Τύπος μάθησης

Η κιναισθητική μάθηση

Μαθησιακό στυλ όπου η μάθηση πραγματοποιείται μέσω μιας φυσικής δραστηριότητας, αντί για μια διάλεξη ή μια επίδειξη. Αναφέρεται επίσης ως απτική μάθηση.

Αποτελούν περίπου το 5% του πληθυσμού. Αυτοί οι μαθητές απορροφούν τις πληροφορίες καλύτερα με την πράξη, βιώνοντας, μέσω κίνησης ή ενεργώντας με κάποιο τρόπο.

Χαρακτηριστικά:

·       Θεωρούνται άτομα που ανακαλύπτουν

·       Προτιμούν να μαθαίνουν κάνοντας, χωρίς να το σκεφτούν πρώτα

·       Προτιμάν την εξερεύνηση εννοιών μέσω πειραματισμού, και δεν ωφελείται η μάθησή τους διαβάζοντας ή ακούγοντας

·       Χρειάζονται λίγες προφορικές ή γραπτές οδηγίες και έχουν αυτοπεποίθηση στη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες

·       Απολαμβάνουν τα πράγματα που θα μάθουν μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων όπως σε εργαστήριο, γυμναστήριο, προσομοιώσεις και γενικά πραγματικά περιβάλλοντα όπου μπορούν να είναι ενεργοί και όχι παθητικοί

·       Κάνουν πολύ καλά πειράματα χημείας, αθλητικές δραστηριότητες, τέχνη και υποκριτική

·       Μπορούν επίσης να ακούσουν μουσική ενώ μελετούν ή διαβάζουν

·       Είναι συχνό για αυτούς να επικεντρώνονται σε δύο διαφορετικά πράγματα την ίδια στιγμή

·       Η βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη των κινητικών μαθητών ενισχύεται από την κίνηση του δικού τους σώματος

·       Συχνά θυμούνται πράγματα οπτικοποιώντας τις κινήσεις του σώματός τους

·       Έχουν επίσης πολύ υψηλό συντονισμό χεριών-ματιών και πολύ γρήγορες αντιδράσεις

·       Στην παραδοσιακή τάξη μπορεί να ξεχωρίζουν λόγω της συνεχούς ανάγκης τους να κινούνται

·       Έχουν υψηλά επίπεδα ενέργειας που μπορεί να τους προκαλέσει ανησυχία ή ανυπομονησία

·       Είναι ανήσυχοι αλλά δεν αποσπάται η προσοχή τους από τη δική τους «φασαρία»

  Προτάσεις για κιναισθητικού μαθητές:

ü  Δημιουργήστε ένα μοντέλο

ü  Κάντε επίδειξη της τεχνικής / αρχής / λειτουργίας

ü  Εξασκηθείτε σε μια τεχνική

ü  Συμμετέχετε σε προσομοιώσεις

ü  Συμμετέχετε σε πρακτικές δραστηριότητες

ü  Μελετήστε σε άνετη θέση, όχι απαραίτητα καθισμένοι σε καρέκλα

  Προτιμώμενα στυλ αξιολόγησης για κιναισθητικούς μαθητές:

    Πολλαπλή επιλογή, σύντομες απαντήσεις, συμπλήρωση κενών.