Τύπος μάθησης


Η ακουστική μάθηση
Αποτελούν περίπου το 30% του πληθυσμού. Ο ακουστικός μαθητής απορροφά τις πληροφορίες καλύτερα μέσω της ακοής.

Χαρακτηριστικά:

·       Μπορεί να δυσκολευτεί να καταλάβει ένα κεφάλαιο που έχει διαβάσει, αλλά στη συνέχεια βιώνει μια πλήρη κατανόηση καθώς ακούει τη διάλεξη στην τάξη

·       Έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί εύκολα προφορικές οδηγίες και προτιμά να ακούει τις πληροφορίες παρά να τις διαβάσει

·       Με την τάση να υιοθετεί ένα θεωρητικό στυλ μάθησης, πρέπει πρώτα να κατανοήσει τα μικρά μέρη και τις σχέσεις μεταξύ αυτών, ώστε να δημιουργήσει μια μεγαλύτερη εικόνα και να αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση

·       Απομνημονεύει τις εργασίες καλά και ωφελείται από τις παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας / διαλέξεις / ερωτήσεις και συνεδρίες απαντήσεων

·       Ενώ είναι σε θέση να επικοινωνεί προφορικά καλά, μπορεί να έχει δυσκολία στην επικοινωνία σε γραπτή μορφή

·       Είναι καλός στο να γράφει απαντήσεις σε διαλέξεις που έχει ακούσει

·       Είναι επίσης καλός στις προφορικές εξετάσεις και μαθαίνει αποτελεσματικά ακούγοντας πληροφορίες που παρέχονται προφορικά, σε διαλέξεις, ομιλίες  και προφορικές συνεδρίες

·       Μπορεί να είναι απρόθυμος να κάνει τις δικές του σημειώσεις ή να κάνει προσωπική έρευνα και προτιμά την παρουσίαση σε γραπτή έκθεση

·       Τείνει να έχει την ικανότητα να εξακριβώνει την πραγματική σημασία των λέξεων κάποιου, ακούγοντας ακουστικά σήματα όπως αλλαγές στον τόνο

·       Όταν απομνημονεύει έναν αριθμό τηλεφώνου, θα το πει δυνατά και μετά θα θυμηθεί πώς ακούγεται για να το επαναφέρει στη μνήμη του

·       Τείνει να θυμάται με ακρίβεια τι έχει πει, αλλά το όφελος από την ανάγνωση ή τη σύνταξη γεγονότων θα είναι μικρό

·       Απολαμβάνει να εξηγεί τη μάθησή του σε άλλους στην ομάδα και να μαθαίνει από τη συζήτηση

·       Οι υποστηρικτές ισχυρίζονται ότι όταν διαβάζει ένας ακουστικός μαθητής, είναι σχεδόν αδύνατο να κατανοήσει οτιδήποτε χωρίς ήχο στο παρασκήνιο. Άρα είναι καλύτερα να ακούει μουσική ή να έχει διαφορετικούς ήχους στο φόντο (τηλεόραση, άτομα που μιλούν κ.λπ.) για να τον βοηθήσουν να εργαστεί καλύτερα

 

Προτάσεις για ακουστικούς μαθητές:

ü  Διαβάστε δυνατά και κάντε εγγραφή τις σημειώσεις της τάξης και μετά ακούστε την ηχογράφηση, αντί να τις διαβάζετε

ü  Χρησιμοποιήστε μαγνητοταινίες / podcasts για εκμάθηση ξένων γλωσσών

ü  Για να θυμάστε τις λεπτομέρειες προσπαθήστε να "ακούτε" τις συζητήσεις

ü  Πάρτε μέρος σε συζητήσεις στην τάξη και σε ομαδικές δραστηριότητες

ü  Κάντε ερωτήσεις στο δάσκαλό σας και στην τάξη

ü  Διαβάστε δυνατά

ü  Επαναλάβετε τα γεγονότα με τα μάτια κλειστά

ü  Αποφύγετε τους ακουστικούς περισπασμούς

ü  Ψιθυρίστε τις νέες πληροφορίες όταν είστε μόνοι ή περιγράψτε τι πρέπει να θυμάστε

ü  Βάλτε τις πληροφορίες σε ρυθμικά μοτίβα, όπως ένα τραγούδι ή ένα ποίημα

ü  Ένας ακουστικός μαθητής μπορεί επίσης να ωφεληθεί χρησιμοποιώντας το εργαλείο αναγνώρισης ομιλίας που είναι διαθέσιμο σε υπολογιστές

  Προτιμώμενα στυλ αξιολόγησης για ακουστικούς μαθητές:

    Γράψιμο απαντήσεων από διαλέξεις, προφορικές εξετάσεις