Βιογραφικό
Ατομικά στοιχεία
Ονοματεπώνυμο: Γεώργιος Δημάκος
Καθηγητής
Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Διεύθυνση: Ναυαρίνου 13Α, 1ος όροφος, , Αθήνα
Οικογ. Κατάσταση: Έγγαμος με τρία παιδιά
Τηλέφωνα: 2103688068, 2103688065
Fax: 2103688068
e-mail: gdimakos@primedu.uoa.gr
Σπουδές
1996:Διδακτορική Διατριβή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών
1978:Πιστοποιητικό διετούς φοίτησης μεταπτυχιακού κύκλου στο Ινστιτούτο Επιμορφώσεως στη Διοικητική των Επιχειρήσεων Α.Σ.Ο.Ε.Ε.
1970:Πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών
Δημοσιευμένο Επιστημονικό και Ερευνητικό Έργο
Διδακτορική Διατριβή στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών (1996): «Εκπαίδευση – Παραγωγικότητα – Κοινωνική και Οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδος χρονική περίοδος 1961 – 1991»
Δημοσιεύσεις σε Διεθνή Περιοδικά
- G. Dimakos, C. Chomata,"Overeducation and Unemployment: Empirical evidence in Greece",Far East Journal of Applied Mathematics (submitted 2009).
- G. Dimakos, N. Zaranis. "The influence of the Geometer’s Sketchpad on the Geometry Achievement of Greek School Students", The Teaching of Mathematics, 2009 (pending final approval)
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, "To Prove or not to Prove", Research in Mathematics Education (submitted 2009).
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, S. Ferentinos, E. Choustoulakis, "The role of examples in Cognitive Apprenticeship", The Teaching of Mathematics (submitted 2009).
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, “Improving High-School Students’ Ability to Write Geometry Proofs”, submitted to Journal for Research in Mathematics Education (JRME), 2009.
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, “Analyzing the Role of Shapes in the Process of Writing Proofs in Model of p-m Combinations”, The Teaching of Mathematics Volume 12, Issue 1, (p.15-24), 2009.
- G. Dimakos, A. Karantzi, "Optimal Stopping Time for Stochastic Processes in Continuous Time: An Application to the Employer's Profile Formation Option", Advances in Nonlinear Variational Inequalities, Volume 12, Issue 1, (p.1-16), 2009.
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, “Teaching Euclidean Geometry Using a Synthesis by Two Well Known Theories: Van Hiele’s Theory and Cognitive Apprenticeship”, Far East Journal of Mathematical Education, Volume 2, Issue 2, (p.187 – 217), 2008.
- G. Dimakos, A. Karantzi, “Numerical Procedure of Addressing the Optimal Stopping Time of Employer’s Profile Formation Option”, Far East Journal of Applied Mathematics, Volume 33, Issue 1, (p. 121 – 140), 2008.
- G. Dimakos, A. Karantzi, "Optimal Stopping Time for Stochastic Processes: An Application to the Employee's Profile Formation Option", Panamerican Mathematical Journal, Volume 18, Issue 3, (p.1-13), 2008.
- G. Dimakos, "Derivation of LA-groups from finite groups", Far East Journal of Mathematical Sciences (FJMS), Volume 26, Issue 1, (p. 155 – 167), July 2007
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, S. Ferentinos, E. Choustoulakis. "Developing a Proof-Writing Tool for Novice Lyceum Geometry Students", “The Teaching of Mathematics”, Vol. 10, Issue 2, (p. 87 -106), 2007.
Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Διεθνών Συνεδρίων
- G. Dimakos, C. Chomata, "Effects of Unemployment on Wages and Overeducation", Workshop on Informatics in Education (WIE) 2009 in conjunction with the 13th Panhellenic Conference on Informatics (PCI) 2009, Department of Informatics, Ionian University and Department of Informatics, University of Piraeus, Corfu Island, Greece, 10-12 September, 2009 (forthcoming).
- G. Dimakos, N. Zaranis, S. Tsikopoulou, "Developing appropriate technologies in teaching axial symmetry in compulsory education", Workshop on Informatics in Education (WIE) 2009 in conjunction with the 13th Panhellenic Conference on Informatics (PCI) 2009, Department of Informatics, Ionian University and Department of Informatics, University of Piraeus, Corfu Island, Greece, 10-12 September, 2009 (forthcoming).
- G. Dimakos, E. Nikoloudakis, "Teaching Euclidean Geometry using Learning Objects", Workshop on Informatics in Education (WIE) 2009 in conjunction with the 13th Panhellenic Conference on Informatics (PCI) 2009, Department of Informatics, Ionian University and Department of Informatics, University of Piraeus, Corfu Island, Greece, 10-12 September, 2009 (forthcoming).
- G. Dimakos "The Integer Programming", accepted in the Proceedings of the Scientific Conference RU "Angel kanchev", 2007
- A. Dounavis, G.Dimakos, "Intuitive Difficulties of the Concept of Irrational Numbers in the Secontary Education", Proceedings of the 5th Mediterranean conference on Mathematics Education, (p. 607-624), Rodes 13-15 April 2007.
- G. Dimakos, A. Tsigoni, "A History of statistics in the last 100 years", Proceedings of the 34th Conference of the Bulgarian Mathematical Union “Mathematics and Education in Mathematics”, (σελ. 219-226), Sofia, 6-9 April, 2005.
- E. Deliyianni, A. Gagatsis, G. Dimakos, "The interaction between conceptual and figural components of geometrical figures", Proceedings of the 4th Mediterranean conference on Mathematics Education, (p. 175-186), Palermo, 28-30 January, 2005.
- C. Tsamadias, G. Dimakos, "Mathematical Capital: An Economic Approach", Proceedings of the 33rd Conference of the Bulgarian Mathematical Union: “Mathematics and Education in Mathematics”, (σελ. 114-119), Sofia, 1-4 Αpril, 2004.
Δημοσιεύσεις σε Ελληνικά Περιοδικά
- Γ. Δημάκος, Γ. Τυρλής, Σ. Φερεντίνος, "Χαρακτηριστικά μαθητών που συμμετέχουν σε Διεθνείς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς", Ευκλείδης Γ', τεύχος 68, (σελ.64-82) Ε.Μ.Ε., 2008.
- Γ. Δημάκος, Γ. Κρεμμυδιώτη, "Το μηδέν: μία ιστορικό - φιλοσοφική προσέγγιση", Μαθηματική Επιθεώρηση τεύχος 66, (σελ. 28-40) Ε.Μ.Ε., 2006.
- Γ. Δημάκος, "Οι μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες", Ηως τεύχος 1, (σελ. 53-74) Κ.Ε.Ε.Π.ΕΚ., 2005.
- Γ. Δημάκος, Σ. Φερεντίνος, Κ. Κασιμάτη, "Αξιολόγηση Μαθητών Ερευνητική Προσέγγιση με Χρήση Μεθόδων της Παραγοντικής Ανάλυσης", Μαθηματική Επιθεώρηση τεύχος 62, (σελ. 45-56), Ε.Μ.Ε., 2004.
- Γ. Δημάκος, Γ. Νικήτας, Α. Μαλαφέκας, "Μια Προσέγγιση του Κόστους της Εκπαίδευσης του Προσωπικού μιας Επιχείρησης", Μαθηματική Επιθεώρηση τεύχος 61, (σελ. 64-71), Ε.Μ.Ε., 2004.
- Π. Βλάμος, Γ. Δημάκος, "Συγκριτική Αξιολόγηση Διδασκαλίας Μαθηματικών στο Συμβατικό Πανεπιστήμιο και στην Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση", Μαθηματική Επιθεώρηση τεύχος 60, (σελ. 7-19), Ε.Μ.Ε., 2003.
- Μ. Κρητικός, Γ. Δημάκος, Α. Μαλαφέκας, "Πρότυπα αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Μονάδων", Μαθηματική Επιθεώρηση τεύχος 59, (σελ. 77-94), Ε.Μ.Ε., 2003.
Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Ελληνικών συνεδρίων
- Ε. Νικολουδάκης, Γ. Δημάκος, “Βελτίωση της αποδεικτικής ικανότητας των μαθητών σε προτάσεις της Ευκλείδιας Γεωμετρίας”, Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ), Ρόδος, 29 – 31 Οκτωβρίου, 2009 (υπό κρίση).
- Ε. Νικολουδάκης, Γ. Δημάκος, “Ο ρόλος των ΤΠΕ σε ένα δομημένης μορφής φύλλο εργασίας”, Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 8 – 10 Μαΐου, 2009.
- Ε. Δεληγιάννη, Α. Γαγάτσης, Γ. Δημάκος, Ι. Ηλία, Α. Παναούρα, Σ. Αμπράζης, “Πολλαπλές Αναπαραστάσεις και Κατανόηση Πρόσθεσης Κλασμάτων Κυπρίων και Ελλαδιτών Μαθητών Α΄Γυμνασίου”, Πρακτικά 11ου Παγκυπρίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας και Επιστήμης, (σελ. 329 – 340), Λευκωσία, 6 - 8 Φεβρουαρίου, 2009.
- Δημάκος, Γ., Νικολουδάκης, E.,"Η Διδασκαλία της Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με χρήση της Θεωρίας των Επιπέδων Γεωμετρικής Σκέψης του Van Hiele και τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. στα πλαίσια της Συνεργατικής Μάθησης. Μία Έρευνα σε μαθητές της Α΄ Λυκείου". Πρακτικά 5ης Διεθνούς Διημερίδας Διδακτικής Μαθηματικών, Ρέθυμνο, 17-19 Απριλίου, 2008, (υπό έκδοση).
- Γ. Δημάκος, Ι. Καζάζης, Γ. Καλκάνης, Χ. Κεχαγίας, Ι. Κεκλίκογλου, Σ. Μπρέστας, Α. Παμουκτσόγλου, Α. Πούρνος, Ε. Ράππος, "Αξιολόγηση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η περίπτωση του Τ.Ε.Ι. Αθήνας", Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδας με θέμα : Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, τόμος Β, (σελ 419-426), Θεσσαλονίκη, 24-26 Νοεμβρίου, 2006.
- Γ. Δημάκος, Δ. Κοντογιάννης, Ε. Ντζιαχρήστος, "Παρατηρήσεις στον Πυθαγόρειο Πίνακα Πολλαπλασιασμού του Νικόμαχου του Γερασηνού", Πρακτικά 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε. με θέμα: "Σύγχρονες εφαρμογές των Μαθηματικών και η αξιοποίησή τους στην εκπαίδευση", (σελ. 567-574), Λαμία 18-20 Νοεμβρίου, 2005.
- Μ. Κρητικός, Γ. Δημάκος, Α. Μαλαφέκας, "Ένα πρότυπο αξιολόγησης εκπαιδευτικών μονάδων που βασίζεται σε μετρήσιμα κριτήρια των καθηγητών", Πρακτικά 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε. με θέμα: "Σύγχρονες εφαρμογές των Μαθηματικών και η αξιοποίησή τους στην εκπαίδευση", (σελ. 234-242), Λαμία 18-20 Νοεμβρίου, 2005.
- Γ. Δημάκος, Α. Δούναβης, "Ο ρόλος των ‘Παραδόξων’ στην εξέλιξη των Μαθηματικών και η χρησιμοποίησή τους στην τάξη", Πρακτικά 21ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε. με θέμα: "Το Αναλυτικό Πρόγραμμα και η Διδακτική Προσέγγιση των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση", (σελ. 497-507), Τρίκαλα, 19-21 Νοεμβρίου, 2004.
- Γ. Δημάκος, Μ. Χρυσοβέργης, "Η αρχαία Ελληνική Αστρονομία και η ανάπτυξη των κωνικών τομών", Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή Π.Τ.Δ.Ε.-Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., (σελ. 267-278), Σάμος 17-19 Οκτωβρίου, 2003.
Δημοσιεύσεις σε Τιμητικούς Τόμους
- Φ. Παρασκευά. Γ. Δημάκος, “ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: Ενεργός Μάθηση και Κοινότητες Πρακτικών”, στον τόμο «Θέματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για Νεοδιόριστους Εκπαιδευτικούς», Επιμέλεια Ε. Μακρή, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, (σελ. 15 -23), Αθήνα, 2007.
- Γ. Δημάκος, "Ένα μαθηματικό μοντέλο για το αρχικό ψηφίο τυχαίων αριθμών", Τιμητικός Τόμος για τον Καθηγητή Θ. Εξαρχάκο, (σελ. 615-621), Αθήνα 2006.
- Γ. Δημάκος, "Η αμοιβαία αλληλεπίδραση θεωρίας και πράξης: Η επιστημονική σταδιοδρομία του Leonid Vitalievitch Kantorovitch", Τιμητικός Τόμος για τον Καθηγητή Γ. Λεοτσίνη, Αθήνα 2007.
Βιβλία
- Γ. Δημάκος, Κ. Μπρουχούτας, "Μεθοδολογία λύσης αριθμητικών προβλημάτων", για τους φοιτητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων, Αθήνα 22 Δεκεμβρίου 2005.
- Γ. Δημάκος, "Οικονομικά της Εκπαίδευσης",
(Οικονομικές Έννοιες, Θεωρία Ανθρωπίνου Κεφαλαίου, Θεωρία Επενδύσεων, Οικονομική προσέγγιση της Εκπαίδευσης, τα Μικροοικονομικά της Εκπαίδευσης, τα Μακροοικονομικά της Εκπαίδευσης) για τους φοιτητές του ΠΤΔΕ, Έκδοση του Πανεπιστημίου Αθηνών, 2004.
- "Ευκλείδη Στοιχεία", τόμος ΙΙ -Θεωρία Αριθμών-βιβλία VII, VIII, IX, X, Συντονιστής της 3ης Συγγραφικής Ομάδας, με μέλη τους Π. Βλάμο, Γ. Μπαραλή και Α. Δούναβη, Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., Αθήνα 2001.
- "Ιστορία των Ελληνικών Μαθηματικών " τόμοι Ι και ΙΙ, πιστή απόδοση στα ελληνικά και σχολιασμός του μνημειώδους έργου “A History of greek Mathematics” vol I - II του Sr Thomas Heath, με φορέα υλοποίησης το Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ., Αθήνα 2001.
- Σχολικό βιβλίο Γεωμετρίας της Β΄ Λυκείου, μέλος της συγγραφικής ομάδας, Ο.Ε.Δ.Β. με μέλη τους, Α. Αλιμπινίση, Γ. Δημάκο, Π. Δρακόπουλο, Α. Κυριαζή και Α. Τασσόπουλο, Αθήνα 1990-91.
- Σχολικό βιβλίο Γεωμετρίας της Α΄ Λυκείου, μέλος της συγγραφικής ομάδας, Ο.Ε.Δ.Β., με μέλη τους, Α. Αλιμπινίση, Γ. Δημάκο, Θ. Εξαρχάκο, Δ. Κοντογιάννη και Γ. Τασσόπουλο, Αθήνα 1989-90.
- Γ. Δημάκος, Ν. Δούναβης, "Επίπεδη Γεωμετρία" για τους Υποψήφιους του Οικονομικού κύκλου, Αθήνα 1976.
Διδακτική Εμπειρία
- Διδασκαλία των μαθημάτων "Μαθηματικά Ι", "Μαθηματικά ΙΙ", "Οικονομία της Εκπαίδευσης", "Μαθηματικά Μοντέλα - Παραγωγικότητα και Ανάπτυξη στην Εκπαίδευση", "Οικονομική Μεγέθυνση και Κοινωνική Ευημερία" στο Προπτυχιακό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.), 2002-2007.
- Διδασκαλία του μαθήματος "Ιστορική Εξέλιξη της Ανάλυσης από την Αρχαιότητα μέχρι τον 20 αιώνα" στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Π.Τ.Δ.Ε., 2002-μέχρι σήμερα.
- Διδασκαλία του μαθήματος "Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων" στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων’ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε σύμπραξη με το Γενικό Τμήμα Μαθηματικών του ΤΕΙ Πειραιά, Εαρινό εξάμηνο 2008-2009.
- Διδασκαλία των μαθημάτων "Πρωτομαθηματικές έννοιες (ΕΠΑ 170)", "Βάσεις και βασικές έννοιες των Μαθηματικών Ι (ΕΠΑ 171)" ως Επισκέπτης Καθηγητής στο τμήμα Επιστημών της Αγωγής της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, Χειμερινό εξάμηνο 2008-2009.
- Διδασκαλία των μαθημάτων "Τυπική Λογική και Στοιχειώδης Αξιωματική Θεμελίωση", "Ιστορική Εξέλιξη Βασικών Μαθηματικών Εννοιών" στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Π.Τ.Δ.Ε., 1998-2002.
- Διδασκαλία των μαθημάτων i) "Οικονομία της Εκπαίδευσης" (2004-2005) ii) "Τα Μαθηματικά και η Διδακτική τους" (2005-2007) iii) Μεθοδολογία Προβλημάτων Πρακτικής Αριθμητικής" (2006-2007) iv) "Η Διδασκαλία των Μαθηματικών στη Σχολική Τάξη" (2006-2007) στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης.
- Διδασκαλία των μαθημάτων "Βασικές μαθηματικές έννοιες και οι εφαρμογές τους", "Ιστορία των Μαθηματικών", "Βασικές έννοιες της Γεωμετρίας" στο Π.Τ.Δ.Ε. στα πλαίσια του προγράμματος "Ακαδημαϊκή και Επαγγελματική Αναβάθμιση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης", 1997-2007.
- Διδασκαλία φροντιστηριακών ασκήσεων και σεμιναρίων στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, 1994-1998.
Ακαδημαϊκές και Εκπαιδευτικές Θέσεις
- Επίκουρος Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σεπτέμβριος 2002-μέχρι σήμερα.
- Λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Αθηνών, Δεκέμβριος 1998-2002.
- Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Νομαρχίας Πειραιά, 1985-1998
- Διευθυντής στα Μεταλυκειακά προπαρασκευαστικά κέντρα (Μ.Π.Κ.) Ελευσίνας και Αγ. Δημητρίου, 1982-1986.
- Διευθυντής φροντιστηρίων Ανωτάτης Εκπαίδευσης: α) Οικονομικό Φροντιστήριο Αθηνών (1973-1976) β) Πρωτοποριακό Οικονομικό φροντιστήριο (1976-1981)
- Διευθυντής φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης «ΣΠΟΥΔΗ» στην Καλλιθέα, 1971-1981.
Ερευνητικά & Εκπαιδευτικά Προγράμματα
- Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων" του Π.Τ.Δ.Ε. σε συνεργασία με το γενικό Τμήμα Μαθηματικών του Τ.Ε.Ι. Πειραιώς. Μέλος της πενταμελούς συντονιστικής Διαπανεπιστημιακής Επιτροπής, από το 2006
- "Αρχιμήδης", ΣΔΑΤ-Τ.Ε.Ι. Αθηνών. Υπεύθυνος της επιστημονικής επιτροπής διαμόρφωσης του μαθηματικού μοντέλου αξιολόγησης των Τ.Ε.Ι., 2004-2007.
- "Εύδοξος", ΕΠΕΑΕΚ, με αντικείμενο την εξ αποστάσεως διδασκαλία καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης. Συμμετέχοντες φορείς: Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Επιστημονικός Υπεύθυνος του προγράμματος εκ μέρους της Ε.Μ.Ε.
- "Μαθηματικά με χρήση πολυμέσων", ΕΠΕΑΕΚ με φορέα υλοποίησης το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ανάδοχο την Ε.Μ.Ε.
- Συντονιστής της 3ης συγγραφικής ομάδας του έργου "Ευκλείδη Στοιχεία", τόμος 2-Θεωρία Αριθμών- βιβλία VII-VIII-IX-Χ, Σύγχρονη απόδοση με εισαγωγή, επεξηγήσεις και σχολιασμό. Φορέας υλοποίησης Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ. 2001.
- Υπεύθυνος του έργου "Ιστορία των Ελληνικών Μαθηματικών " τόμοι Ι και ΙΙ, πιστή απόδοση στα ελληνικά του μνημειώδους έργου “A History of greek Mathematics” vol I - II του Sr Thomas Heath, με φορέα υλοποίησης το Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ. 2001.
- Επιβλέπων για την Εκπόνηση Διδακτορικών Διατριβών των παρακάτω υποψηφίων διδακτόρων που:
- Έχουν ολοκληρώσει και έχουν υποστηρίξει επιτυχώς τη Διδακτορική Διατριβή τους:
- Νικολουδάκης Εμμανουήλ, "Διδακτικά μοντέλα και οι τρόποι αλληλεπίδρασης καθηγητή και μαθητών στη Διδασκαλία των Μαθηματικών" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Φ. Καλαβάση (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αιγαίου), Ι. Σαλβαρά (Αναπλ Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών). Υποστηρίχτηκε στις 21-5-2009.
- Bρίσκονται σε ώριμο στάδιο εκπόνησης της διδακτορικής τους διατριβής:
- Δούναβης Αντώνιος, "Ο ρόλος της ασυμμετρίας και της αρρητότητας στην ανάπτυξη αρτιότερης επιστημονικής γνώσης και η συμβολή της στο περιεχόμενο και τη διδασκαλία των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Θ. Εξαρχάκο (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών), Σ. Παπασταυρίδη (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών).
- Καραντζή Αθηνά, "Βέλτιστοι χρόνοι διακοπής και εφαρμογές σε Μαθηματικά Μοντέλα της Εκπαίδευσης" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Ο. Χρυσαφίνου (Καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών), Α. Βουδούρη (Καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών) και επιπλέον μέλη της επταμελούς επιτροπής, Ι. Ρασσιά (Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών), Ν. Αλεξανδρή και Φ. Γεωργακώδη (Καθηγητών Πανεπιστημίου Πειραιά), και Π. Βλάμο (Επικ. Καθηγητή Ιονίου Πανεπιστημίου).
- Σβέρκος Ανδρέας, "Η Διδασκαλία της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων στο Λύκειο" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Χ. Κουκουβίνο (Καθηγητής, Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου), Α. Βουδούρη (Καθηγήτρια, Πανεπιστημίου Αθηνών).
- Τσικοπούλου Στάμη, "Η κατανόηση των γεωμετρικών εννοιών: διαμεσολαβήσεις, αναπαραστάσεις σε μια ιστορική ανάδραση" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Χ. Φίλη (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου), Δ. Λάππα (Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών).
- Τυρλής Ιωάννης, "Η συμβολή των Διαγωνισμών στα Μαθηματικά (Εθνικών και Διεθνών) στην ανίχνευση των χαρισματικών μαθητών στα Μαθηματικά, στην εξέλιξη τους ως νέων επιστημόνων και στη διαμόρφωση του περιεχομένου των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Θ. Εξαρχάκο (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών), Θ. Μπόλη (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων).
- Χωματά Χριστίνα, "Αποδοτικότητα των επενδύσεων στην εκπαίδευση και ανθρώπινος παράγοντας" με μέλη της Τριμελούς Επιτροπής: Δ. Δασκαλάκη (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών), Α. Βουδούρη (Καθηγήτρια, Πανεπιστημίου Αθηνών).
- Μέλος της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής υποστήριξης της Διδακτορικής Διατριβής των παρακάτω υποψήφιων διδακτόρων:
- Πολύζος Γεώργιος, "Η Ανάλυση στο Λύκειο και μια διδακτική της προσέγγιση: Η σημασία της οπτικοποίησης στην κατανόηση της Παραγώγου και του Ολοκληρώματος" με επιβλέποντα: Θ. Εξαρχάκο (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών). Υποστηρίχτηκε στις 08-09-2004.
- Αρτίκης Παναγιώτης, "Στοχαστική Μοντελοποίηση και Εφαρμογές της Επικινδυνότητας" με επιβλέπουσα: Α. Βουδούρη (Καθηγήτρια, Πανεπιστημίου Αθηνών). Υποστηρίχτηκε στις 14-12-2006.
- Μέλος της πενταμελούς επιτροπής υποστήριξης της Διδακτορικής Διατριβής των παρακάτω υποψήφιων διδακτόρων:
- Δεληγιάννη Ελένη, "Ο ρόλος της εξεικόνισης, της κατασκευής και του συλλογισμού στη μάθηση της Γεωμετρίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση" στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με επιβλέποντα: Θ. Γαγάτση (Καθηγητής, Πανεπιστημίου Κύπρου). Υποστηρίχτηκε στις 10-2-2009.
- Μέλος της επταμελούς επιτροπής υποστήριξης της Διδακτορικής Διατριβής των παρακάτω υποψήφιων διδακτόρων:
- Κοτοπούλης Θωμάς, "Η οικοδόμηση της Μαθηματικής Γνώσης των νηπίων και η ανάπτυξη στους μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου" με επιβλέπουσα: Ε. Κουτσουβάνου (Καθηγήτρια, Πανεπιστημίου Αθηνών). Υποστηρίχτηκε το 2004.
- Συμμετοχή σε ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα "Η διδασκαλία της απόδειξης σε μαθητές της Α’ Λυκείου" από τον Δεκέμβριο του 2008 μέχρι σήμερα. Έργο χρηματοδοτούμενο από τον τακτικό προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ετεροαναφορές
- Sami H. Ali , Sabiha Q. Merchant, "Kinetics of the esterification of acetic acid with 2-propanol: Impact of different acidic cation exchange resins on reaction mechanism", International journal of chemical kinetics, vol. 38, p.593-612, 2006.
- Hamid R. Radfarnia, Cyrus Ghotbi, Vahid Taghikhani and Georgios M. Kontogeorgis, "A modified free-volume-based model for predicting vapor–liquid and solid–liquid equilibria for size asymmetric systems", Fluid Phase Equilibria, Vol. 234, No.1-2, p.94-100, 2005.
- Nuno Pedrosa, Jun Gao, Isabel M. Marrucho, João A. P. Coutinho "Orrelation Of Solvent Activities In Polymer Solutions: A Comparison Of Models", Fluid Phase Equilibria, Vol. 219, Issue 2, p.129-138, 28 May 2004.
- Irene Kouskoumvekaki, "A Predictive Equation of State for Paints", Graduate School Yearbook , p.71, 2003.
- Νικολουδάκης, Ε. "Διδακτικά μοντέλα και οι τρόποι αλληλεπίδρασης καθηγητού και μαθητών στη διδασκαλία των Μαθηματικών", Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα, 2009.
- Καραντζή Α., "Βέλτιστοι χρόνοι διακοπής και εφαρμογές σε Μαθηματικά Μοντέλα της Εκπαίδευσης", Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα, 2009.
- Χωματά Χ., "Αποδοτικότητα των επενδύσεων στην εκπαίδευση και ανθρώπινος παράγοντας: Το φαινόμενο της υπερεκπαίδευσης στην Ελλάδα", Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα, 2009.
- Νικολουδάκης, Ε., Χουστουλάκης, Ε. "Αξιοποιώντας πολιτισμικά παραδείγματα στη διαδικασία Διδασκαλίας – Μάθησης των Μαθηματικών", Πρακτικά 23ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας της ΕΜΕ με Διεθνή συμμετοχή, σελ.442-451, 2006.
- Σταχτέας Π. Χ.: "Εκπαιδευτική Μοντελοποίηση και Στοχαστικά Μοντέλα", Μαθηματική Επιθεώρηση, Τεύχος 61, σελ.19, 2004.
- Τσαμαδιάς, Κ. "Η αποδοτικότητα των επενδύσεων στην Τριτοβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση", Διδακτορική Διατριβή, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα, 2000.