστίας της κλίμακας “Πεποιθήσεις για τους σκοπούς της Φυσικής Αγωγής”. Κινησιολογία,  Αύγουστος 2012, αφιερωματικό τεύχος, 8-9.

Δανιά, Α., Χατζηχαριστός, Δ., Ζουνχιά, Κ. & Τυροβολά, Β. (2012). Έλεγχος εγκυρότητας και αξιοπιστίας του Spatial Kinesthetic Awareness Test: Προκαταρκτική Μελέτη. Κινησιολογία,  Αύγουστος 2012, αφιερωματικό τεύχος, 19-20.

Οικονόμου, Θ. Ζουνχιά, Κ., Ψυχουντάκη, Μ., & Χατζηχαριστός, Δ. (2012). Εγκυρότητα και αξιοπιστία κλίμακας στάσεων μαθητών προς τη φυσική αγωγή». Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός (υπό δημοσίευση).

Dania, A., Hatziharistos, D., Koutsouba, M., & Tyrovola, V. (2013). Validity and reliability of scores from a dance assessment instrument: Its application on Greek folk dance. In Overby, L. Y. & B. Lepczyk (Eds.), Dance Current Selected Research, Volume 8 (pp. ). Brooklyn, NY: AMS Press Inc.

Sachanidi, M., Apostolidis, N., Chatzicharistos, D., Bolatoglou, T. (2013). Passing efficacy of young basketball players, test or observation. International Journal of Performance Analysis in Sport, 10: 403-412.

Meletakos, P., Bayios, I., Hatziharistos, D., Psychountaki, M. (2013). Effects of athletic and coaching experience on coaching efficacy in team sports. Gazzetta Medica Italiana Archivio per le Scienze Mediche. 172(6): 457-464.

Dania A., Tyrovola, V., Koutsouba M and Hatziharistos D. (2013). Labankido©: The Evaluation of a Multimedia Tool Designed for the Teaching of Basic Skills and Concepts in Dance Education. The International Journal of Sport and Society, 3(3):137-148.

 

Βιβλία, μονογραφίες και σημειώσεις

Χατζηχαριστός Δ.(2003). Σύγχρονο Σύστημα Φυσικής Αγωγής. Από τη θεωρία στην πράξη. Αθήνα. Αυτοέκδοση.

Χατζηχαριστός Δ. (1993). Παιδαγωγική Θεμελίωση της Φυσικής Αγωγής. Αθήνα. Εκδόσεις Συμμετρία., σελ. 259.

Χατζηχαριστός Δ. και Γαλάκος Β. (1991). H Πληροφορική στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό. Αθήνα. Εκδόσεις Συμμετρία.

Χατζηχαριστός Δ. (1986). Σημειώσεις Ψυχολογίας Φυσικής Αγωγής. Κομοτηνή. Εκδόσεις Α.

Χατζηχαριστός Δ. Ανώτατες σπουδές Φυσικής Αγωγής Αθλητισμού, Κομοτηνή. Εκδόσεις Α. Σάκκουλα.

Χατζηχαριστός Δ. (1998). Εισαγωγή στην Αθλητική Παιδαγωγική, Αθήνα.